Canwest Türkiye: Şartlar oluşursa Sabah'la ilgilenebiliriz

Güncelleme Tarihi:

Canwest Türkiye: Şartlar oluşursa Sabahla ilgilenebiliriz
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 08, 2007 09:54

Canwest Medya Türkiye Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Fatih Akol, medyada satışa sunulabilecek olası bir aktifle ilgilendiklerini belirterek, Sabah Gurubu’nun satılması halinde bir piyasa oyuncusu olarak uygun şartlar oluşursa ilgileneceklerini söyledi.

Haberin Devamı

Süper FM, Metro FM, Joy FM ve Joy Türk olmak üzere dört önemli marka alan Canwest Medya Türkiye Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Fatih Akol, Türkiye’deki yatırımları ve hedeflerine ilişkin olarak ANKA Ajansı’nın sorularını yanıtladı.

“BURADA OLMAKTAN MUTLUYUZ”

Star grubu varlıklarının satışı ile Türkiye piyasasına girdiklerini hatırlatan Akol, televizyon kanalı ve gazete ile ilgilenmediklerini, esas işleri olan radyo sektörüne odaklandıklarını söyledi. Türkiye’deki medya sektörünün ciddi bir beceri ve bilgi birikimine sahip olduğunu, insan kaynağının ise kendileri için önemli bir değer olduğuna işaret eden Akol, “Canwest global bir oyuncu sektörde. Küresel pazarda radyolarımız, gazetelerimiz, televizyon kanallarımız var. Her segmentte iş yapıyoruz. Türkiye’de ve bölgede önemli bir pazar olduğuna inandık. Türkiye, network içinde önemli bir yerde. Geçen bir yıla baktığımızda hedefler açısından bir eksiklik duygusu hissetmiyoruz. Canwest International da çok mutlu burada olmaktan” diye konuştu.

“ŞARTLAR OLUŞURSA SABAH'LA İLGİLENEBİLİRİZ”

Radyo dışı diğer mecralarda da olmak ve genişlemek istediklerini ifade eden Akol, reklam pastasındaki payımızı arttırmak istediklerini söyledi. Akol, Sabah Grubu ile ilgili olduklarını belirterek, şöyle konuştu:

“Medyada satışa sunulabilecek olası bir aktifle ilgileniyoruz ve ilgileniriz. Ancak şunun altını çizeyim Canwest için pazar sadece Türkiye değil, global pazarda her gün onlarca fırsat çıkıyor. Bu fırsatların içinde en iyi fırsatı bulup onu değerlendirmek önemli bizim için. Medya sektöründe aktifler öyle kolay el değiştirmiyor, satışa sunulmuyor. Bizim bir medya aktifi ile ilgilenmemiz için öncelikle satış sürecinin başlaması, ekonomik değer olarak bizim için doğru fiyatlarda olması ve global gelişme stratejimize uygun olması gerekiyor. TMSF el koydu yönetimine, ancak henüz ne zaman satışa sunulacağı netlik kazanmadı. Bir piyasa oyuncusu olarak uygun şartlar oluşursa tabii ki ilgileniriz. Ancak henüz erken bu konuda bir şeyler söylemek için.”

“MEDYADA YATIRIM İKLİMİ DAHA UYGUN HALE GELEBİLİR”

Akol, medyanın makro ekonominin bir parçası ve her öncü sektör gibi makro parametrelerden çabuk etkilendiğini belirterek, Türkiye’deki seçim sürecini değerlendirdi. Fatih Akol, son birkaç yıllık trende bakılırsa pazarda büyümenin devam ettiğini ve işlerin iyi gittiğini gördüklerini ve bu trendin devam etmesi halinde sektördeki aktiflerin değer kazanabileceğini kaydetti. Akol, dünyadaki olumlu havanın Türkiye’ye de olumlu yansımasının, medyaya yatırım iklimi daha da uygun hale getirebileceği öngörüsünü aktardı.

“MEDYA YABANCININ EN AZ YATIRIM YAPTIĞI ALAN”

Medya sektörünün yabancı sermayenin en az yatırım yaptığı bir alan olduğuna dikkat çeken Akol, “Bu tabii ki medya önümüzdeki dönemde en fazla yabancı sermaye alan alanlardan biri olacak anlamına da gelmez. Medyaya yabancı sermaye girişinde 100?200 milyon dolar gibi çok küçük rakamlar söz konusu. Ancak medyaya yapılan yatırımlar rakamının çok üzerinde ses getiriyor. Herkes de yabancı sermayenin çok büyük yatırımlar yaptığını zannediyor. Bu da biraz medya sektörünün ses getirme özelliği ile ilgili” diye konuştu.

Canwest Türkiye’nin artık, referans bir grup ve en önemli oyunculardan biri olarak görüldüğüne işaret eden Akol, her gün yeni işbirlikleri, ortak projeler için teklifler aldıklarını, olası birliktelikler açısından Canwest pek çok kişi ve kurum için ilk kapısı çalışanların başında geldiğini kaydetti.

Türkiye’nin bölgesel olarak öneminin arttığını da ifade eden Fatih Akol, bölgesel genişleme stratejisi içinde uygun fırsatlar oluşursa Türkçe konuşan yeni ülkelere de açılmayı düşünebileceklerini söyledi.

“RADYOCULUĞU HOBİ OLMAKTAN ÇIKARDIK”

Akol, Türkiye’ye yatırım yapmaktan ve bulunmaktan memnun olduklarını belirterek, radyo sektöründe hedefledikleri liderliği, iki ulusal, iki yerel radyo ile elde ettiklerini söyledi. “Kendi stüdyolarımızı kurduk ve dünyada da gurur duyduğumuz bir teknolojiyi Türk radyoculuğuna getirdik” diyen Akol, ses kalitesini yükselttiklerini ve hem dinleyiciye hem de reklam verene çok yüksek bir ses kalitesi getirdiklerini kaydetti. Radyoculuğu bir hobi işi olmaktan çıkardıklarını ifade eden Fatih Akol, “Reklamlar için güvenilir bir altyapı getirdik. CD kalitesinde sesi radyoculuğa kazandırdık. Reklam gelirlerimizi artırdık. Canwest radyoları hem dinleyiciler hem de reklam verenler için artık Türkiye’de tercih edilen radyolar haline geldi” dedi.

“SUPER FM’İ TÜRKİYE’NİN HER TARAFINDAN DİNLENEN RADYO YAPACAĞIZ”

Türkiye’de radyolarda yoğunlaşmayı sürdüreceklerini aktaran Fatih Akol, daha çok insana ulaşmayı ve müşteri ile reklam verenlerin memnuniyetini artırmanın hedefleri arasında yer aldığını kaydetti. Yeni ürünler geliştireceklerini de belirten Akol, “Biz radyoculukta lideriz ve önemli birikimimiz var. Bunu radyo içerik kalitesinde ve programları zenginleştirmede kullanmak istiyoruz. Radyo sektörüne daha fazla renk katmak, kendi içinde daha fazla büyütmek istiyoruz” dedi. Akol, teknik kaliteyi ve altyapı yatırımlarını tamamladıklarını ve bundan sonra dinleyici tatmini üzerinde yoğunlaşacaklarını dile getirerek, müzik formatını koruyarak, Süper FM’i Türkiye’nin her tarafından dinlenen bir radyosu yapacaklarını kaydetti.

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!