Hazırgiyim sektörü yol haritasını belirledi

Güncelleme Tarihi:

Hazırgiyim sektörü yol haritasını belirledi
Oluşturulma Tarihi: Şubat 22, 2016 12:35

HAZIRGİYİM ve konfeksiyon sektörü, konumunu güçlendirmek için yol haritasını belirlemek için Ege Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (EHKİB) tarafından Çeşme’de düzenlenen, "Ege Bölgesi Hazırgiyim ve Konfeksiyon Sektörünün Gelecek Vizyonu Çalıştayı"nda bir araya geldi.

Haberin Devamı

Hazırgiyim sektörü yol haritasını belirledi

Çeşme Radisson Blue Resort&SPA Oteli’nde düzenlenen, Prof. Dr. Haluk Soyuer’in moderatörlüğünü yaptığı çalıştayda, Ege Bölgesi’nde ihracatlarının toplamı 1 milyar doları aşan 45 firma yöneticisi Ege Bölgesi ihracat potansiyelinin arttırılması ve sürdürülebilirliğin sağlanması konusunda görüş alışverişinde bulundu. Çalıştaya Ege Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Emre Kızılgüneşler, Ege Giyim Sanayicileri Derneği Başkanı Mukadder Özden, Ege Üniversitesi Tekstil Mühendisliği Bölüm Başkanı Prof. Dr. Hüseyin Kadoğlu, Dokuz Eylül Üniversitesi Tekstil Mühendisliği Bölüm Başkanı Prof. Dr. Sevil Yeşilpınar, Ege Üniversitesi Tekstil Mühendisliği Öğretim Üyesi Prof. Dr. Arzu Marmaralı, Ege Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu üyeleri ve ihracatçı firma temsilcileri katıldı.

Dünya genelinde hazırgiyim ihracat hacminin 480 milyar dolar seviyesinde olduğunu ve her yıl yüzde 3 büyüdüğünü belirten Ege Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Emre Kızılgüneşler, sektörün geleceğinden ümitli olduklarını, dünya hazırgiyim pastasından daha fazla pay almak için akıllarını birleştirdiklerini kaydetti. Günümüzde Kıta Avrupası ve Amerika Birleşik Devletleri’nin hedef pazar olduğunu, ilerleyen dönemde gelişmekte olan ülkelerdeki potansiyelin artacağına işaret eden Kızılgüneşler, "Dünya’daki değişime uyumlu stratejiler geliştirmemiz gerektiği ortaya çıktı. Müşterinin bizi bulmasını beklemek yerine biz müşterinin ayağına gideceğiz. VİP Alım Heyeti Organizasyonları yapacağız, uygun olan pazarlarda Acentelerle çalışacağız. Bu süreçte, EHKİB öncülüğünde bölgesel hedef pazarlar bazında pazarlama stratejisi geliştireceğiz" diye konuştu.

Hazırgiyim sektöründe kümelenme modeli ile hareket edilmesi konusunda sektörün mutabık olduğunu anlatan Kızılgüneşler, "Her firma güçlü olduğu alanlarda uzmanlaşmalı, yenilikçi ürün, yeni kumaş, ARGE ve inovasyonu öne çıkararak hızlı servis ile müşterilerin talebini karşılayacağız" dedi.

ÜRETİMİ KENDİLERİ YAPMAK İSTİYORLAR

Hazırgiyim sektöründe üretimde fason kullanımının yaygın olduğuna işaret eden Kızılgüneşler, Ege Bölgesi Hazırgiyim ve Konfeksiyon Sektörünün Gelecek Vizyonu Çalıştayı’nda öne çıkan konulardan birisinin ise firmaların üretimlerini fasondan kendi bünyelerine alma eğilimi olduğunu ifade etti. Kızılgüneşler, "Fason atölyelerinde üretim yaptıran firmalar hem kalite, hem de izlenebilirlik konularında büyük sorunlar yaşıyor. Bu sorunları çözmek adına birçok firma tekrar üretim tesislerini bünyesine almayı planlıyor. Kıdem tazminatı sektörün beklentileri doğrultusunda tekrar kurgulanırsa bu süreç hızlanır" diye konuştu.

SENTETİK ÜRETİMİNDEKİ ARTIŞ

Dünyada pamuk ve sentetik üretim rakamlarının birbirine yakın seyrettiğine işaret eden Kızılgüneşler, 2030 yılında sentetik üretiminin pamuk üretimini 3’e katlamasının söz konusu olduğunu, Türkiye’de sentetik iplik üretimine yatırım yapılması gereğinin öne çıktığını dile getirdi.

İZMİR MARKASI ÖNE ÇIKARILMALI

Ege Bölgesi Hazırgiyim ve Konfeksiyon Sektörünün Gelecek Vizyonu Çalıştayı’nda öne çıkan hususlardan birisin ise, İzmir’in belli alanlarda marka olarak öne çıkarılmasının doğru bir strateji olacağı konusunda fikir birliğine varıldığını vurgulayan Kızılgüneşler, organik üretim ve gelinlik sektörlerinin bu anlamda öne çıktığını kaydetti.

ÜNİVERSİTE-SANAYİ İŞBİRLİĞİ

Çalıştayda dile getirilen diğer bir konu da üniversite-sanayi işbirliğinin arttırılması talebi oldu. Sektörün ihtiyaç duyduğu mühendis ve ara eleman yetiştiren üniversitelerin eğitim müfredatlarının sektörün beklentilerine göre yeniden şekillendirilmesi için çalışma yapılması kararlaştırılırken, firma sahibi ve yöneticileri için belli periyotlarda eğitim programları düzenlenmesi gereği ortaya konuldu. Ekonomi Bakanlığı, TÜBİTAK, KOSGEB başta olmak üzere devletin verdiği teşviklerin takibi için firmalarda personel görevlendirilmesi gerektiği de öne çıkan hususlar arasında yer aldı.



Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!