Güncelleme Tarihi:
Bilimsel çalışmalar, BioNTech aşısının üzerinden 6 ay geçtikten sonra koruyuculuğunun azaldığını söylüyor. Dünyada pek çok ülkeden sonra Türkiye'de de geçtiğimiz hafta BioNTech olan ve üzerinden 6 ay geçen 18 yaş üstü herkese hatırlatma dozu tanımlandı. İşte, 3. doz aşılama çalışmalarında son durum...
Ülkemizde de 3 Kasım’da risk gruplarına hatırlama dozu hakkı tanımlandı. Önce 60 yaş üzeri vatandaşlar, 18-60 yaş arası kronik hastalığı olanlar ve başta sağlık çalışanları olmak üzere riskli mesleklerle çalışanlara tanımlanan üçüncü hatırlatma dozu hakkı, 10 Kasım’da ise 2 doz BioNTech aşısı olup 6 ayı dolan 18 yaş üzeri herkese açıldı.
ABD Hastalık Kontrol ve Önleme Merkezi'nin (CDC) danışma paneli Pfizer ve BioNTech aşısı ek dozunun ağır hastalanma ihtimali yaratan sağlık sorunları olan yetişkinlere ve 65 yaş ve üstündekilere uygulanmasını tavsiye etti.


