Çapkın bakışlı yeni Aveo LPG opsiyonuyla piyasada

Güncelleme Tarihi:

Çapkın bakışlı yeni Aveo LPG opsiyonuyla piyasada
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 02, 2008 00:00

General Motors’un Amerika dışındaki pazarlara ulaşmak için global marka haline getirdiği Chevrolet, dünya genelinde olduğu gibi Türkiye’de de yükselmekte olan bu trendini sürdürüyor.

Öyle ki Chevrolet, geçtiğimiz sene 5 bin araç satarken; bu yıl hedefini 7 bin araca yükseltti. SUV sınıfında başarı yakalayan Captiva modelinin yanı sıra; LPG opsiyonunun sunulduğu modellerin satış grafiğini yukarı taşıması, Chevrolet’nin önümüzdeki birkaç yıllık süreçte hedeflediği noktaya ulaşmasına katkıda bulunacak. Önümüzdeki yıldan itibaren 12 yeni modeli yollara çıkararak atağa kalkacak olan Chevrolet, ’B’ segmentindeki temsilcisi Yeni Aveo ile bu hareketlenmenin küçük de olsa startını veriyor.

Kapsamlı makyaj operasyonunun ardından yüzünü ilk kez geçtiğimiz yıl düzenlenen Frankfurt Otomobil Fuarı’nda gösteren Aveo, Çeşme’de düzenlenen bir organizasyonla tanıtıldı. Şık ve kullanışlı olmayı hedefleyen yeni Aveo, özellikle dış tasarımı öle önceki modelden ayrılıyor. Sert bakışlara sahip olmasını sağlayan çekik farları ve Chevrolet logosu ile iki parçaya ayrılan geniş havalandırma ızgarası küçük olmasına rağmen çarpıcı görünüm sunabilen Aveo’nun dikkat çekici kısmını oluşturuyor. Kapsamlı makyaj operasyonu sayesinde arka kısımda da bir dizi yeniliğe kavuşan araçta, Captiva’ya benzetilen stop grubu göze çarpıyor. Yandan bakıldığında kendine özgü siluetini koruyan Aveo, ön çamurlukların üzerne yerleştirilmiş havalandırma ızgaraları ile de sportif ruhunu ön plana çıkarıyor. İç mekanda önceki nesle göre artan malzeme kalitesi gözden kaçmıyor. Üst donanım seviyesinde sunulan direksiyondan kumandalı müzik sistemi ve iPod bağlantısı. Aveo’nun albenisini artırıyor. Aveo S, SE ve SX olmak üzere 3 farklı donanım seçeneğine sahip. Küçük boyutlarına rağmen yüksek tavanı sayesinde oldukça ferah bir iç mekana sahip olan Aveo, kendisi gibi küçük motorlara sahip. Bu motorlar da sınıflarında en düşük yakıt tüketimine sahip olmalarıyla öne çıkıyorlar.

İKİ MOTORDA LPG OPSİYONU

1.2 litre ve 1.4 litre hacmindeki benzinli motor seçenekleri, tamamen yeni geliştirilmiş olmaları sayesinde en yeni teknolojiyi üzerlerinde barındırıyorlar. 1.2 litre hacmindeki motor 84 beygir güç üretirken maksimum torku ise 114 Nm. 0-100 km/s hızlanmasını 12.8 saniyede gerçekleştiren aracın maksimum hızı ise saatte 170 kilometre. Şehir içinde 7.2 litrelik yakıt tüketimine sahip olan Aveo’nun şehirdışı yakıt tüketimi ise 4.6 litre. 1.4 litrelik motor seçeneği ise 100 beygir gücünde ve 131 Nm’lik maksimum tork değerine sahip. Sıfırdan 100 km/s hıza 11.9 saniyede ulaşan aracın maksimım hızı ise saatte 175 kilometre. Aveo bu motor seçeneği ile şehir içinde 7.9 litre yakıt tüketirken; şehirdışında bu değer 4.7 litreye geriliyor. Tabi ki daha fazla ekonomi arayanlar, 1000 YTL fark ödeyerek LPG sistemini her iki motor seçeneğinde de tercin edebiliyorlar. 4 ileri otomatik vites seçeneği ise sadece 1.4 litrelik versiyonda alınabiliyor.

C sınıfı aracımız Nisan’da gelecek

General Motors Türkiye Genel Müdürü Özcan Keklik, Chevrolet’in 4 temel hedefi olduğunu belirterek, bu hedeflerin tepesinde müşteri memnuniyetinin bulunduğunun altını çizdi. Keklik şöyle konuştu: "Geçtiğimiz seneye göre yüzde 86 oranında artan Captiva satışları, başarımızın en önemli kanıtı. Yani ikinci hedef olan Captiva, başarısını sürdürüyor. Üçüncü olarak, LPG projesi de yüzde 486 gibi büyük oranda artış göstererek önemli bir başarı kaydetmemizi sağladı. Bu yıl hedef bin 500 LPG’li Chevrolet iken, şimdiden 850 araca ulaştık. Bu da hedefimizi revize etmemize neden oldu. Avrupa’da çevreyi en az kirleten yakıt olması nedeni ile LPG otomobillere gösterilen teşvik Türkiye’de de uygulanmalı. Dördüncü hedefimiz ise Chevrolet’e en büyük ivmeyi kazandıracak olan yepyeni ’C’ segmenti sedan modelimizi Paris Otomobil Fuarı ile eş zamanlı olarak İstanbul Auto Show’da dünyaya tanıtacağız." Gelecek nesil Opel Astra ve Saab 9-1’in de kullanacağı ’Delta’ platformunda yükselecek olan ’C’ segmentinin yeni oyuncusunun henüz bir isme sahip olmadığını belirten Keklik, BU modeli 2009 yılı Nisan ayında Türkiye’de piyasaya sunacaklarını söyledi. Chevrolet, daha önce dahil olmadıkları segmentlerde yer alacak 12 farklı modeli de yollarla buluşturacak.

Chevrolet’in Satış ve Pazarlama Müdürü Murat Aydın ise 2009 yılında Türkiye’de satışına başlamayı hedefledikleri Camaro’nun LPG opsiyonuna sahip olmayacağını söyledi. Chevrolet’nin LPG ile yakaladığı başarıya esprili bir dille dikkat çeken Aydın, Camaro’nun Türkiye’ye gelmesi için büyük mücadele verdiklerini de sözlerine ekledi. Bu yıl hedeflenen 7 bin Chevrolet’ten Aveo’nun payına bin 200 adet düştüğünü belirten Aydın, bu rakamın yüzde 75’inin LPG’li versiyonlardan oluşmasını beklediklerinin de altını çizdi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!