Ayda KAYAR
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 29, 2002 01:56
Amerikan Moda Tasarımcıları Konseyi tarafından kurulan FTBC, bugüne kadar birçok ülkede kadınları meme kanserine karşı bilinçlendirmek için kampanya yürüttü. Aynı kampanyanın önümüzdeki 3 yılda aralarında Türkiye'nin de bulunduğu 10 ülkede daha başlaması planlanıyor. Kampanyanın hedef tahtasını andıran amblemini ise ünlü modacı Ralph Lauren çizdi.
Meme kanserine ilişkin bilgilendirme, koruma ve tedaviye destek amacıyla Amerikan Moda Tasarımcıları Konseyi tarafından kurulan FTBC (Fashion Targets Breast Cancer-Modanın Hedefi Meme Kanseri) ünlü modacı
Ralph Lauren'in çizdiği hedef tahtasını andıran amblemle dünyanın çeşitli ülkelerinde kadınlara ulaşmaya çalışıyor. Kampanyanın önümüzdeki 3 yılda aralarında Türkiye'nin de bulunduğu 10 ülkede daha başlaması planlanıyor. Şimdiye kadar 20 milyon dolar elde edilen kampanyanın uygulandığı ülkelerde, ünlü isimler
‘hedef tahtası’ amblemli giyeceklerle poz vererek, kadınların dikkatini çekmeye çalışıyorlar.
Türkiye'de meme kanseriyle mücadele amacıyla kurulan ve kısa adı MMK olan (Modanın yeni hedefi, Meme Kanseri) ön grupta, amblemi kullanabilecek. Modacılardan destek isteyen ön grup, geçtiğimiz Pazar günü kendilerine yardım sözü veren 11 modacıyla bir araya geldi.
Meme kanseriyle mücadeleye yönelik modacı destekli kampanya,
Ralph Lauren'in yakın dostu Washington Post gazetesi moda editörü
Nina Hyde'ın 1990 yılında meme kanserinden ölmesi üzerine, Amerikan Moda Tasarımcıları Konseyi tarafından kurulan FTBC Vakfı'nın 1994 yılında tişört satışından gelir elde etme amacıyla başladı. Daha sonra oyuncak bebekten makyaj malzemesine kadar birçok ürüne yayılan kampanyada, satılan ürünlerin içinde kadınların kendilerine meme muayenesi yapabilmelerini sağlayan broşür konuluyor. Ürünlerden elde edilen gelirin küçük bir bölümü FTBC'ye gönderiliyor. Kampanyanın düzenlendiği ülkeye kalan gelir, meme kanserine yönelik bilinçlendirme, erken tanı ve tedavi için kullanılıyor.
BİZDE DE OLUR
Öngrupta bulunan ISAPS Uluslararası Estetik Plastik Cerrahi Derneği ve 16'ncı Kongresi Başkanı Prof. Dr.
Güler Gürsu, kampanya için önce örgütlenmeleri gerektiğini söyledi:
‘‘ Bunun mevcut bir vakıf ya da dernekle mi yapılacağı yoksa yeni bir oluşuma mı gidileceği konusuna karar vereceğiz. Modacılar ürettikleri giyecekler, düzenledikleri defilelerle bize destek olabilirler. Sürekli ışıklar altında olan mankenler, halkın ilgisini bizden daha çok çekecektir. Bu kampanya Brezilya'da 10 milyon dolar elde edecek şekilde düzenlenebiliyorsa, biz de neden olmasın?’’ Moda dünyasından 11 isimCemil İpekçi, Neslihan Yargıcı, Vural Gökçaylı, Başak Gürsoy, Bahar Korçan, Dilek Hanif, Fatoş Kayacan, Fevziye Çamer, Ayla Tümer, Deniz Genç ve
Gülsen Aslantaş, MMK'nın çağrısına olumlu yanıt veren modacılar oldu.
Türkiye'de çin ön grup oluşturanlar ise şunlar:
ISAPS Uluslararası Estetik Plastik Cerrahi Derneği Başkanı Prof. Dr.
Güler Gürsu, Türk Kanser Araştırma ve Savaş Kurumu Başkanı Prof. Dr.
Şevket Ruacan, Hacettepe, Onkoloji Enstitüsü Vakfı 'ndan Prof. Dr.
Emin Kansu, Sağlık ve Eğitim Vakfı üyesi
Şükran Çelebi ile Hacettepe, Onkoloji Enstitüsü Vakfı Yönetim Kurulu üyesi
Gülen Tigrel.