Coca-Cola 40 milyon dolar yatırdı, Doğadan’ı siyah çayla büyütecek

Güncelleme Tarihi:

Coca-Cola 40 milyon dolar yatırdı, Doğadan’ı siyah çayla büyütecek
Oluşturulma Tarihi: Şubat 13, 2008 00:00

Bir süre önce Coca-Cola’nın bünyesine geçen Doğadan, 40 milyon dolarlık yatırımla siyah çay pazarına adım atıyor.

Doğadan Genel Müdürü Cem Pasinli, artık sadece poşet çayda değil siyah dökme çay pazarında da yer alacağını belirtti. Coca-Cola Avrasya Grubu Başkanı Ahmet Bozer, "Türkiye, çay tüketiminde dünya ikincisi. Bunun için çay sektörüne girdik" dedi.

2007 yılının sonlarına doğru Coca-Cola’nın bünyesine katılan Doğadan, siyah çay pazarına giriyor. 40 milyon dolarlık ek yatırım yapan Coca-Cola ile büyümeyi hedeflediklerini söyleyen Doğadan Genel Müdürü Cem Pasinli, Doğadan’ın artık sadece poşet çayda değil siyah dökme çayda da pazarda yer alacağını belirtti. Türkiye’nin kişi başı tüketimde dünyada lider ülke olduğunu anlatan Coca-Cola Avrasya Grubu Başkanı Ahmet Bozer, "Çay sektöründe tüketimde dünyada ikinci büyük ülkeyiz. Üretimde ise dünyanın ilk 5 ülkesi arasında bulunuyoruz. Tüm bu nedenler Coca-Cola’nın çay sektörüne girmesi için bir nedendi" dedi.

İSTİHDAM YÜZDE 30 ARTTI: Doğadan’ın Rize ve Ankara’daki fabrikalarına ek yatırımlar yaparak istihdamı yüzde 30 artırdıklarını anlatan Bozer, konuşmasını şöyle sürdürdü: "Hem üreticiye hem de tüketiciye değer katmak için bu sektöre girdik. Ürün anlamında ambalaj ve tedarik zincirinin yönetilmesinde birçok yenilik yaptık. 40 milyon dolarlık ek yatırım ile siyah çay sektöründe de önemli bir noktaya ulaşmak için çalışıyoruz. İstihdam üzerinde de yüzde 30’luk artış gerçekleştiriyoruz."

200 BİN TON TÜKETİM: Tüketicilerin istek ve beklentileri doğrultusunda dünya standartlarında kaliteli Türk çayı ürettiklerini söyleyen Doğadan Genel Müdürü Cem Pasinli, dünya çay pazarının 3.2 milyon tona ulaştığını belirtti. Pasinli sektör hakkında şu bilgileri verdi: "Bu piyasanın tüketiminde lider ülke 530 bin ton ile Hindistan. 200 bin ton ile Türkiye en büyük 2’inci çay tüketimine sahip. Üretimde ise dünyada 5 büyük ülke bulunuyor. Hindistan liderliğini korurken, Kenya ve Türkiye’nin de içinde bulunduğu ilk 5, dünya çay pazarını elinde tutuyor. Çayı her gün tüketiyoruz. Sabah kalkıp, akşam yemeğine kadarki her anımızda çay içiyoruz. İyi ve kötü günde çay hayatımızın bir parçası konumunda. Adeta sosyal dokunun bir parçası."

KİŞİ BAŞI TÜKETİMDE LİDERİZ: Cem Pasinli, kişi başı tüketimin her geçen gün arttığını vurgulayarak, Türkiye’nin bu kategoride 1’inci sırada yer aldığını belirtti. "Kişi başı tüketimimiz 2.6 kilogram" diyen Pasinli, şöyle konuştu: "Kişi başına tüketimde dünya lideriyiz. 2.6 kilogram ile dünyada en yüksek tüketime sahibiz. Alkolsüz içeceklerde tonaj bazında çay yüzde 55’lik bir orana sahip. Ciroda ise bu oran yüzde 21. Genel olarak dünya çay endüstrisinin önemini gösteriyor."

30’DAN FAZLA ÜRÜN: Doğadan Genel Koordinatörü Serhan Bahçelioğlu da, 1985 yılında Eczacı Nevzat Karpuzcu tarafından kurulan ve Türkiye’yi süzen poşet formunda bitki çaylarıyla tanıştıran Doğadan’ın 20 yılı aşkın süredir sektörde yer aldığını kaydetti. Bahçelioğlu, 30’dan fazla bitki, meyve, fonksiyonel ve yeşil çayı tüketici ile buluşturan Doğadan’ın, Coca-Cola ile ortaklaşa geliştirilen model sayesinde, siyah çay alanında da en başarılı uygulamalara imza atacağını ifade etti.

İlk iri yapraklı yüzde 100 Türk çayı

TÜKETİCİ istek ve beklentileri doğrultusunda dünya standartlarında kaliteli Türk çayı ürettiklerini kaydeden Doğadan Genel Müdürü Cem Pasinli, Doğadan Altın Yaprak ve Doğadan Gizli Bahçe ürünlerinin ilk iri yapraklı yüzde 100 Türk çayı olduğunu vurguladı. Tekrar kapanabilen paketler ve süzen poşet çaylarda dört tarafı kapalı bariyer özelliği olduğunu belirten Pasinli, Rize’de Gündoğdu Çay fabrikasında uygulanan Seylan tipi özel üretim modeli sayesinde ilk kez iri yapraklı yüzde 100 Türk çayı üretildiğini söyledi.

Çay pazarının yüzde 95’i dökme çay

CEM Pasinli, Türkiye çay pazarının yüzde 95’ini dökme çayın oluşturduğunu anlatarak, "Klasik demleme çay pazarımız büyük. Geriye kalan yüzde 5 ise poşet, bitki ve meyve çaylarından oluşuyor" dedi. Bu kategorilerinde büyüdüğünü söyleyen Pasinli, "Dökme çay pazarı çok büyük bir paya sahip. Demlik poşet çaylar yüzde 3, bardak poşet çaylar yüzde 1, bitki ve meyve çayları ise yüzde 1 payı bulunuyor" diye konuştu. Pasinli ayrıca dünya çay pazarının 874 milyon dolara sahip olduğunu da sözlerine ekledi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!