Levi's 150 yaşına ‘fosil değilim’ mesajıyla girdi

Güncelleme Tarihi:

Levis 150 yaşına ‘fosil değilim’ mesajıyla girdi
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 03, 2003 00:00

Ãœnlü Amerikan blue jean firması Levi Strauss & Co., 150 yaşına girdi. Åžirket, müşterilerin ilgisini yeniden çekebilmek için, merkezinin bulunduÄŸu San Francisco'da, tarihsel motiflerle bezenmiÅŸ bir tanıtım merkezi açtı. Levi's, fosil olmadığını kanıtlamak ve altı yıldır devam eden satış düşüşünü tersine çevirmek üzere, yeni bir imaj çalışmasına da girdi. Firma, nostaljik 501 ürününün yanısıra, yeni satacak ürünlerinin olduÄŸunu da göstermeye çalışacak.San Francisco'ya 24 yaşında giden ÅŸirketin kurucularından Levi Strauss, burada aÄŸabeyinin manifatura ürünlerini satmaya baÅŸladı. Burada baÅŸarılı bir isim edinen Strauss'un satışları ünlü olmasına yetmedi. Nevadalı terzi Jacob Davis, bir bayan müşterisinin, kocasının iÅŸ tulumunu daha dayanıklı hale getirmesini istemesi üzerine, iÅŸ tulumunun yıpranmaya açık olan kısımlarına metal perçinler yerleÅŸtirdi. Bu yeni ürününe, 68 dolarlık patent parasını da ödeyemeyen Davis, kendisini finanse etmeye karar veren Strauss ile birlikte, 1873 yılında, bakır perçinli iÅŸ tulumları üretimine baÅŸladı.Firma, bu yılın ilk çeyreÄŸinde ise 24.5 milyon dolarlık zarar etti. Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!