COUPE-CABRIO SINIFI OTOBİL ADAYLARI

Güncelleme Tarihi:

COUPE-CABRIO SINIFI OTOBİL ADAYLARI
Oluşturulma Tarihi: Aralık 17, 2008 02:16

AUDI A3 CABRIO: Mevcut A3 model seçeneklerine göre daha farklı tasarım unsurlarıyla ön plana çıkan A3 Cabrio, Audi modellerinin ortak yüz simgesi olan geniş tek çerçeveli ızgaraya sahip. Audi A3 Cabrio’nun en önemli özelliği olan katlanabilir kumaş tavan, iki farklı açılma seçeneği ile tercih edilebiliyor. 30 km/s’e kadar hızla kadar 9 saniyede açılıp kapatılabilen tavan aracın bagaj hacmi ise 260 litre. A3 Cabrio’da 1.6 litre 102 beygir, 1.8 litre 160 beygir, 2.0 litre 200 beygir benzinli ve 1.9 litre 105 beygir ve 2.0 litre 140 beygir gücünde dizel motor seçenekleri görev yapıyor.

AUDI A5: Audi’nin 2003 yılında Nuvolari konseptiyle ilk sinyallerini verdiği ve 3 yıllık bir ar-ge süreci sonrasında üretim safhasına geçilecek formuna ulaşan A5 tasarımcısı Walter da Silva tarafından "Audi A5 şimdiye kadar tasarladığım en güzel otomobil" olarak tanımlanıyor. A5’te 1.8 litre 170 beygir, 2.0 litre 180 ve 210 beygir, 3.2 litre 265 beygir gücündeki benzinli motor seçenekleri bulunuyor. Dizel versiyonları ise 2.7 litre 190 ve 3.0 litre 240 beygir gücündeki motorlar oluşturuyor. Tüm motor seçeneklerine otomatik şanzıman tercih edilebiliyor.

PEUGEOT 407 COUPE

Peugeot, dinamizm konsepti çerçevesinde geliştirdiği modeli 407 Coupe, 407 ailesinin son üyesi. Çarpıcı tasarımıyla bir devrim yaratan 406 Coupe’nin genlerini bünyesinde barındıran 407 Coupe, performans, yüksek donanım öğeleri ve çevreci özellikleri ile çekici tasarımın başarılı bir kombinasyonu. Sadece 2 litre HDi 136 beygir motor ile Türkiye’de satışa çıkan 407 Coupe, güç ve performansının yanı sıra düşük emisyon oranlarıyla da dikkat çekiyor.

BMW 1 SERİSİ COUPE: Alman otomobil üreticisi BMW’nin kompakt sınıftaki temsilcisi 1 Serisi, tasarımı ve kullanım özellikleri ile efsanevi 2002 modelini hatırlatıyor. Arkadan itiş teknolojisinin getirdiği avantajlarla, spor otomobiller gibi keyifli sürüşlere olanak tanıyor. 1 Serisi Coupe 2.0 litre, 177 ve 2.0 litre çift turbo 204 beygir gücünde dizel motor seçeneklerine sahip. 4 kişi için yeterli genişliği sunan bir iç mekana sahip olan araç 2+2 oturma düzeninde tasarlanmış.

FORD FOCUS CC: Ford’un kinetik tasarım anlayışının yanı sıra İtalyan Pininfarina’nın imzasını taşıyan yeni Focus CC, 1.6 litre 100 beygir ve 2.0 litre 145 beygir Duratec benzinli motor seneklerine sahip. Metal tavanını 29 saniyede açan yeni Focus CC’nin yeni üç boyutlu motor kapağı ikonik ters trapezoid ön ızgarayla uyumlu bir görünüm sergilerken, hem üst hem de alt ızgaralarda kullanılan krom çerçeve dikkatlerden kaçmıyor. Tavan kapalıyken yeni Focus CC sınıfının en iyisi olan 534 litrelik bagaj kapasitesi sunuyor.

MINI CABRIO: Mini Cooper da ’üstsüz’ olmayı seven modeller arasında yer alıyor. Şirin tasarımını üstü açık bir şekilde sunan Mini Cooper Cabrio, bez tavan mekanizmasını iki kademeli olarak kullanabiliyor. Böylece kumaş tavanın tamamını açmaya gerek kalmadan, bir kısmı açılarak da rüzgardan korunmak mümkün oluyor. MINI Cooper Cabrio’de 4 silindirli 1.6 litre 120 ve 160 beygir güç üreten iki farklı motor seçeneği görev yapıyor.

