Toplam kalite yönetimi nedir, nasıl uygulanır ve neden önemlidir? Ne zaman ortaya çıkmıştır?

Güncelleme Tarihi:

Toplam kalite yönetimi nedir, nasıl uygulanır ve neden önemlidir Ne zaman ortaya çıkmıştır
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 19, 2022 16:45

Müşteri ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla hizmet kalite gereksinimlerinin, sistematik bir yaklaşımla ele alınması toplam kalite yönetimi olarak bilinir. Bir şirket bazında genelde tüm çalışanların katkıları ile sağlanması şeklinde anlatmak mümkün. Peki, Toplam Kalite Yönetimi nedir? Nasıl uygulanır ve neden önemlidir? Ne zaman ortaya çıkmıştır? Toplam kalite yönetimi üzerine bilgiler.

Haberin Devamı

Toplam kalite yönetimi kısaca TKY olarak ifade edilir. Müşteri ihtiyaçlarını karşılamak üzerine gerekli olan tüm unsurların ve kalite hizmetlerinin yukarı çıkarılması şeklinde anlatılır. Sistematik bir yaklaşım üzerinden ele alınır ve tüm çalışanlar şirket bazında süreç içerisinde bulunur. Organizasyonel yönetimi içerisinde yapılandırılmış olan, sonuç odaklı bir yaklaşım şeklinde değerlendirilir.

 Toplam Kalite Yönetimi Nedir?

 Toplam kalite yönetimi müşteri ihtiyaçlarını karşılamak için, Kullanılan hizmet kalite gereksinimlerinin sistematik bir yaklaşımla katkı sağlaması olarak ifade edilir. Bunlar içerisinde insan, iş, hizmet ve ürün bulunmaktadır. Bu kalite gereksinimleri sistematik bir yaklaşım altında ele alınır. Belli bir noktaya çıkarılması ile beraber süreçte tüm çalışanların katkıları ile sağlanması biçiminde öne çıkar. Yani bu çalışanlar şirket bazında ürün, iş ve insan ile hizmet kalitesidir.

Haberin Devamı

 Toplam Kalite Yönetimi Nasıl Uygulanır?

 Toplam kalite yönetimi kavramının doğru şekilde sürdürülebilmesi için, birtakım temel ilkeler ele alınır. Bu temel ilkeler aynı zamanda kurumsal yapılanma (örgütlenme) ile gerçekleşir ve önemlidir.

 - Yönetim taahhüdü ve planlama

 - Çalışanların yetkilendirilmesi ve eğitim süreci

 - Sürekli gelişim

 - Ölçme ve değerlendirme

 - Müşteri odaklı olma

 - Sonuç odaklı iş süreci

 - Organizasyon yapısı içerisinde uyumlu sistematik yaklaşım

 Temel ilkelerini ele alındığı toplam kalite yönetimi, gerçekleşen uygulama neticesinde müşteri ihtiyaçlarına en iyi biçimde karşılar.

 Toplam Kalite Yönetimi Neden Önemlidir?

 Hem kalite üstünlüğü hem de maliyet üstünlüğünü elde edebilmek için toplam kalite yönetimi önemli bir potansiyel teşkil eder. Bu da bir şirketin sektör bazında uzun vadede büyümesine imkan tanır. Özellikle çalışanların katılımı üzerinden verilen öneriler bazında süreç devam eder. Yeni öneriler ve yeni teknikler rekabete firmanın bir üst noktaya çıkmasına olanak tanır. Şirket müşteri ihtiyaçlarına en iyi şekilde karşılarken önemli kazanımlar elde etmiş olur. Gıda ve giyim sanayisi başta olmak üzere farklı sektörler üzerinden ele alınan bir kalite yönetim sistemidir.

Haberin Devamı

 Toplam Kalite Yönetimi Ne Zaman Ortaya Çıkmıştır?

 Toplam kalite yönetimi yabancı kökenli bir sistemdir. İngilizcesi ise Total Quality management olarak bilinir. İlk olarak Amerika Birleşik Devletleri'nde Henry Ford tarafından kullanılmıştır. Daha sonra 1926 yılında yayımladığı My life and work (Hayatım ve işim) adlı eseri içerisinde de bu sisteme yer vermiştir. Böylece yeni bir yönetim biçimi olarak dünya çapında duyulmuştur. Zaman içerisinde farklı ülkelere yayılan Toplam kalite yönetimi, günümüzde hala farklı farklı firmalar üzerinden kullanılmaktadır. İçerisinde iş, insan, ürün ve teknik yöntemler gibi pek çok sistem yer alır.

BAKMADAN GEÇME!