Üç koldan atak

Güncelleme Tarihi:

Üç koldan atak
Oluşturulma Tarihi: Ekim 26, 2012 00:00

Egeli deri ihracatçıları, Türkiye’nin deri ve deri ürünleri ihracatında ilk iki sırayı alan Rusya ve İtalya’dan ithalatçıları ağırlamaya hazırlanırken, Japonya’ya daha fazla ihracat yapmak için çalışma yapıyor.

Haberin Devamı

 

 

EGE Ege Deri ve Deri Mamulleri İhracatçıları Birliği, enerjisini Rusya, İtalya ve Japonya üzerine yoğunlaştırdı. Kasım ayında Rusya’nın en önemli deri ithalatçılarını İzmir’de ağırlamaya hazırlanan ihracatçılar, Ocak ayında İtalyan dericileri İzmir’e getirecek. Rusya ve İtalya’dan “Alım Heyeti Organizasyonu” programlanırken, bir büyük projeyi daha devreye sokan sektör, “Japonya Deri Sektörü Pazar Araştırması Projesi” ile bu ülkeye odaklanacak.
Ege Bölgesi’nden son dokuz ayda yapılan deri ve deri mamulleri ihracatında yüzde 12’lik düşüş yaşanmasına karşın Rusya’ya ihracatın yüzde 41 artışla 7 milyon 100 bin dolara çıktığına işaret eden Birlik Başkan Yardımcısı Süleyman Tahiroğlu, Rus pazarındaki konumlarını daha da güçlendirmek istediklerini söyledi. Rusya’da deri ürünleri kullanımının çok yaygın olduğuna dikkati çeken Tahiroğlu, “Rusya’da Türk deri ürünlerinin bilinirliği ve beğenisi yüksek. Türkiye’nin deri ürünleri ihracatında Rusya birinci ülke iken, bizim bölgemizde dördüncü sırada. “Rusya Alım Heyeti Organizasyonu” ile amacımız Rusya’ya ihracatımızı daha da attırmak.” diye konuştu.

Haberin Devamı

Çin’den Türkiye’ye
Ege Deri ve Deri Mamulleri İhracatçıları Birliği, “Rusya Alım Heyeti Organizasyonu” sonrasında 27-30 Ocak 2013 tarihlerinde İzmir İtalyan Ticaret Odası işbirliğinde “İtalya Alım Heyeti Organizasyonu”nu gerçekleştirecek. Avrupa Birliği’ndeki ekonomik kriz nedeniyle 2012’de İtalya’ya yaptıkları ihracatta yüzde 26’lık gerileme olduğunu belirten Birlik Yönetim Kurulu Üyesi Erkan Zandar, “Krize rağmen 2012’de en fazla ihracat yaptığımız ilk üç ülke Almanya, Fransa ve İtalya. İtalya’yı hedef pazar olarak seçtik. İtalya’daki ekonomik daralma nedeniyle ithalatçılar yüksek adetli siparişlerden kaçındığı için Çin’de üretimden vazgeçtiğini görüyoruz. İtalya’ya ihracatımızın, doğru pazarlama teknikleriyle artacağını düşünüyoruz” dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!