21 İstanbul deresinde son durum

Güncelleme Tarihi:

21 İstanbul deresinde son durum
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 15, 1999 00:00

Haberin Devamı

Tuzla Deresi: Başlangıç tarihi: 1997. Maliyet: 2 trilyon 860 milyar. Derenin iki tarafına yapılacak olan yol ve çevre düzenlemesi ödenek kısıtlaması nedeniyle yapılamıyor.

Küçükyalı Deresi: Başlangıç: 1995, Maliyet: 1 trilyon 200 milyar. Bağdat Caddesi ile E5 arasındaki bin 100 metrelik kısmın ıslahı sürüyor, istimlak sorunları nedeniyle tamamlanamıyor.

Büyükyalı Deresi: Başlangıç: 1997, Maliyet: 470 milyar. Yolun geneli için uygulama planına itiraz var. Mahkeme kararı ile iş durduruldu.

Turşucu Deresi: Başlangıç: 1996. Maliyet: 560 milyar. E5 karayoluna kadar olan bölümü kapalı kesit olarak ıslah ediliyor.

Kurbağalı Dere: Başlangıç: 1995, Maliyet: 2 trilyon 200 milyar. Karga Dere, Ayvacık Deresi, Şerif Ali ve Esatpaşa kollarının ıslah edilmesi gerekiyor.

Çamaşırcı Deresi: Başlangıç: 1996, Maliyet: 310 milyar. Bağdat Caddesi ile E5 karayolu arasındaki 800 metrelik kısmın acilen ıslah edilmesi gerekiyor.

Seyit Ahmet Deresi: Derenin DDY arazisi sınırından Koşuyolu Fidan Sokak'a kadar olan 2 bin metrelik kısmın açık kesit olarak ıslahı yapılıyor.

Küçüksu Deresi: Derenin mansap kısmının ıslahı gerekiyor.

Dedeoğlu Deresi: Mansap kısmında dere ağzı düzenlemesi devam ediyor.

Beykoz Deresi: Başlangıç: 1998, Maliyet: 465 milyar. Beykoz Ortaçeşme Çayırı'nın önündeki 850 metrelik kısmıaçık kesit olarak ıslah ediliyor, iki tarafına atık su toplayıcı kanalları yapılıyor.

Ortaköy (Ambarlı) Deresi: Askeri arazi içindeki kolunun ıslahı amamlanacak.

Surdışı (100. Yıl Deresi): Kalan 800 m.'lik kısım ıslah ediliyor.

İstinye Deresi: Derenin boğaza döküldüğü noktada mansap kısmının (sahil yolu kenarının) temizlenmesi gerekiyor.

Kağıthane Deresi: Başlangıç: 1997, Maliyet: 510 milyar. DSİ tarafından başlatılan ıslah çalışmaları ödenek yokluğu nedeniyle yarım kaldı.

Alibeyköy Deresi: Başlangıç tarihi: 1997, Maliyet: 1 trilyon 400 milyar. Çalışmalar devam ediyor.

Ayvalıdere: Başlangıç tarihi: 1994, Maliyet: 6 trilyon 300 milyar. Fikret Yüzatlı Köprüsü yapımı bitirilecek.

Çırpıcı Deresi: Başlangıç tarihi: 1994, Maliyet: 3 trilyon 875 milyar. Hipodrom içindeki 500 metrelik kısım yarım kaldı.

Kocasinan (Tavukçu Deresi): Başlangıç: 1995, Maliyet: 3 trilyon 600 milyar. Kamulaştırmalar nedeniyle tamamlanamıyor.

Ayamama Deresi: Başlangıç: 1997, Maliyet: 1 trilyon 600 milyar. İstimlak sorunları var. Kaynarca kolunda çalışmalar devam ediyor.

Tugay Deresi: Balcı Deresi kolunda 2 bin metre ıslah uygulama projeleri hazırlanıyor.

Pendik Deresi: Başlangıç tarihi: 1997, Maliyet: 300 milyar. Kurfan kolunun ıslah uygulama projeleri bekleniyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!