Boyatzis: Lideri ‘lider’ yapan duygusal zekasıdır

Güncelleme Tarihi:

Boyatzis: Lideri ‘lider’ yapan duygusal zekasıdır
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 01, 2003 00:00

Sabancı Üniversitesi Yönetici Geliştirme Birimi – EDU (Executive Development Unit) tarafından düzenlenen konferansın konuşmacısı Prof. Richard Boyatzis, Türkiye’de ilk kez, duygusal zeka ve liderlik konusunda görüşlerini paylaştı.Case Western Reserve Üniversitesi Weatherhead School of Management Örgütsel Davranış Bölüm Başkanı, duygusal zeka uzmanı, liderlik ve duygusal zeka üzerine sekiz önemli eserin ortak yazarı, Management Education Dergisi’nin editörü ve Organizasyonlarda Duygusal Zeka Araştırmalar Birliği kurucu üyesi Prof. Richard Boyatzis ilk kez Türkiye’de...Richard Boyatzis, Sabancı Üniversitesi Yönetici Geliştirme Birimi –EDU’nun (Executive Development Unit), yöneticilere “özel” eğitim programları çerçevesinde PERYÖN işbirliği ile düzenlenen “Ahenk Yaratan Liderler” konulu konferansın konuşmacısı olarak İstanbul’a geldi.İş dünyasından yöneticilerin katıldığı konferansta Boyatzis, liderlik, duygusal zeka, liderlerde duygusal zekanın geliştirilmesi ve ahenk yaratan liderlik konularında Türkiye’deki yöneticilerle görüşlerini paylaştı. Boyatzis konuşmasında, başarılı liderlerin çalışanları harekete geçiren, seferber edebilen, yani duygulara hitap edenler olduğunu söyledi. Çalışanları duygusal anlamda harekete geçirebilmek için etkileşimin önemli olduğuna işaret eden Boyatzis, şirket yöneticilerinin %50’sinin çalışma ortamına değer katmadıklarının ortaya çıktığını kaydetti.Pozitif liderlerin bütün potansiyeli harekete geçirdiklerini belirten Boyatzis, negatif liderleri ise zehirli ortam yaratan liderler olarak gördüklerini aktardı. Boyatzis, “Bu kişiler eğer çevrede korku yaratıyor, negatif bir ton yaratıyorlarsa zehirlidir. Eğer lider nötr durumdaysa bu da negatiftir” dedi.Richard Boyatzis, yapılan araştırmalara göre stres altındaki vücudun sinir sistematiğinde değişiklikler olduğunu ve beynin belli kısımlarının düşünmeye kapandığını söyledi. Boyatzis, özellikle negatif iş ortamında strese giren insanların meditasyon ve benzeri uygulamalarla vücutlarını rahatlattıklarını belirtti. Boyatzis, vücudun rahatlatılmasının yanı sıra şefkatli bir ortamın da gerekli olduğunu vurguladı. Kadınların strese karşı daha etkin mücadele verdiklerini belirten Boyatzis, kadınların, vücutları ve hormonal yapıları nedeniyle daha duyarlı ve öz bilinci daha yüksek düzeyde olduğunu söyledi.Daniel Goleman ve Annie McKee ile birlikte yazdıkları Yeni Liderler Kitabı’nda ortaya attıkları “Ahenk Yaratan Liderlik” (Resonant Leadership) kavramını da şöyle açıklıyor: “Rezonans sözcüğünün anlamı sesin yansımayla ya da eşzamanlı titreşimle güçlenmesi ve uzaması anlamına gelir. Kişiler duygusal bakımdan aynı dalga boyunda olduklarını hissettiklerinde, liderler ve çalışanlar arasında eşzamanlı titreşimler ortaya çıktığında ahenk içinde olduklarını hissederler ki bu da olumlu duygusal vurguyu uzatarak yankılanır.”Prof. Richard E. Boyatzis kimdir?Yetişkinlerde yetkinlik gelişimi, duygusal zeka, executive liderlik, kişisel değişim ve öğrenme konularında eğitim alan Prof. Richard Boyatzis, doktorasını 1973 yılında Harvard