BaÅŸarısız öÄŸrencilere yardımcı öÄŸretmen

Güncelleme Tarihi:

Başarısız öğrencilere yardımcı öğretmen
OluÅŸturulma Tarihi: Mart 30, 2004 00:00

Finlandiya, Ä°ngiltere ve Almanya’da dersleri takip etmekte zorlanan ve arkadaÅŸlarına yetiÅŸemeyen öğrenciler, yardımcı öğretmenler tarafından ek derslerde eÄŸitiliyorlar. Sistem Finlandiya’da çok baÅŸarılı. Almanya’da ülke çapında yaygınlaÅŸtırılacak. Yardımcı ders alan öğrencilerin çok baÅŸarılı oldukları görüldü.Bir türlü bakmadan edemeyen Sven, üçüncü kez parmaklarını aralıyor. Fakat bu sefer Eleonore Schmid yakalıyor onu. ‘Lütfen bakma’ diyor öğretmen ve üçgen zili masanın altına saklıyor. Sven elleriyle gözünü kapatıyor ve iÅŸitme alıştırması devam ediyor. Sven’le birlikte dört öğrenci gözleri kapalı olarak zil, çan, makas vb aletlerin seslerini dinleyerek bunlara uygun resimleri seçiyor ve sıraya diziyorlar.Öğrencilerin sorunu, anlatılanları dinlemekte zorlanmak. Daha doÄŸrusu konsantrasyon gerektirecek her konuda güçlük çekiyorlar. Bu yüzden her cuma günü Eleonore Schmidt’ın çocuk kitapları, zihin oyunları ve harfli çarkıfelek oyunuyla dolu küçük sınıfında bir araya geliyorlar. Eleonore Schmidt, konsantre olamayan ve dersleri takip edemeyen öğrenme ve okuma güçlüğü çeken öğrenciler ve göçmen çocukları normal ders saatleri dışında eÄŸiten yardımcı öğretmen. Yardımcı öğretmen uygulaması özellikle de Finlandiya’da çok baÅŸarılı. Avrupa’nın birincisiAvrupa’da gerçekleÅŸtirilen ve uluslararası eÄŸitim kalitesinin karşılaÅŸtırılmasına dayanan Pisa sınavında en baÅŸarılıları Finlandiyalı öğrenciler olmuÅŸtu. Ãœlke çapında 6700 yardımcı öğretmen sınıf öğretmenlerini ders sırasında desteklemekte. Yardımcı öğretmenler, öğrencilerin arasında dolaÅŸarak yetiÅŸemedikleri konuda yardımcı oluyor ve ders sırasında her ÅŸeyi anlamayan öğrenciler için de ek dersler veriyor. Uygulama, Ä°ngiltere’de de aÅŸağı yukarı aynı ÅŸekilde iÅŸler. Ancak Londra hükümeti Finlandiya’ya karşın yardımcı öğretmenlerin (asistan teachers) eÄŸitimini yeni yeni standartlaÅŸtırmaya baÅŸladı. Oysa Finlandiya’daki yardımcı öğretmenler 1985 yılından bu yana kısaltılmış bir öğretmenlik eÄŸitimi alıyor. Bachelor’a (üç yıllık eÄŸitim sistemi) benzer sistem ÅŸimdi Berlin’de de planlanmakta. Bu amaçta tüm okullar için pedagoji ağırlıklı üç yıllık bir eÄŸitim programının temeli hazırlanacak. Bundan sonra ise gelecekte lise öğretmenleri için iki yıllık, diÄŸer okulların öğretmenleri için bir yıllık bir uzmanlık eÄŸitimi var planda. Zorlukları da varNe var ki yeni bir sistemi uygulamaya geçirmek o kadar kolay deÄŸil. Bir eÄŸitim sisteminin elementleri yeni bir ülkeye aktarıldığında ister istemez bazı olumsuz deÄŸiÅŸimler yaÅŸanır. Bavyera’da yardımcı öğretmen uygulaması bundan 30 yıl önce ‘pedagoji asistanlığı’ olarak baÅŸlamıştı. Fakat isimlerinin yardımcı öğretmen olarak deÄŸiÅŸtirilmesinden sonra da asistanlık sıfatından kurtulamadılar. Hatta bazı öğretmenler onlara bugün bile kendi özel asistanlarıymış gibi davranıyorlar. Oysa artık baÅŸarısız ve yetenekli öğrencilerin fark edilip eÄŸitilmesi için sanılandan çok daha fazla sorumluluk ve uzmanlık gerektiÄŸi anlaşıldı. Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!