Küçük bir kasabadan 80 ülkeye yayıldı

Güncelleme Tarihi:

Küçük bir kasabadan 80 ülkeye yayıldı
Oluşturulma Tarihi: Kasım 14, 2012 00:00

Türkiye son 20 yılda güçlenen ekonomisiyle, genç ve dinamik işgücüyle dünya ekonomisinde söz söyleyen ülkelerden biri haline geldi.

Haberin Devamı

Anadolu’dan çıkan şirketler, büyüyerek dünya çapında kendi sektörlerinin lider oyuncularına dönüştü. Türk ekonomisinin değişim ve dönüşüm öyküsünü en iyi yansıtan şirketlerden biri olan Jantsa da, küçük bir Ege kasabasından çıkıp, 34 yıllık üretim ve ticari serüveninin sonunda 5 kıtada 80 ülkeye yayılan bayii ağı ve teknolojiye yaptığı yatırımla jant sektörünün dünya çapındaki oyuncularından biri oldu.

Atça’dan 5 kıtaya
Şefik Çerçioğlu tarafından 1977 yılında Aydın’ın Atça ilçesi’nde zirai treyler jantı üretimine başlayan şirket, 80’li yıllarda Türk ekonomisinde oluşan büyüme dalgasıyla paralel gelişim gösterdi. İhracatına, 1983 yılında Ortadoğu’daki OEM müşterilerine yaptığı satışla başlayan Jantsa, 1987’de güvenlik standartlarını yükseltme yolunda ilk önemli adımlarını attı. Kamyon ve zirai endüstriyel araç jantları için test merkezi kurdu ve ertesi yıl tubeless kamyon jantı üretimine başladı. Takvimler 1999’u gösterirken Jantsa ürün portföyüne endüstriyel iş makinesi jantlarını eklemiş, ISO 9001 sertifikalandırma sürecinden başarıyla geçmiş, halen faaliyetlerini gösterdikleri Umurlu Sanayii Bölgesi’ndeki fabrikasına geçmiş, dünyadaki son teknolojiyle entegre bir şirket haline gelmişti.

Haberin Devamı

Küçük bir kasabadan 80 ülkeye yayıldı

 
Avustralyalılar güvendi
Aydın’ın mütevazi bir kasabasında kurulan Jantsa 2001 yılında Avustralya’ya yaptığı ilk satışla, satış ağını ve yüzde yüz Türk üretimi ürünlerini 5 kıtaya yaymış oldu. 2004 yılında ise şirket Amerikan Taşıma Departmanı’na (DOT) kaydını gerçekleştirmiş, döneminin son teknolojisini kullanan boyama tesisini inşa etmiş, 2005 yılında Jantsa/TITAN ortaklığını kurarak traktör jantı üretimiyle Avrupa’da bulunan OEM firmalar ile çalışmaya başlamıştı. Jantsa’nın doğru büyüme politikaları olumlu meyvelerini verdikçe şirket kurumsallaşma yolundaki en büyük adımlarını atmaya karar verdi.

Dünyanın en büyüğü
Şirketin kurucusu Şefik Çerçioğlu 2007 yılında Jantsa Grubu Yönetim Kurulu Başkanlığı görevini üstlenirken, Ercan Çerçioğlu da Genel Müdürlük görevine getirildi. Aynı yıl toplam cirosunun yüzde 75’lik kısmı ihracattan elde eden şirket, uluslararası pazarda hak ettiği yeri almaya başladı. Ertesi yıl ise Türkiye’nin en büyük ilk 500 şirketi arasına giren Jantsa, 2010 satışlarını 2009’a göre yüzde 90 oranında artırarak kendi alanında kırılması güç bir rekora imza attı. 2010 yılında Tunus, Meksika ve Kanada ofisleriyle satış ağını genişletti.

Haberin Devamı

85 MİLYON CİRO
Şirketle ilgili gelişmelerden çok memnun olduklarını kaydeden Çerçioğlu, “Şirketimizin yaklaşık piyasa değeri 150 milyon TL. 2011 itibariyle özkaynaklarımız 75 milyon TL, net karımız ise 11 milyon TL seviyesinde. Şirketimiz 2012’nin ilk altı ayında 44 milyon dolar ciro elde etti, yıl sonundaki hedefimiz ise 85 milyon dolar. Biz başarısını, gücünü halktan alan, ülkesine ve Türk üretimine güvenen bir firmayız. Üretimden gelen gücümüzü kullanmak, istiyoruz” dedi.

HEDEF YÜKSELTTİ
Aydın’da açtıkları fabrikanın Tofaş yetkililerince ziyaret edildiğini ve başarılı şekilde çalışmaların tamamlanmak üzere olduğunun tespit edildiğini söyleyen Jantsa Genel Müdürü Ercan Çerçioğlu, JMW’nin bu yıl içinde 100 kişilik istihdama ulaşacağını ve 2013’te 500 bin otomobil jant satışı gerçekleştirmesini amaçladıklarını
belirtti.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!