Öğretmenler günü ‘özel öğrenciler’le kutlandı

Güncelleme Tarihi:

Öğretmenler günü ‘özel öğrenciler’le kutlandı
Oluşturulma Tarihi: Kasım 23, 2016 17:21

Otizmli çocuklara eğitim vermek üzere 2006 yılında kurulan ve Türkiye’de örnek model okul olarak faaliyetlerini sürdüren özel eğitim okulu öğretmenleri 24 Kasım Öğretmenler Günü’nü otizmli öğrencileriyle birlikte kutladı.

Haberin Devamı

Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı olarak otizmli çocuklara erken çocukluk, okul öncesi ve okul eğitimi ile destek eğitim hizmetlerinin sunulduğu Özel Tohum Vakfı Özel Eğitim Okulu’nda görev yapan 57 öğretmen, 24 Kasım Öğretmenler Günü’nü otizmli öğrencileriyle birlikte kutladı. Öğretmenlerin en büyük mutluluğu, otizmli öğrencilerinin davranışlarını geliştirerek, onlara bir bakışı, bir sözü ile tepki vermesi oldu.

11 ay 1 hafta kesintisiz eğitim

Özel Tohum Vakfı Özel Eğitim Okulu ABD okullarından biri olan Princeton Child Development Institute modelinde eğitim sunuyor. Başta ABD olmak üzere pek çok ülkede 40 yılı aşkın süreli bir geçmişi olan uygulamalı davranış analizi, tüm dünyada otizmli çocuklara yönelik bilinen bilimsel ve en etkili eğitim modeli olarak kabul ediliyor. Türkiye’de örnek model okul olarak faaliyetlerini 2006’dan beri sürdüren ve kurulduğundan bu yana 774 çocuğa burs desteği verilen okulda, her bir öğrenciye bir buçuk eğitimci düşüyor. 11 ay 1 hafta kesintisiz eğitim verilen okulda, her öğrenci için özellikleri ve gereksinimlerine göre bireysel eğitim program ve materyalleri sunuluyor. Okul bünyesinde, ailelere ücretsiz danışmanlık hizmeti vermek ve otizmli çocuklara eğitsel değerlendirme yapmak üzere kurulan Rehberlik Birimi’nde ise bugüne kadar yapılan değerlendirmeler ve eğitimlerle toplam 3 bin 844 aile, eğitimci ve üniversite öğrencisine ulaşıldı.

Haberin Devamı

23 üniversitede özel eğitim öğretmeni yetiştiriliyor

Tohum Otizm Vakfı Eğitim Direktörü ve Okul Müdürü Prof. Dr. Binyamin Birkan, günümüzde dördü vakıf olmak üzere toplam 23 üniversitede özel eğitim öğretmeni yetiştirildiğini belirtiyor. Ülkemizde özel eğitim öğretmeni yetiştirilmesini tehdit eden birçok durumla karşılaşıldığını söyleyen Birkan, şöyle devam etti:

“Farklı üniversitelerde yetişen özel eğitim öğretmenlerinin özellikle otizm spektrum bozukluğu olan çocuklara, ileri ve ağır derecede zihin engelli öğrencilere eğitim verme konusunda yeterliliklerinin zayıf olması,  kısa süreli eğitim programlarıyla yetişmiş, alan dışı öğretmenlerin alana atanması, yeterli öğretim elemanı ve altyapı sağlanmadan özel eğitim bölümlerinin açılması, tepkisel ve popülist yaklaşımlarla öğretmen yetiştirme programlarının düzenlenmesi gibi sorunlarla karşı karşıyayız. YÖK tarafından 2016 yılında alınan bir kararla, yapılanmanın öğretmen ihtiyacını karşılamadığı düşüncesi ile özel eğitim öğretmenlerinin engel gruplarına göre yetiştirilmesine son verildi. Yeni düzenleme ile ilgili bölümlerde ilk iki yıl tüm engel gruplarını kapsayacak şekilde derslerin ortak yürütülmesi, diğer son iki yılda ise üniversitenin sahip olduğu öğretim elemanı kadrosu ve öğrenci tercihleri doğrultusunda seçmeli derslerin okutulması kararlaştırıldı. Yeni düzenlemede uygulamalı derslerin nasıl yürütüleceği, farklı gruplar için uzmanlaşmış öğretim elemanlarının nasıl yetiştirileceği tartışılan ve ivedilikle çözülmesi gereken konuların başında geliyor. Yeni dönemde özel eğitim öğretmenlerinin tüm sorunlarının çözülmesi dileğiyle, öğretmenlerimizin gününü en içten dileklerimle kutlarım.”

BAKMADAN GEÇME!