OPEL GT: General Motors bünyesindeki Pontiac’ın Solstice modeli ile aynı platformda geliştirilen Opel GT, markanın yıllardır ürettiği spor modelleri arasında en hızlısı olma özelliğine sahip. Tasarımı ile tüm dikkatleri üzerine çeken GT, arkadan itişli olması sayesinde sportif kullanımlarda sürücüsüne büyük keyif vaat ediyor. 2.0 litre 240 beygir gücündeki turbo benzinli motor ile donatılan araç 6 ileri manuel şanzımanla ürettiği gücü yola aktarıyor. Kumaş tavan mekanizmasına sahip olan Opel GT çok kısa bir sürede güneşli havalarda üstünü çıkarabiliyor.

PEUGEOT 207 CC: Coupe-cabrio segmentinin doğmasına öncülük eden modellerden biri olan Peugeot 206 CC’nin ikinci jenerasyonu, yenilenen teknik altyapısı ve tasarımı ile 207 CC adını alıp yollara çıktı. 206 CC’nin başarısını sürdürmeyi hedefleyen 207 CC’de 1.6 litre 120, 1.6 litre turbo 150 beygir gücündeki benzinli motorların dışında; 1.6 litre 110 beygir gücünde bir de dizel motor seçeneği görev yapıyor. Manuel olarak da kontrol edilebilen 4 ileri otomatik şanzıman ise sadece 120 beygirlik versiyonda opsiyonel olarak sunuluyor.

VW SCIROCCO: 1974 yılından üretimine son verildiği 1988 yılına kadar toplam 800 bin adetlik satış rakamına ulaşan Volkswagen’nin Coupe modeli Scirocco, 20 yıl aradan sonra yeniden yollarda. Özellikle agresif yüzü ve şişkin çamurluklarıyla dikkat çeken Scirocco, ön yüzünde iki parçalı ızgaraya sahip. Buna rağmen çekik farları sayesinde sportif duruşundan hiçbir şey kaybetmeyen Scirocco, yandan bakıldığında da oldukça çekici bir görünüm sergiliyor. Araca arkadan bakıldığında ise şişkin çamurluklar, sportif etkinin aracın her noktasına ulaştığını gösteriyor. Scricco, Türkiye’ye 122 ve 160 beygir gücünde 1.4 litrelik TSI ve 200 beygir gücündeki 2 litre TSI motorla geliyor.

VW EOS: Türk tasarımcı Murat Günak tarafından tasarlanan Eos, tamamen ayrı bir model olarak üretilmiş. Cam bölümlü açılabilir metal tavan mekanizması ile dikkat çeken Eos’ta dört farklı motor seçeneği bulunuyor. 1.4 litre 122 beygir, 1.6 litre 115 beygir ve 2.0 litre 200 beygir gücündeki benzinli motor seçeneklerini 2.0 litre 140 beygirlik dizel motor takip ediyor. Araçta Comfortline ve Highline olmak üzere iki farklı donanım seçeneği bulunuyor.

ALFA ROMEO SPIDER: İtalyan çizgisini en iyi şekilde yansıtan otomobillerden biri olarak birçok tasarım ödülünü toplayan Alfa Romeo Spider, Alfa Brera platformu üzerinde yükseliyor. Genel olarak Brera ile aynı tasarım özelliklerini taşıyan Spider, kumaş tavan mekanizması sayesinde açık hava keyfi sunuyor. 2.2 litre hacmindeki benzinli motor 185 beygir güç üretirken, 3.2 litre hacmindeki diğer motor 260 beygir güç üretiyor ve ürettiği gücü Q4 sistemi ile tüm tekerleklerine aktarıyor.

HYUNDAI COUPE: Segmentin önemli modellerinden birisi olan Coupe FX, başarılı tasarımı ile dikkat çekiyor. Basık tavanı ve sportif çizgileri ile ismi gibi safkan bir Coupe olan araç, Türkiye’de üç farklı motor seçeneği ile satılıyor. Bunlar, 1.6 litre 105 beygir ve 2.0 litre 143 beygir gücünde iki farklı benzinli motora sahip. Otomatik vites ise seçeneği sadece 2.0 litrelik versiyonda tercih edilebiliyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!