Akıllı santral, 84 telefon sapığını yakalattı

Güncelleme Tarihi:

Akıllı santral, 84 telefon sapığını yakalattı
OluÅŸturulma Tarihi: Nisan 04, 2002 00:00

Acil durumlarda kullanılan 110 (yangın), 112 (ambulans), 154 (trafik), 155 (polis), 156 (jandarma) ve 177 (orman yangını) gibi özel numaralara dadanan tacizcilere çare bulundu. Antalya 112 Komuta Kontrol Merkezi'nde görev yapan ve tacizden bıkan hemÅŸireler, BRI ISDN adlı 14 hatlı akıllı santral sayesinde rahat nefes aldılar. Cep telefonundan aranan özel numaraları bile gösteren akıllı santral sayesinde 84 tacizcinin kimliÄŸi tespit edildi.SANTRAL TACÄ°ZÄ° AZALTTI112 Acil Yardım Kurtarma Hizmetlerinden Sorumlu SaÄŸlık Ä°l Müdür Yardımcısı Dr. Ali Ä°hsan Yılmaz, Antalya Cumhuriyet Savcılığı'na giderek, kimliÄŸi tespit edilen kiÅŸiler hakkında suç duyurusunda bulundu. Geçen yıl 10 bin kiÅŸinin telefonuna cevap verildiÄŸini belirten Dr. Yılmaz, ‘‘Bunların büyük çoÄŸunluÄŸu tacizcilere ait. Bir ay önce taktırdığımız akıllı santral sayesinde 84'ünün kimliÄŸini belirledik ve savcılığa suç duyurusunda bulunduk. Günde 100'den fazla rahatsız edici telefonla karşılaşıyoruz. Santralın kurulmasıyla birlikte bu sayının azalmasını bekliyoruz. Tacizcilerle uÄŸraÅŸmaktan iÅŸimizi yapamaz hale gelmiÅŸtik’’ dedi.ÜÇ KEZ ARAYAN TACÄ°ZCÄ°Gereksiz telefonların santralı meÅŸgul etmesiyle ambulansa gerçekten ihtiyacı olanların beklemek zorunda kaldığını belirten 112 Komuta Kontrol Merkezi BaÅŸhekimi Dr. Ä°brahim Cengiz ise, ÅŸunları söyledi:‘‘Arayan tacizciler arasında, numaralarını gördüğümüzü bilenlerin sayısı oldukça fazla. Bunu bildikleri için telefon kulübelerini kullanarak rahatsızlık vermeye devam ediyorlar. Bizim telefonlarını kayıt ettiÄŸimiz tacizciler, en az üç kez veya daha fazla arayan aboneler. Bir kez arayanları ÅŸikáyet etmiyor, takibe alıyoruz. Savcılığın yasal iÅŸlem baÅŸlatmasıyla tacizci sayısının azalacağını tahmin ediyoruz.’’Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!