Atatürk Havalimanı'nda uçaklar için park yeri sıkıntısı

Güncelleme Tarihi:

Atatürk Havalimanında uçaklar için park yeri sıkıntısı
OluÅŸturulma Tarihi: Åžubat 10, 2010 10:28

İstanbul Atatürk Havalimanı'nda uçaklar için park yeri sıkıntısı yaşanıyor. Özellikle bakım hangarları önündeki bakım sırası ve parça bekleyen uçaklar birbirine geçmiş gibi görünüyor.

Haberin Devamı

UÇAKLAR BÄ°RBÄ°RÄ°NE GEÇMÄ°Åž GÄ°BÄ° GÖRÃœNÃœYOR / Foto Galeri  Â

Atatürk Havalimanı’nda hacizli, uçamayacak durumdaki uçakların işgali nedeniyle yaşanan park sıkıntısının önümüzdeki aylarda hizmete girecek 28 yeni park yeriyle aşılması planlanıyor. Normalde hangar önünde bakımı yapılan uçaklar için ayrılan bölüme uçak park edildiği için geçtiğimiz pazar günü Türk Hava Yolları’na (THY) ait iki uçak kuyruklarından çarpışmış maddi hasar meydana gelmişti. Yapılan incelemede yedek motor bekleyen ULS Havayolları’na ait Airbus A300 tipi uçağın yanlış park pozisyonuna alındığı, bu nedenle diğer uçakların hareket alanını kısıtladığı ortaya çıkmıştı.

Park pozisyonunun artırılması için çalışmalar sürdürülüyor. Florya tarafındaki Genel Havacılık Apronu yakınlarında bulunan Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğü'ne ait bina yıkılarak bu alan havalimanı arazisine eklendi. Bu bölgeye MNG Havayolları, 4 uçak hangarından oluşan teknik bakım merkezi inşa edilecek.

Haberin Devamı

Hangarların önüne yapılacak apron ile bu bölgede 18 uçaklık yeni park yeri oluşturulacak. Apronun bu yıl içinde bitirilmesi planlanıyor. Bakım için bekleyen uçakların bu bölüme alınmasıyla birlikte özellikle THY Teknik ve MNG hangarları önündeki yoğunluğu azaltılarak rahatlama sağlanacak.

İkinci proje ise mevcut kulenin havalimanı bölümünden terminal tarafına taşınması. SMART olarak adlandırılan Türk Hava Sahası’nın modernizasyonu çalışmalarının tamamlanmasının arkasından kulenin taşınmasıyla bu bölgeye yeni park sahası yapılacak. 10 yeni park pozisyonu sağlanacak. Ancak projede yaşanacak gecikmeler nedeniyle taşınma işlemlerinin 2011’e sarkması bekleniyor.

Önümüzdeki yıllarda 06-24 pisti ile terminal arasında kalan ve yer hizmetleri ile teknik bakım kuruluşlarının bina ile depolarının bulunduğu alanın da uçak park yerine dönüştürülmesi hedefleniyor. Bu bölgenin temizlenmesi ile en az 20 uçaklık park yeri daha yapılması planlanıyır.

Hacizli durumda olan ve artık hurdaya çıkan yolcu uçaklarının park pozisyonlarını işgal etmesini önlemek amacıyla çalışma yapan DHMİ, bu konuda hukuksal alt yapının tamamlanmasını bekliyor. Diğer taraftan Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü (SHGM), son uçuşlarını yapacak uçakların İstanbul Atatürk Havalimanı’na inişlerine izin vermiyor. Özellikle Florya tarafındaki Genel Havacılık Apronu’nda çok sayıda hacizli uçak olması park pozisyonu kaybının yanı sıra görüntü kirliliği de oluşturuyor. Bu uçakların süren mahkemeleri nedeniyle yerinden kaldırılamıyor.

Haberin Devamı

Halen İstanbul Atatürk Havalimanı’nda toplam körükler dahil 94 uçaklık park yeri var. Ek terminal ve yeni park pozisyonları ile sayının kısa vadede 122 uçaklık yere çıkartılması planlanıyor. DHMİ halen park pozisyonunda bekleyen uçaklardan ilk iki saat için ücret almıyor. İki saati aşan beklemelerde uçağın ağırlığına göre ton başına 2 Euro ücret alınıyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!