İzmir’e en ‘kral’ yatırım

Güncelleme Tarihi:

İzmir’e en ‘kral’ yatırım
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 25, 2012 00:00

Ortakları arasında İngiliz Kraliyet Ailesi’nin de bulunduğu Avrupa’nın önde gelen meyve suyu firmalarından Britvic’in Türkiye distribütörü Farsa Gıda, ülkemizde de üretim yapmayı planlıyor.

Haberin Devamı

Ortakları arasında İngiliz Kraliyet Ailesi’nin de bulunduğu Britvic’in Türkiye distribütörü Farsa Gıda, pazara iddialı girdi. Şu anda 2 bin satış noktası olan firma, bu sayıyı yıl sonunda 4 bine çıkarmayı planlıyor. 2013’ün sonunda Türkiye’de üretime geçme planları yapan Farsa Gıda, liman avantajı nedeniyle yatırım için İzmir’i düşünüyor. 60 ülkeye ihracat yapan İngiliz Britvic’in, 14 ülkede üretim tesisi bulunuyor.

Farsa Gıda Sağlık Ürünleri Kurucusu Onur Sabuncu, Britvic’in dünyanın üçüncü büyük soft drink firması konumunda olduğunu söyledi. Britvic’in Türkiye’deki distribütörleriyle çok olumsuz deneyimleri olduğunu belirten Sabuncu, “Geçen yıl haziran ayında Farsa’yı kurarak, bu markanın Türkiye distribütörlüğüne talip olduk. Eylülde görüşmelere başladık, ekimde de Türkiye’deki tek yetkili ithalatçı ve dağıtıcı olduk” dedi.

Haberin Devamı

2013 yılı sonunda

Distribütörlük yetkisinin ardından markanın geçmişte yaşanan sıkıntılarını giderdiklerini kaydeden Onur Sabuncu, ürünün özellikle Muğla başta olmak üzere Güney Ege’de çok değerli olduğunu ifade etti. Sabuncu, “Bu bölgede bulunurluğumuzu geçen seneden bu yana yüzde 105 artırdık. Turist marketinde çok etkiliyiz. Özellikle İngilizler bu ürünü tercih ediyorlar. Henüz pazarda çok yeniyiz. Bizim hedefimiz Britvic ürünlerini Türkiye’de üretmek. Hedef ve beklentilerimiz gerçekleşirse 2013 sonunda Türkiye’de üretim için konuşmaya başlarız. Burada da ilk aklımıza gelen yer İzmir ve civarı. İzmir’in liman gibi önemli bir avantajı var. 40-50 milyon dolar civarında bir yatırım olacak. Burada sadece iç piyasa değil, ihracat da gündemimizde” bilgisini verdi.

Ayda % 20 büyüyor

İngiltere’den meyve suyu ithalatının ilk bakışta akıllıca görünmediğine dikkat çeken Onur Sabuncu, “Bizim amacımız bu değişik tatları Türkiye’ye kazandırmak. Halen bu ürünler taşıma masrafının da etkisiyle rakiplerinden bir miktar daha pahalı. Şu an için markaya odaklanmış bir firmayız, kar birinci önceliğimiz değil. Olmamız gereken satış noktalarına girmeye çalışıyoruz. Diğer satış noktaları yanında Carrefour, Real, Kipa ve Makro Center’da yer alıyoruz. Türkiye’de 2 bin civarında satış noktasındayız. Aylık ortalama yüzde 20 büyüyoruz. Böylece, yıl sonunda 4 bin dolayında bir noktaya ulaşmış olacağız” diye konuştu.

Haberin Devamı

En büyük müşteri çocuklar

Ürünlerine en büyük ilgiyi çocukların gösterdiğini dile getiren Onur Sabuncu, onları çok önemsediklerini vurguladı. Çocukların bulunduğu noktalara ulaşmaya çalıştıklarını anlatan Sabuncu, “Eylül 2012 itibariyle portföyümüzdeki Fruit Shoot sağlıklı çocuk içecekleriyle de okul marketlerinde bulunarak, en kısa zamanda yeterli satış hacmine ulaşıp ürünlerin üretimini ülkemize kaydırmayı, Ortadoğu ve Balkanlar’da da satış operasyonlarını üstlenmeyi hedefliyoruz” ifadesini kullandı.

Obeziteyle savaş ürünü

Sağlık Bakanlığı’nın obeziteye açtığı savaşın ürünlerinin öne çıkmasını sağlayacağını kaydeden Onur Sabuncu, “Çünkü obeziteyle mücadelede şekersiz gıdalar önemli unsur. O yüzden özellikle şeker içermeyen ürünlerimizden oldukça umutluyuz. Önemli olan bir pazara girmek değil, ürünlerinizin tüketilmesini sağlamak. Bu da ürünün kalitesi, fiyatı gibi faktörler yanında bulunurluğuna ve bilinirliğine bağlı. Bunların her ikisi de ayrı yatırımlar gerektiriyor” dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!