Bilirkişi kusurlu buldu... Bakanlık izin vermedi... Savcılık peşini bırakmadı

Güncelleme Tarihi:

Bilirkişi kusurlu buldu... Bakanlık izin vermedi... Savcılık peşini bırakmadı
Oluşturulma Tarihi: Aralık 28, 2019 08:00

BAŞKENTTE 9 kişinin hayatını kaybettiği yüksek hızlı tren kazasına ilişkin soruşturmada savcılık, dönemin TCDD Genel Müdürü ve iki yardımcısı için Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’ndan soruşturma izni istedi. Ancak Bakanlık kazada “kusurları bulunmadığı” gerekçesiyle üç müdür hakkında soruşturma izni vermedi. Ankara Cumhuriyet Başsavcılığı karara itiraz ederek idare mahkemesinde dava açtı.

Haberin Devamı

13 Aralık 2018 tarihinde meydana gelen YHT kazası sonucu 9 kişi hayatını kaybetmişti. Olayla ilgili olarak 3’ü tutuklu, 7 TCDD yöneticisi olmak üzere 10 kişi hakkında Ankara 30. Ağır Ceza Mahkemesinde dava açılmıştı. Savcılık, dönemin TCDD Genel Müdürü İsa Apaydın, yardımcıları Ali İhsan Uygun ve İsmail Çağlar hakkında soruşturma yapılabilmesi için soruşturma izni gerektiği gerekçesiyle dosyalarına ayırılmasına karar vermişti.

BAKANLIK İZİN VERMEDİ, SAVCILIK İTİRAZ ETTİ

Üç üst düzey yönetici için Ankara Cumhuriyet Başsavcılığı Memur Suçları Soruşturma Bürosu, görevi ihmal suçu yönünden soruşturma izni talebiyle Ulaştırma Bakanlığına başvurdu. Bakanlık da üç bürokratın, “kusurlu olmadıkları” gerekçesiyle soruşturma izni vermedi. Savcılık, üç bürokrat hakkında soruşturma izni verilmemesi kararının iptali için Ankara Bölge İdare Mahkemesine dava açtı. Mahkemenin talebi kabul etmesi durumunda üç bürokrat hakkında soruşturma yapılması mümkün hale gelebilecek. İdare mahkemesi, savcılığın itirazının reddetmesi halinde ise üç bürokrat yargılanamayacak.

BİLİRKİŞİ KUSURLU BULDU

İddianamede yer alan akademisyenlerce hazırlanan bilirkişi raporunda, dönemin TCDD Genel Müdürü Apaydın hakkında, “Ankara - Sincan hızlı tren hattını imalat tamamlanmadan ERTMS/ETCS sistemi gerekleri olmadan işletmeye açtığı için TCDD Genel müdürü İsa Apaydın kusurludur. Kazanın birinci kök nedeni hattın eksiklikler olduğu halde açılması diğer bir ifade ile hattın açılması için acele edilmesidir” tespitine yer verildi.

KAZADAN SONRA TERFİ ETTİ

Raporda, meydana gelen kazanın ikinci kök nedeni olarak Yeni Kurulan Trafik Yönetim sistemi olduğu, bu sisteminden kurulmasında sorumluluğu bulunan dönemin Genel Müdür Yardımcısı olan kazadan sonra Genel Müdürlüğü koltuğuna getirilen Ali İhsan Uygun’un da kusurlu olduğu belirtildi. Raporda kazananın üçüncü kök nedeni de Ankara YHT Garı Doğu Cihetinde yapılan manevraların batı cihetine alınması olduğu, manevraların doğrudan batıya alınmasında sorumluluğu bulunan TCDD Genel müdürü İsmail Çağlar’ın kusurlu olduğu anlatıldı.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!