1091 beygirlik hibrit konsepti 2010 TT’sine gönderme yapıyor

Güncelleme Tarihi:

1091 beygirlik hibrit konsepti 2010 TT’sine gönderme yapıyor
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 12, 2006 00:00

Merkezi Fransa’da bulunan Uluslararası Tasarım Okulu (ISD France) öğrencileri tarafından tasarlanan ve geleceğin spor otomobil kavramına yepyeni bir bakış açısı getiren Audi R-Zero konsepti, hem olabildiğince güçlü hem de çevreci olabilmenin mümkün olabileceğini kanıtlamayı amaçlıyor.

Mevcut fosil yakıtlarının önümüzdeki 40 yıl içinde tamamen tükenecek olması, otomobil üreticilerini alternatif yakıtlar bulma konusunda yeni çalışmalar yapmaya zorluyor. Son 20 yılda daha ekonomik yakıt tüketimleri elde edebilmenin bir yolu olarak dizel motorlara ağırlık veren firmalar, bu konuda önemli ilerlemeler kaydettiler. Ama yine de elektrik motorlu, hidrojenle çalışan yakıt hücreli ya da hibrit motorlu modellerin gelişimi dur durak demeden devam ediyor. Birçok firma henüz çok pahalı bir teknoloji olmasına rağmen piyasaya bu tarz teknolojiler içeren modeller sürme başarısı gösterdi.

Geleceğin spor otomobillerinin nasıl olması gerektiği konusunda fikirlerini bir proje olarak hayata geçiren ISD France’nin 3 öğrencisi Frank Levivier, Remi Marchand ve Pierre-Olivier Wagner, Audi R-Zero adını verdikleri proje ile aynı zamanda 2010 yılının TT modeli hakkında da kendi öngörülerini ortaya koyuyorlar.

BUGATTI VEYRON’DAN İZLER TAŞIYOR

Tasarım açısından Volkswagen AG Grubu çatısı altında yer alan Fransız süper spor otomobil markası Bugatti’nin 1001 beygirlik Veyron modelini andıran Audi R-Zero, ön ve arka tasarım yapısıyla birinci ve ikinci nesil TT kadar Audi’nin güncel tasarım anlayışına da yakın kaslı çizgilere sahip.

Her bir tekerleğe bağlanan 4 farklı elektrik motorundan gücünü alacak şekilde tasarlanmış olan Audi R-Zero, toplamda 12900 d/d’de 1091 beygirlik motor gücüne ulaşıyor. Kağıt üstünde Bugatti Veyron’dan bile daha güçlü olan Audi R-Zero’nun toplam ağırlığı 1200 kilogram olan ve lityum pillerle çalışan elektrik motorlarının ürettiği toplam tork ise 2940 Nm. Toplam ağırlığı 2.2 ton olarak hesaplanan hem çevreci hem de kaslı süper spor konsept otomobilin 0-100 km/s hızlanması 3 saniyenin altında gerçekleşiyor. Maksimum 461 km/s’lik hıza erişebilmesi planlanan Audi R-Zero, klasik elektrikli otomobil kavramına tamamen ters düşen bir çizgi ve karaktere sahip olsa da gelecekte de süper spor otomobillerin varlığını sürdüreceğinin göstergesi olarak kabul edilebilir.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!