Üniversitesi’nde tamamladı. Boyatzis’in, “Hayatımız ve kariyerimizde duygusal zeka ve yeteneğimizi nasıl geliştirebiliriz?” ve “Duygusal zekaya dair yeteneğimizin gelişiminde ileri düzeyde profesyonel eğitimin etkisi ve yeni ölçme değerlendirme konularının gelişimi” alanlarında araştırma çalışmaları bulunuyor. Organizasyonlarda duygusal zeka üzerine Araştırmalar Birliği kurucu üyesi olan ve Management Dergisi’nin editörlüğünü yürüten Boyatzis, CWRU 2000, Weatherhead School of Management Araştırma Ödülü ve CWRU 1996, Weatherhead School of Management, Theodore M.Alfred Üstün Hizmet Ödülü’nün de sahibi.Halen Case Western Reserve Üniversitesi, Weatherhead School of ManagementÖrgütsel Davranış Bölüm Başkanı olan Richard Boyatzis’in duygusal zeka ve liderlik konuları üzerinde ortak yazarlığını yaptığı sekiz önemli eseri bulunuyor. Eserlerinden başlıcaları: Primal Leadership: Realizing the Power of Emotional Intelligence (with D. Goleman and A. McKee), Boston, MA: Harvard Business School Press, 2002. “Reawakening Your Passion for Work" (with D. Goleman and A. McKee), Harvard Business Review, April 2002. “Philosophy as a Missing Link Between Values and Behavior" (with A. Murphy and J. Wheeler), Psychological Reports, 86, 2000.Sabancı Üniversitesi Yönetici Geliştirme Birimi- EDUTürkiye’de bir dünya üniversitesi olma hedefi ile yola çıkan ve bilginin topluma yayılması gereğine inanan Sabancı Üniversitesi, Yönetici Geliştirme Birimi- EDU (Executive Development Unit) ile yöneticilere “özel” eğitim programları düzenlemeye başlıyor. Katılımcıların bütün  ihtiyaçlarını karşılamak ve eğitim odaklı çalışmalar için en verimli ortamı sağlamak amacıyla 50 yataklı bir otel, dinlenme odaları, özel yemek mekanları, internet odası ve kampus hayatının vazgeçilmezleri olan çok amaçlı spor sahaları ve sinema salonu ile EDU, Türk iş dünyasına ve yöneticilere hizmet veriyor. Sabancı Üniversitesi’nin sunduğu modern eğitim alt yapısı, eğitim oteli, iş pratiği ve bilgi arasındaki bağlantıyı kuran farklı pedagojik yaklaşımı, kurumsal gelişime doğrudan katkı sağlayan programları ile EDU, değer yaratma ve alanında bir otorite olma iddiası taşıyor.Eğitmen kadrosu ulusal ve uluslararası düzeyde çalışan akademisyenler, yöneticiler, danışmanlar ve uzmanlardan oluşan EDU, yöneticilerin pratikten doğan bilgi birikimleri ile bilimsel dünyadan gelen bilgiyi ilişkilendirmelerine katkıda bulunarak bireye, kuruma, iş dünyasına ve topluma değer yaratma misyonu ile yola çıkıyor. İş dünyasından gerçek projeler ve örnekler ile yürütülen uygulama odaklı eğitim programları, yöneticilerin bilgiyi eyleme dönüştürebilme yetisini geliştirmek ve kurumsal gelişime doğrudan katkı sağlamak üzere “Strateji”, “Liderlik”, “Değişim ve Yenilik” gibi yönetim konularına ve yerel, bölgesel, uluslararası ve global yaklaşımlara odaklanıyor.Yönetici geliştirme programlarında genel olarak görülen sorun, eğitim programlarında alınan teorik bilginin pratiğe geçirilememesi ve  bu bilgilerin iş dünyası ile bağdaştırılamamasıdır. Bu noktada pedagojik yaklaşımı ile farklılaşan  EDU, yöneticilerin eylem sırasında oluşan bilgi birikimlerini ortaya çıkarıp, iş pratiği ve teori arasındaki bağlantıyı kurarak çözüm üretiyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!