Bugün test, yarın kazanç

Güncelleme Tarihi:

Bugün test, yarın kazanç
Oluşturulma Tarihi: Haziran 15, 1999 00:00

Haberin Devamı

İnteraktif iletişim konusunda danışmanlık hizmeti veren Effect Multimedya bugüne kadar Turkcell, Ford Otosan ve Dışbank gibi şirketlerin web sitelerini hazırladı. Şirketin kurucu ortağı Suat Karakaş, iyi bir web sitesi hazırlamak için geniş bir şirket araştırması yapılması gerektiği görüşünde. Elektronik ticaretin önümüzdeki 6 yıl içinde sektörler arasındaki dengeyi değiştireceğini söylüyor. Karakaş'la sektörün geleceğini konuştuk.

Elektronik ticaretin altyapısı nasıl oluşturulmalı?

Öncelikle şirket içinde 'elektronik ticaret kültürü'nün oluşturulması gerekiyor. Orta ve üst düzey yöneticiler bu konuda bilgiye açık olmalılar. Birçoğu konu hakkında bilgi sahibi olmadığı için internette varolmaktan korkuyor. Bu yüzden gençlere fırsat verilmeli.

Türkiye'de elektronik ticaretin geleceğini nasıl görüyorsunuz?

İnternet kullanımı yaygınlaşıyor. Önümüzdeki 2 yıl içinde patlayacak. Yeni nesil ekonomik bağımsızlığını kazandığında elektronik ticareti kullanacak. Çünkü onlar için zamanı ekonomik kullanmak çok önemli.

Bugün elektronik ticarete yatırım yapmanın avantajı nedir?

Bugün başlayan hemen maddi kazanç sağlayamaz. Ancak bu bir test ortamı. Tecrübe kazanacaklar. Elektronik ortamda sevkiyat, stok, nakliye ve müşteri memnuniyeti gibi konularda uzmanlaşacaklar. Pazarlama tekniğini öğrenecekler. Bu bilgi birikimini hiçbir danışman şirket satamaz.

Firmalar web sitelerini oluştururken nelere dikkat etmeli?

Öncelikle kalitelerini web sitelerine yansıtmaları gerek. Ürünler iyi tanıtılmalı. Sitede bir hareket olmalı ki ziyaretçi sayısı artsın. Hedef kitleyle sürekli diyalog da önemli. Aksi taktirde sitenin hiçbir faydası olmaz.

Web sitesi tasarımcıları nasıl olmalı?

İşin danışmanlık boyutuna geçmeleri gerek. Komple tasarım, pazarlama, analiz hizmeti veren çok az. Tek çatı altında bunu yapamazlarsa ayakta kalamazlar.

Web sitesinin satış dışındaki avantajları neler?

Site hedef kitleyle iletişim sağlıyor. Tüm hareketi bir veri bankasında topluyor. Firmanın reklamlarının ve piar faaliyetlerinin başarısını, hatalarını ortaya çıkarabilir. Hedef kitle fiyata mı önem veriyor, kimin sattığına mı, yoksa ürün özellikleri mi önemli? Bir bakıma ücretsiz pazar araştırması. Üstelik sonuçları aynı gün alıyorsunuz.

Ford Otosan sitesinde neler var?

Satışı süren tüm otomobiller

Otomobili tüm cephelerden ve içinden görme imkanı

Renk seçenekleri

Otomobilin gece görüntüsü

Mause'la torpido gözünü, aynayı açabilme

Servis ve satış noktaları

İhtiyaca göre otomobil kredisi hesaplaması

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!