Daha iyi eÄŸitim için ‘daha nitelikli öÄŸretmen’

Güncelleme Tarihi:

Daha iyi eğitim için ‘daha nitelikli öğretmen’
OluÅŸturulma Tarihi: Mart 15, 2004 00:00

Türk EÄŸitim-Sen Genel BaÅŸkanı Åžuayip Özcan, eÄŸitim politikalarının "daha iyi eÄŸitim için daha nitelikli öğretmen" ilkesiyle sorgulanması gerektiÄŸini kaydetti.Özcan, Öğretmen Okullarının 156'ncı kuruluÅŸ yıldönümü nedeniyle yaptığı yazılı açıklamada, öğretmenlerin yetiÅŸtirilmesine yönelik ilk kurumun Darülmuallimin adıyla 16 Mart 188'de faaliyete geçtiÄŸini anımsattı.  Öğretmen adaylarına öğretmenlik ruhu ve heyecanını vermek, öğretmenler arasında birlik ve beraberlik duygularının geliÅŸtirmek amacıyla 1995 yılından itibaren Öğretmen Okullarının kuruluÅŸ yıldönümünün kutlandığını kaydeden Özcan, Cumhuriyetin kuruluÅŸunda, halka benimsetilmesinde ve sonsuza dek yaÅŸatılması idealinde öğretmenlerin çabasının var olduÄŸunu vurguladı.  Özcan, bu açıdan kritik bir noktada bulunan Anadolu Öğretmen Liselerinin konumunun güçlendirilmesi ve iÅŸlevini özüne uygun ÅŸartlarda yerine getirebilmesi için bir takım düzenlemelere ihtiyaç olduÄŸuna dikkat çekerken bunları şöyle sıraladı: "-Anadolu Öğretmen Liselerinde uygulunan 42 saatlik haftalık ders programının yükü oldukça ağırdır. Yapılacak yeni düzenlemeler ile haftalık program daha aÅŸağılara çekilmelidir.  -ÖSS'ye giriÅŸte uygulanan ek puan sistemi devam etmelidir. -Lise son sınıf öğrencilerine meslek dersleri çerçevesinde ilköğretim okullarında staj, gözlem imkanı hazırlanmalıdır. -Politik amaçlı okul açılmamalıdır. Okul sayısı 150'de dondurulmuÅŸtur. Sayı çoÄŸaldıkça performans düşmekte kalite azalmaktadır." Özcan, eÄŸitim sistemlerini ve öğretmen yeÅŸitirme politikalarını sorgulamaya baÅŸlamış tüm ülkelerde "daha iyi eÄŸitim için daha nitelikli eÄŸitim" ilkesini öne çıkardığını ve bu yöndeki çalışmalara ivme kazandırıldığını kaydetti.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!