CHP'li Akar tramvayı eleştirdi

Güncelleme Tarihi:

CHPli Akar tramvayı eleştirdi
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 03, 2017 13:41

CHP'li Akar tramvayı eleştirdi

Haberin Devamı

Çağla DAŞCI/İZMİT(Kocaeli), (DHA) - CHP Kocaeli Milletvekili Kocaeli Haydar Akar, İzmit Otogar-Sekapark arasında sefer yapan Akçaray'a ilk kez binerek, vatandaşlarla sohbet etti. Akar dünyadaki en kısa mesefeli ve en uzun süren tramvay hattının Kocaeli'de olduğunu, güzergahının yanlış olduğunu söyledi.

CHP Kocaeli Milletvekili Haydar Akar, İzmit Otogar-Sekapark arası sefer yapan Akçaray'a ilk kez bindi. Yahya Kaptan'dan Sekapark'a seyahat eden Haydar Akar, tramvaya binen vatandaşlarla sohbet ederek, tramvay ile ilgili düşüncelerini aldı. Akar, tramvaydan dolayı oluşan eksikliklerin giderilmediğini belirterek, "Dünyanın hiçbir yerinde yol güzergahı tamamlanmadan tramvay halkın kullanımına açılmaz. Bu konuda yeterince eksiklikler, tehlikeler var. Bu konuda uyarmak lazım. Caddeler henüz tamamlanmamış, ışıklandırmaları yapılmamış, gerekli ikaz levhaları konmamış. Tramvaydan dolayı yapılan kaldırımların, eksikliklerin giderilmediği görülüyor. Yeşillendirme, ağaçlandırma olayı başlamamış. Buradaki eksikliği şöyle görüyorum aslında; yapan müteahhit birbiriyle ilişkili olmayan işleri bile peşin sıra yapmaya başlamış. Birini bitirmeden diğerine geçmiyor. Geç tamamlanmasının nedenlerinden biri de bu yani. Sen elektriğini ve aydınlatmayı yaparken taşeron ve kaldırım yapan vatandaş da çalışabilir doğal olarak. Ama böyle yapılmadığını görüyoruz. Önce direğin elektriğini bitiriyor, daha sonra kaldırıma geçiyor, daha sonra da bir başka sisteme geçiyor. Aslında bunlar hep birlikte yapılabilirdi. Bu nedenle uzun sürdü" dedi.

EN KISA MESAFELİ VE EN UZUN SÜREN TRAMVAY
Dünyadaki en kısa mesafeli ve en uzun süren tramvay hattının Kocaeli'de olduğunu ifade eden Akar, "Dünyadaki en kısa ve en uzun sürede yapılan tramvay hattı. Kayseri'ye, Eskişehir'e, Bursa'ya, İzmir'e, Ankara'ya bakın. Yapılan tramvay hatlarına ve mesafelerine bakın. Kocaeli'deki dünyadaki en kısa mesafeli ve en uzun süren tramvay hattı. 550 gündü ilk bitirilme süresi. Bu süre 7 Şubat'ta dolmuştu. Herhalde tamamlanması bir 7 ay daha alacak. Tüm bunlar çevredeki esnafa da zarar veriyor. Uzun sürmesinin yarattığı sıkıntılar var. Çevre esnafın hafriyattan ve çalışmadan dolayı mağdur olmasıydı. Mesela belediye bununla ilgili hiçbir şey yapmadı. Esnafın durumunu sormadı. Onun vergisi var, insanların o araçlardan dolayı gelememe, alışveriş yapamama durumu var. Belediye bununla ilgili tedbirler alabilirdi. Su parasında, elektriğinde, gazında birtakım destekler verip yardımcı olabilirdi ama bunlar yapılmadı. Bir de genel bir şikayet var. Kent 23.30'da kapanmıyor. Herkes evine çekilip yatmıyor. Saat 24.00'te fabrikadan çıkan işçiler var. Ya da yaz aylarında vatandaş kafelerde, fuarda, düğünlerde oluyor. Bu nedenle yaz aylarında gece sürelerinin artırılması gerekiyor. Bu sürelerin gece 01.00'e kadar çekilmesi gerekiyor" diye konuştu.

EN FAZLA EMEĞİ GEÇENLERDEN BİRİ BENİM
Akar tramvayın yapılmasında en fazla emeği geçenlerden birinin kendisi olduğunu belirterek, şöyle konuştu:
"Bu tramvay yapılmaya başlarken yanlış bir algı vardı, sanki biz tramvaya karşı çıkıyormuşuz gibi. Bu tramvayın yapılmasında en fazla emeği geçenlerden biri benim, çünkü sürekli dillendiriyordum. Proje kitaplarıyla dillendiriyordum. Bunların 2004, 2009 ve 2014'teki sözlerinden bir tanesi de tramvaydı. Ben tramvay olayını çok sık gündeme getirdim. Yapıldıktan sonra da beni eleştirmeye başladılar. Ben bunun yapılması için gayret sarf ediyordum. Türkiye'de en çok vergi veren ikinci il Kocaeli. Buna rağmen İstanbul'da, İzmir'de, Ankara'da tramvayı Ulaştırma Bakanlığı yapıyor ama bizim kentimizde bu iş belediyenin kaderine bırakılıyor. Demek ki en çok vergi veren kentiz ama bu işlerden en az yararlanan kent durumundayız. Bu konuda iktidardaki ve yerel yönetimlerde yöneticilere sesleniyorum, merkezi hükümeti zorlayın ve Kocaeli hak ettiği katkıyı alsın. Bu tramvay yapılmalıydı. Ama bana göre güzergah yanlış oldu. Yine de sineye çekiyoruz, çünkü bir hava da kazandırıyor kente. Ama asıl yapılması gereken yoğun yolcu trafiğinin yaşandığı, kentin üst bölgesiydi. Yani İzmit Ortaokulu ile İzmit Lisesi arası ve Mehmet Ali Paşa Cumartesi Pazarı Caddesi'nde yapılmalıydı. Çünkü oraya yaparak bütün kenti aşağıya indiriyoruz. Böyle bir sıkıntı oluşuyor"

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!