Tutundurma nedir, neden önemlidir? Tutundurma faaliyetleri nelerdir, kavramının özellikleri nelerdir?

Güncelleme Tarihi:

Tutundurma nedir, neden önemlidir Tutundurma faaliyetleri nelerdir, kavramının özellikleri nelerdir
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 19, 2022 16:51

Sunulan hizmetlerin ya da üretilen ürünlerin alıcı hedef kitle tarafından sürekli talep edilmesini sağlayan çalışmaların tümüne tutundurma denir. Tutundurma faaliyetleri en çok, dijital pazarlama, reklamcılık ve halkla ilişkilerde kullanılır. Bu faaliyetlerin amacı hem marka bilinirliğini arttırmak hem de şirketin gelir oranlarını periyodik olarak arttırmaktır. Tutundurma nedir ve neden önemlidir ayrıntıları ile derledik.

Haberin Devamı

Her tutundurma faaliyeti aynı zamanda bir ikna sürecidir. Üretici firma, tanıtım sunum, reklam, duyuru ve satış gibi aşamalarla ürünlerini halka arz eder ve hedef kitleyi satın almaya yönlendirir.

 Tutundurma Nedir?

 Potansiyel alıcı kitlesinin ürünleri satın almaya ya da hizmetlerden faydalanmaya yönlendiren tüm reklam ve pazarlama faaliyetlerine tutundurma denir. Tutundurma da ilk amaç marka değerini arttırmaktır. Pazarlama ve reklam alanında çalışmalar, tüketicilerin satın alma davranışlarını etkilediği takdirde çok daha fazla satış yapmak mümkün hale gelir.

 Tutundurma Neden Önemlidir?

 Serbest piyasa koşullarında rekabet her geçen gün biraz daha artmaktadır. Bu rekabetin üstesinden gelebilmek ve piyasada tutunabilmek için belli başlı stratejilerin başarılı bir şekilde uygulanması gerekir. Bu stratejilerin en önemlilerinden biri ise tutundurmadır.

Haberin Devamı

 Tutundurma, cironun düzenli aralıklarla artmasını sağlar. Belli bir zamandan sonra çok daha az reklam yaparak çok daha fazla satış yapılmasında tutundurma faaliyetlerinin payı büyüktür.

 Tutundurma Faaliyetleri Nelerdir?

 1- Reklam

 Tutundurma faaliyetlerinin ilk aşamasını reklamlar oluşturur. Reklamlar yazılı ve görsel olabileceği gibi, radyo, televizyon ve internet gibi farklı iletişim kanallarından da yayımlanabilir.

 Reklamlarda amaç hem markanın hatırlanmasını sağlamak hem de satın alma taleplerini kalıcı hale getirmektir. Reklamın başarıya ulaşması için doğrudan doğruya alıcı hedef kitleye seslenmesi, ürünü ya da hizmeti özetleyen bir slogan ve içeriğe sahip olması gerekir.

 2- Promosyon

 Günümüzde, hemen hemen her ürünün birçok alternatifi olduğu için üretici firmaların kendilerini sürekli müşterilere hatırlatması gerekir. Bunun en kolay ve masrafsız yolu ise promosyondur. Promosyonlu ürünlerin üstünde markanın adı, sloganı ve iletişim bilgileri yazar. Kalem ve kupa gibi promosyonlu ürünler gün içinde sürekli kullanıldığı için, marka ve slogan alıcılara hatırlatılmış olur.

 3- Sosyal Medya

 Sosyal medya, alıcı ile üreticilerin arasındaki fiziksel mesafeyi tamamen ortadan kaldırmıştır. Şikayetlere ve ürün yorumlarına aynı gün içerisinde cevap verilmesi ya da canlı destek hattı, günümüzde en sık uygulanan tutundurma faaliyetleri arasında yer alır.

Haberin Devamı

 Tutundurma Kavramının Özellikleri Nelerdir?

 1- Tutundurma faaliyetleri, belirli bir zaman dilimini kapsamaz ve belli başlı hedef kitlesine yönelik değildir. Amaç olabildiğince fazla kişiye, mümkün olduğunca fazla satış yapmaktır.

 

 2- Online satış mağazalarının artması ile birlikte dijital pazarlamanın ve tutundurma faaliyetlerinin önemi aynı oranda artmıştır.

 

 3- Tutundurma faaliyetlerinde kişisel satış ve halkla ilişkiler de önemli bir yer tutar.

 

 4- Bu faaliyetler, firmaların bütçesine ve hedef kitlesine göre farklılık gösterebilir.

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!