17 maddede doğru üniversite seçimi

Güncelleme Tarihi:

17 maddede doğru üniversite seçimi
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 31, 2023 09:42

Adayların kariyer hedeflerini doğrultusunda kendileri için doğru üniversiteyi bulmak için detaylı araştırma yapmalarını öneriyorum. Doğru ve mutlu bir kariyer için üç ana unsurun kesişmesi gerekir: İlk olarak adayın hedefleri, ikincisi sahip olduğu varlıklar ile yetkinlikler ve son olarak dünyanın gittiği yön ve hayatın gerçekleri.

Haberin Devamı

İyi bir üniversite, öğrencisinin mutlu bir kariyer elde etmesi için, eğitim-öğretim süresince öğrencisine özellikle 21’inci yüzyıl yetkinliklerini kazandırmaya çalışır. Aday bu bağlamda tercih yaparken:

1- 21'nci yüzyıl yetkinliklerinin müfredata dahil olup olmadığına (liderlik, iletişim, uyum yeteneği, inisiyatif alabilme, tutku, inovasyon, girişimcilik, çok iyi İngilizce, sosyal sorumluluk gibi), 

2- Dünyadaki son öğrenme tekniklerinin kullanılıp kullanılmadığına, 

3- Eğitim-öğretim sisteminin Z kuşağı gençler için uygun olup olmadığına,

4- Yapay zeka gelişmeleri ile ilgili eğitim öğretimde sektörün beklentileri doğrultusunda aksiyon alıp almadığına,

5- Dünyanın en iyi üniversiteleri ve global şirketler tarafından içerik sağlanan Coursera, Linkedln learning gibi online öğrenme platformlarına ücretsiz olarak öğrencilerin erişimine açık olup olmadığına,

Haberin Devamı

6- Eğitimde kaliteye verilen öneme, 

7- Tam zamanlı ve yarı zamanlı akademik kadronun niteliğine,

8- Rektör, rektör yardımcıları, dekanlar gibi üst yöneticilerin akademik ve idari deneyimlerine ve üniversite yönetiminin sürekliliğine,

9- Vakıf üniversitelerinde üniversitenin kurucusuna ve arkasındaki güce,

10- Öğrencisini merkez alan ve ulaşılabilir yönetime,

11- Üniversitenin bulunduğun şehir ve şehir içindeki ulaşım ve çevre açısından konumuna,

12- Üniversitenin eğitim dilinin İngilizce olmasına ve ikinci dil olanaklarına,

13- Üniversitenin uluslararası işbirliklerine, uluslararası ortak programlarının olup olmamasına,

14- Üniversitenin yurt içi ve yurt dışı staj olanaklarına,

15- Öğrenci ve spor kulüplerine bütçe ayırıp ayırmadığına,

16- Mezunlarının işe giriş oranlarına,

17- TÜMA’nın yaptığı Öğrenci Memnuniyet Araştırması sonuçlarına dikkat etmeli.

 

PROF. DR. MUHAMMED ŞAHİN KİMDİR?
1965 yılında Rize’nin Pazar ilçesinde doğan Şahin, Pazar Sivritepe Köy İlkokulu, Pazar Ortaokulu ve Pazar Lisesi’ndeki eğitimlerinden sonra, İstanbul Teknik Üniversitesi, İnşaat Fakültesi, Geomatik Mühendisliği Bölümü’nü 1987 yılında birincilikle tamamladı.

Haberin Devamı

Şahin, 1991 yılında İngiltere’de University College London’da Yüksek Lisans, 1994’de University of Newcastle’dan doktora derecelerini aldı. 1988 yılında İTÜ Ölçme Tekniği Anabilim Dalı Araştırma Görevlisi olarak başlayan akademik kariyerine, İngiltere’deki Master ve Doktora eğitimlerini tamamladıktan sonra yine aynı üniversitede yardımcı doçent ve doçent olarak devam etti. 2002’de İTÜ Ölçme Tekniği Anabilim Dalında Profesör oldu. 1996-2004 yıllarında Rektör Danışmanlığı, Yabancı Diller Yüksek Okulu Müdürlüğü, Ölçme Tekniği Anabilim Dalı Başkanlığı ve İleri Teknolojiler Program Koordinatörlüğü gibi çok sayıda yönetim görevlerinde bulundu.

Şahin, 6 Ağustos 2008 yılında İTÜ’ye rektör olarak atandı ve 6 Ağustos 2012’de görevi sona erdi. Şahin, MEF Üniversitesinin kurucu rektörü ve Mart 2013'ten beri bu görevde bulunuyor.

Haberin Devamı

Yükseköğretim ile ilgili üç adet uluslararası kitabı bulunuyor:
The Flipped Approach to Higher Education (2016), The New University Model: Scaling Flipped Learning in Higher Education (2019),  The New University Model: Flipped, Adaptive, Digital and Active Learning (FADAL) (2019).

Şahin, Tekstil Tasarımcısı Neşe Şahin ile evli. 2002 yılında doğmuş olan Efe isimli bir oğlu ve 2009 yılında doğmuş olan Defne isimli bir kızı var.

 

BAKMADAN GEÇME!