Akıllı santral, 84 telefon sapığını yakalattı

Güncelleme Tarihi:

Akıllı santral, 84 telefon sapığını yakalattı
Oluşturulma Tarihi: Nisan 04, 2002 02:09

Acil durumlarda kullanılan 110 (yangın), 112 (ambulans), 154 (trafik), 155 (polis), 156 (jandarma) ve 177 (orman yangını) gibi özel numaralara dadanan tacizcilere çare bulundu.

Antalya 112 Komuta Kontrol Merkezi'nde görev yapan ve tacizden bıkan hemşireler, BRI ISDN adlı 14 hatlı akıllı santral sayesinde rahat nefes aldılar. Cep telefonundan aranan özel numaraları bile gösteren akıllı santral sayesinde 84 tacizcinin kimliği tespit edildi.

SANTRAL TACİZİ AZALTTI

112 Acil Yardım Kurtarma Hizmetlerinden Sorumlu Sağlık İl Müdür Yardımcısı Dr. Ali İhsan Yılmaz, Antalya Cumhuriyet Savcılığı'na giderek, kimliği tespit edilen kişiler hakkında suç duyurusunda bulundu. Geçen yıl 10 bin kişinin telefonuna cevap verildiğini belirten Dr. Yılmaz, ‘‘Bunların büyük çoğunluğu tacizcilere ait. Bir ay önce taktırdığımız akıllı santral sayesinde 84'ünün kimliğini belirledik ve savcılığa suç duyurusunda bulunduk. Günde 100'den fazla rahatsız edici telefonla karşılaşıyoruz. Santralın kurulmasıyla birlikte bu sayının azalmasını bekliyoruz. Tacizcilerle uğraşmaktan işimizi yapamaz hale gelmiştik’’ dedi.

ÜÇ KEZ ARAYAN TACİZCİ

Gereksiz telefonların santralı meşgul etmesiyle ambulansa gerçekten ihtiyacı olanların beklemek zorunda kaldığını belirten 112 Komuta Kontrol Merkezi Başhekimi Dr. İbrahim Cengiz ise, şunları söyledi:

‘‘Arayan tacizciler arasında, numaralarını gördüğümüzü bilenlerin sayısı oldukça fazla. Bunu bildikleri için telefon kulübelerini kullanarak rahatsızlık vermeye devam ediyorlar. Bizim telefonlarını kayıt ettiğimiz tacizciler, en az üç kez veya daha fazla arayan aboneler. Bir kez arayanları şikáyet etmiyor, takibe alıyoruz. Savcılığın yasal işlem başlatmasıyla tacizci sayısının azalacağını tahmin ediyoruz.’’
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!