Boeing'e ilk dava Arık ailesinden

Güncelleme Tarihi:

Boeinge ilk dava Arık ailesinden
Oluşturulma Tarihi: Aralık 12, 2007 14:38

ISPARTA'daki uçak kazasında hayatını kaybeden Prof.Dr. Engin Arık'ın oğlu Yavuz Arık tarafından üreteci firma Boeing'e ilk dava ABD'li ünlü hukuk firması Ribbeck Law aracılığıyla Chicago'da açıldı. Firma avukatı Monica Kelly, açılacak davalardan hedefledikleri toplam tazminat tutarının 200- 300 milyon dolar olduğunu söyledi.

Haberin Devamı

Isparta’nın Keçiborlu İlçesi'ne bağlı Çukurören Köyü yakınlarındaki Türbetepe Mevkii'nde 30 Kasım gecesi yaşanan ve 57 kişinin yaşamını yitirdiği uçak kazası, dünyaca ünlü hukuk firması Ribbeck Law’ın gündemine girdi. ABD'li firmanın, uçağı yapan Mcdonalds Douglas ile daha sonra bu firmayı satın alan Boeing firması aleyhine, ölenlerin yakınları adına tazminat davası açmak için Isparta’da sürdürdüğü çalışmalar devam ediyor.

Kazada ölenlerin yakınlarıyla yaptıkları görüşmelerin ardından Büyük Isparta Oteli'nde bir basın toplantısı düzenleyen firmanın yetkilileri Monyelyon Ribbeck, Elenora Bande, kaza uzmanı Max Vermij ve Avukat Monica Kelly, kazanın pilot hatasından çok mekanik arızalar nedeniyle meydana gelmiş olabilaceğini savundu. Uçağın üretici firması Boeing aleyhine ilk davanın kazada hayatını kaybeden Prof. Dr. Engin Arık'ın oğlu Yavuz Arık tarafından açıldığı bildirildi. ABD'nin Chicago eyaletindeki Illinois Cook Bölge Mahkemesi'ne dava açıldığı kaydedildi.

Haberin Devamı

Hukuk firmasının 32 yıllık uçak kazaları uzmanı ve daha önce düşen MD 83 tipi uçaklardan 14'ünün enkazında incelemelerde bulunan Max Vermij, uçağın düşme nedeniyle ilgili pek çok soru işareti bulunduğunu söyledi. Bölgede bilirkişilerin yardımları ile 2- 3 saat süren incelemede bulunduğunu aktaran Vermij, şöyle konuştu:

“Pilot veya teknik bir arızadan kaynaklanan mekanik hata olduğunu söyleyebilmek henüz net değil. Yaptığım incelemelere göre uçak güney yönünde hareket ediyor ve izlediği dağlık yol normal değil. Uçağın düşmeden önce iniş takımlarını açmasına rağmen, kanatlarındaki mekanizmalarının kapatılmadığını gördük. İniş anında bu kanatların kapatılması gerekir. Çünkü hız kesilerek inişe geçilir. Bunun için de havaalanı yoluna dönük olması gerekirdi. Uçağın 59 bin fette yani yaklaşık 2 bin metre yükseklikte uçtuğu anlaşılıyor. Bu durumda iniş takımlarının açık olmaması da gerekirdi. Bu durumların ardındaki mantık tam anlaşılmış değil. Ancak pilot hatası olduğu doğru gelmiyor. Uçaktaki cihazlar ile ilgili bir sorundan kaynaklandığını düşünüyoruz. Teknik bir hata durumunda pilotun hata yapması da olasılık. Pilot hatasının temel hata olduğunu düşünmüyoruz.”

Haberin Devamı

Max Vermij, bu tür kazalarda hep ilk olarak hatanın pilota yüklendiğini ancak daha sonra yapılan araştırmalarda uçaktaki teknik hatanın kazaya neden olduğunun tespit edildiğini kaydetti.

TAZMİNAT HEDEFİ 200- 300 MİLYON DOLAR

Avukat Monica Kelly ise uçağın asıl düşüş nedenini tespit etmeye çalıştıklarını belirterek, kazada yakınlarını kaybedenlerin en büyük isteklerinin de uçağın gerçek düşüş nedenin belirlenmesi olduğunu dile getirdi. Monica Kelly, yolcuların düşüş anında ne şekilde zarar gördükleri, bilinçlerinin ne kadar süre açık olduğu, düştükten sonra alınan darbelerin ne olduğunun belirlenmesinin de çok önemli olduğunu kaydetti. Kelly, “Bütün bunların hepsini net bir şekilde öğrenmek için tüm delilleri toplamaya çalışıyoruz. Bu durum ABD’de çok önemli. Biz, ABD ve diğer ülkelerde meydana gelen uçak kazalarında ödenen tazminatların Türkiye’de de ödenmesini sağlamak istiyoruz” dedi.

Haberin Devamı

Ödenen tazminatların çok büyük olduğunu ve firmanın bir daha aynı sorumsuzluğu tekrar etmesinin önüne geçebildiğini vurgulayan Kelly, “Bizim bu davalardan toplam tazminat hedefimiz ise 200- 300 milyon dolar. Üretici ve sponsor firmanın sorumsuz davranışının önüne geçmek istiyoruz. Çünkü artık buna benzer kazalarda çok büyük tazminatlar ödemek zorunda kalacaklarını bilerek daha dikkatli olacaklardır” diye konuştu.

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!