Boeing'in 787 ailesine 634 sipariş Yeni

Güncelleme Tarihi:

Boeingin 787 ailesine 634 sipariş Yeni
Oluşturulma Tarihi: Haziran 25, 2007 15:00

Boeing Ticari Uçaklar Avrupa, Rusya ve Orta Asya Satış Başkan Yardımcısı Marlin Dailey, piyasanın 787'ye tepkisinin çok iyi olduğunu belirterek, 45 müşteriye 634 adet 787 sattıklarını bildirdi.

Haberin Devamı

Dailey, basın mensuplarıyla düzenlediği sohbet toplantısında 787 Dreamliner ailesiyle ilgili bilgi aktarırken, şirket olarak çok başarılı bir 2007 yılı beklediklerini, ilk uçuşunu bu yılın Ağustos ayı sonu veya Eylül ayı başında, ilk teslimatın ise Mayıs 2008'de gerçekleştirileceğini belirtti.

Boeing 787 Dreamliner'ın tüm dünyada gördüğü büyük ilgiden duyduğu memnuniyeti dile getiren Dailey, “Piyasanın 787'ye tepkisi muhteşem oldu. 45 müşteriye 634 adet 787 sattık. Bu, ticari uçak piyasasında emsali olmayan bir başarı” diye konuştu.
787'nin beklentilerin çok ötesine geçen bir uçak olduğunu vurgulayan Dailey, uçağın çevre açısından performansının çok iyi olduğunu, karbondioksit emisyonunda yüzde 20'den fazla tasarruf sağladığını, aynı boyutlardaki uçaklara oranla yüzde 20 daha az yakıt harcadığını ve seste de yüzde 60 oranında azalma yaratacağını belirtti.

Haberin Devamı

Dailey, 787'nin, ticari uçaklar açısından en ekonomik çözümü sundukları bir model olduğunu, çok iddialı bir satış hedefleri bulunduğunu vurguladı.

“EMİSYONDA OTOMOBİLLERDEN DAHA İYİ”

Emisyon açısından 787'nin tren seviyesinde olduğunu, hatta otomobillerden çok daha iyi bir performans sergilediğini ifade eden Dailey, ayrıca bio yakıt üzerinde de çalıştıklarını ve testler yaptıklarını, bio yakıt ile 2008'de uçuş testi demosu gerçekleştireceklerini, çevreye uyum konusunun bilincinde olduklarını ve bu konuda hava yolu şirketleriyle birlikte çalıştıklarını aktardı.
Soruları da yanıtlayan Dailey, yeni uçak programlarının milyarlarca doları ifade ettiğini ve bu tür programlar için çok yoğun yatırımların yapıldığını kaydederek, “(787) Ucuz değil, ama o bedelin karşılığını alıyorsunuz, buna değer” dedi.
Toplam havacılığın çevre kirliliğine katkısının yüzde 2'nin altında olduğuna işaret eden Dailey, hava yolu şirketleri tarafından bunun daha da azaltılması yönünde iyileştirmeler yapılmasının önemine dikkat çekti.

“THY'YE HENÜZ SATAMADIK”

Türk Hava Yolları (THY) ile 787'nin satışı için yapılan görüşmelere ilişkin bir soruyu ise Dailey, şöyle yanıtladı:
“Bu konuda THY ile sürekli irtibat halindeyiz. Elimizden geleni yapıyoruz. Aldo da (Aldo Basile- Türkiye, Türkmenistan ve Fransa Satış Direktörü) olası alımlarla ilgili bilgilendirmeler yapıyor. Ama şu ana kadar bu çabalarında başarı elde edemedi. THY'ye henüz 787 satamadık. Bu tür uçak alımları müşteri hazır olunca gerçekleşiyor. 787 siparişini vermeyen bir THY değil, pek çok hava yolu şirketi de henüz sipariş vermiş değil.”

Haberin Devamı

787 için şirketlerin bir an önce karar vermesi gerektiğini ifade eden Dailey, “Sizce THY biraz gecikti mi?” sorusuna, “Eğer 2014-2015 gibi teslim almak istiyorsa gecikmedi, ama teslim almak istediği tarih 2010 ise evet gecikti. Biz 2014'e kadar teslim edilecek şekilde 634 adet 787 sattık” yanıtını verdi.
Marlin Dailey, eğer bir hava yolu şirketi 787 uçağının 2014-2015 yıllarından önce teslimatını istiyorsa, direkt satış yolu dışında leasing yoluyla kiralayabileceğini de söyledi.

