Dansa Aşık Bir Kuğu’ya çifte imza

Güncelleme Tarihi:

Dansa Aşık Bir Kuğu’ya çifte imza
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 25, 2010 00:00

Balenin öncü isimlerinden Meriç Sümen’in yaşamı bir kitaba konu oldu. Yazar Nevsal Baylas ve Sümen imza günüyle “Dansa Aşık Bir Kuğu”yu Türk sanatseverlerin beğenisine sundu.

Haberin Devamı

MUĞLA’nın Datça İlçesi’nde düzenlenen imza gününde, Türkiye’de bale sanatına yön veren sanatçı ile onun hayatını kaleme alan yazar bir araya geldi. Balenin ilk ve tek Devlet Sanatçısı Meriç Sümen ile “Dansa Aşık Bir Kuğu” isimli kitapta Sümen’in hayatını kaleme alan Nevsal Baylas’ın buluşması Datça’da ilgiyle karşılandı.
Uzun süren yıllar
Datça’ya 10 kilometre uzaklıkta, Begonvil Tatil Sitesi’ndeki bir restoranda düzenlenen imza gününe çok sayıda kişinin katılması dikkat çekti. BBC Türkçe Yayınlar servisinde 1973 ve 2006 yılları arası yapımcı ve sunucu olarak görev yaptığını belirten Baylas, İngiltere Kraliyet Balesi’nin ve Türkiye’deki klasik devlet balesinin kurucusu olan Dame Ninette de Volois’in ölümünün ardından çalıştığı kurumda bir program hazırlandığını söyledi.
Balenin kuruluşu
Baylas, “Bu çerçevede bale denildiğinde ilk akla gelen Meriç Sümen ile mülakat yaptım. Bu mülakatın devamında kitap fikri ortaya çıktı. Kitabın hazırlık aşaması 2002 yılında başladı ve tam 7 yıl sürdü. Meriç Sümen’in hayatını kaleme almayı düşünürken, Türkiye’de konservatuvarda bale dalının kuruluşu ve gelişmesini de anlatmak istedim” dedi.

Haberin Devamı

PRİMA BALERİN

Konservatuvardan 1961 yılında mezun olduktan sonra, 1972’de Moskova Bolşoy Balesi’nde “Giselle” rolü ile ilk yabancı Prima Balerin olan Sümen, 49 yıllık meslek hayatını da anlattı. Baleye başladığı yıllarda, devletin sanata bakışının son derece olumlu olduğunu kaydeden Sümen, “Benim baleye başladığım yıllar, hükümetlerin sanata bakış açısı ve yardımları vardı. O nedenle kendimi çok şanslı addediyorum. Çok güzel yıllarda, çok güzel teşviklerle ben bir yerlere gelebildim. O dönemin imkanları sadece baleye değil, opera ve orkestra bölümlerine de verildi.Bu sayede gerek bilgi görgü, gerekse temsiller için birçok defa yurt dışına açıldık. Sonra ekonomik sıkıntılar başladı. Zamanla sanata bakış değişti” dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!