Enerji kaynağı kuru meyvelerimiz Milano Expo'da tanıtıldı

Güncelleme Tarihi:

Enerji kaynağı kuru meyvelerimiz Milano Expoda tanıtıldı
Oluşturulma Tarihi: Eylül 19, 2015 15:00

TÜRKİYE'nin üretim ve ihracatında dünya lideri olduğu, çekirdeksiz kuru üzüm, kuru incir, kuru kayısı ile antep fıstığı, Expo Milano 2015'de de tanıtıldı. Kuru meyve tanıtım grubunun standı, 14 Eylül Türk Günü etkinliklerinde yoğun ilgi gören stantlardan birisi oldu.

Haberin Devamı

Doğal vitamin deposu durumundaki kuru meyve ürünlerinin en önemli ihracat pazarı durumunda olduğu Avrupa Birliği için tanıtımı Expo Milano 2015'de yapıldı. 14 Eylül'deki Türk Günü etkinliğinde, Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekci, Gıda Tarım ve Hayvancılık eski Bakanı Mehdi Eker ve Türkiye İhracatçılar Meclisi Başkanı Mehmet Büyükekşi'nin aralarında bulunduğu Türkiye heyeti, kortej yürüyüşünde yer aldı. Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Birol Celep, dünyanın dört bir tarafından her gün ortalama 200 bin kişinin ziyaret ettiği, Expo Milano 2015'te, kendileri için önemli bir tanıtıma imza attıklarını söyledi. Dünya genelinde sağlıklı ürün tüketim trendinin yükselişte olduğunu da vurgulayan Birol Celep, "Doğal enerji ve vitamin kaynağı, sağlıklı Türk kuru meyvelerine yoğun bir ilgi var. Bu yıl 170 bin ton çekirdeksiz kuru üzüm, 70 bin ton kuru incir, 80 bin ton kuru kayısı, 30 bin tondan fazla Antep Fıstığı ihracatı yapabileceğimiz bir rekolteye sahibiz" dedi.

Haberin Devamı

KURU MEYVE İHRACATI 1.5 MİLYOR DOLAR SEVİYESİNDE

Türkiye'nin son yıllardaki kuru meyve ihracatının 1.5 milyar dolar seviyesinde olduğunu söyleyen Birol Celep, "KMTG'nin çalışma alanına giren çekirdeksiz kuru üzüm, kuru incir, kuru kayısı ve Antep fıstığının yıllık ihracat rakamı ise 1 milyar 100 milyon dolar seviyesinde. Bu ihracatın %65'ten fazlası Avrupa Birliği üyesi ülkelere yapılıyor. Expo Milano 2015, ev sahibi ülke konumundaki İtalya başta olmak üzere, en önemli müşterimiz konumundaki Avrupalı tüketicilere doğrudan erişip, ürünlerimizi tattırarak tanıtmak açısından önemli bir fırsat oluşturdu. Çekirdeksiz kuru üzüm dışındaki ana ürünlerimize ait olumlu rekolte beklentilerinin de katkısı ile 2016 yılında sektörel ihracatımızda yüzde 10 artış hedefliyoruz. 2023 yılı ihracat hedefimiz ise 3 milyar dolar" dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!