“A-340 DAHA UCUZ, AMA 777 ÇOK DAHA İYİ”

“THY 787 ile ilgili karar vermeden önce Airbus'ın A-350'sini görmek istiyor olabilir mi?” yönündeki bir soru üzerine ise Dailey, hava yolları, bir ürünü satın almadan önce o ürünün rakiplerini de görmek isteyebileceğini, ancak THY'nin başka birtakım konuları da dikkate alabileceğini düşündüğünü aktardı.

Haberin Devamı

Dailey, başka bir soru üzerine de, Boeing 777 modelinin piyasada hakim bir model olduğunu belirterek, “Onunla kıyaslanabilecek rakibimizin ürünü Airbus'ın 340 modeli. Kıyasladığınızda 777 daha az yakıt tüketiyor, çok daha konforlu, A-340'dan çok daha iyi. Bundan dolayı biz fiyattan ziyade değer üzerinde duruyoruz” diye konuştu.

THY'nin 787'de hangi modeli tercih edebileceğine ilişkin soru üzerine ise Dailey, bunun THY'nin uluslararası uçuş ağını ne şekilde genişleteceğiyle ilgili olduğunu, 787-8'in bu ailenin en küçük üyesi olduğunu, bütün piyasalara yönelik düşünülebilecek bu uçağın daha sık sefer düzenlenmesi istenen rotalara yönelik olarak da kullanılabileceğini söyledi.

“TÜRK PAZARI ÇOK İYİ”

Marlin Dailey, Türkiye pazarına ilişkin olarak da, geçtiğimiz yıllardaki çift rakamlı büyüme ve Türk hava yolu şirketlerinin yaptıkları alımların sivil havacılık sektöründeki hareketliliği gösterdiğini vurgulayarak, şöyle konuştu:
“Türkiye'deki büyüme trendinin devam edeceğini düşünüyoruz. Çünkü bütün doğru unsurlar bir arada. Bu Türkiye için de çok iyi, Boeing için de çok iyi. Bundan sonra Türk havacılık pazarı ile çok daha iyi ilişkiler içinde olacağımıza inanıyorum. Son derece iyi servis, kaliteli bir hizmet anlayışı ve kaliteli hava yolu şirketleri var.”

“RAKİBİMİZ, FUARI ATLAMA TAHTASI OLARAK GÖRÜYOR”

Fransa'da düzenlenen Uluslararası Havacılık Fuarına da değinen Dailey, Boeing ile rakibi Airbus'ın fuara yaklaşımın çok farklı olduğunu, şirket olarak birkaç yıl önce fuarları ticari uçak satışları için bir fırsat olarak değerlendirmemeye karar verdiklerini, bu karar uyarınca da müşterilerin siparişleri kesinleştikten sonra müşterinin uygun bulduğu tarihte siparişleri duyurma yolunu tercih ettiklerini anlattı.
Dailey, “Bizim bu karar doğrultusunda 12 ay zarfında duyurmamız söz konusu. Rakibimiz ise, havacılık fuarını atlama tahtası olarak görüyor ve siparişlerini hemen orada duyuruyor” dedi.

787 DREAMLINER

Verilen bilgiye göre, 787 Dreamliner, Boeing liderliğinde Seattle'deki Everett tesislerinde “geleceğin uçağı” olarak geliştirildi.
787 Dreamliner ailesinin 3 üyesi bulunurken, 787-8 210-250 yolcu kapasiteli,787-9 modeli 250-290 yolcu kapasiteli, 787-3 ise 290-330 yolcu kapasitesine sahip.

Haberin Devamı

Dreamliner, gövdesi ve kanatları dahil ağırlıklı olarak kompozit maddeden üretilecek ilk uçak olurken, uçağın ana montajı için dünya çapında 135 ayrı fabrikada çalışıldığı, 11 program ortağının 279 bin metre karelik ek fabrika inşaatını tamamladığı bildirildi. Ayrıca 787 kullanan hava yollarının, kargo gelirlerini yüzde 40-60 oranında artılabileceği belirtildi.
Bu arada, Boeing, 16 yıldan bu yana uluslararası İstanbul Müzik Festivali'nin sponsorluğunu yürütüyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!