Yaşar Holding hedef büyüttü

Güncelleme Tarihi:

Yaşar Holding hedef büyüttü
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 14, 2008 11:10

Yaşar Holding Yönetim Kurulu Başkanı Feyhan Yaşar Kalpaklıoğlu, Yaşar Gıda Grubu olarak, bu yıl satışlarda yüzde 25 büyüme planladıklarını, ihracatta da iddialı hedefleri bulunduğunu ve ihracatta yüzde 16-20 arasında büyüme hedeflediklerini bildirdi.

Haberin Devamı

Pınar'ın, 1-9 yaş arası ?ocukların zihinsel ve bedensel gelişimlerine destek olmak amacıyla mineral ve vitaminlerle zenginleştirilmiş ?ocuk sütünün tanıtım toplantısında konuşan Kalpaklıoğlu, 33 yıldır en iyiyi sunmak adına yaptıkları ?alışmaların sonu?larını başarılı bir şekilde aldıklarını söyledi.

Kalpaklıoğlu, Yaşar Gıda Grubu olarak, 2007'de 1 milyar YTL'nin üzerinde ciro rakamına ulaştıklarını, satışların yüzde 20 civarında bir büyüme gösterdiğini ve yaklaşık 27 milyon dolarlık ihracat ger?ekleştirdiklerini belirterek, "2008'de satışta yüzde 25 büyüme planlıyoruz. İhracatta da iddialı hedeflerimiz var, ihracatta yüzde 16-20 arasında büyüme hedefliyoruz" dedi.

Yaşar Gıda Grubunun amiral gemisi konumunda olan Pınar'ın, yüzde 26 pay ile uzun ömürlü süt pazarında "lider" konumda olduğunu ve 2008'de de bu liderliğini sürdüreceğini ifade eden Kalpaklıoğlu, bu yıl i?in 10 milyon avro değerinde yatırım planladıklarını, 2008'de Pınar ?ocuk sütünün yanı sıra, ?ocuk kategorisindeki diğer ürünleri i?in de yeni yatırımlarının olacağını anlattı.

Sütün son 10 yılda en hızlı büyüyen sektörlerden biri olduğunu vurgulayan Kalpaklıoğlu, "Pınar Süt, bugüne kadar 7,5 milyar litre süt satışı ger?ekleştirdi. Türkiye'de nüfusun 70 milyon olduğunu varsayarsak herkesin 110 litre Pınar Süt i?tiğini söyleyebiliriz" dedi.

Kalpaklıoğlu, Türkiye genelinde hane penetrasyonlarının yüzde 36 olduğunu, bunu yüzde 40'a ?ıkarmak ve bu yıl 3 milyon tüketiciye daha ulaşmayı hedeflediklerini kaydetti.

"YILDA 11 MİLYON TON S?T ?RETİLİYOR"

Feyhan Yaşar Kalpaklıoğlu, Türkiye'de yılda 11 milyon ton süt üretildiğini düşündüklerini ifade ederek, süt üretiminin sadece yüzde 25'lik bölümünün kayıtlı olabildiğini, Türkiye'de kayıtlı sütün artmasını istediklerini ve bu konuyu desteklediklerini söyledi.

Geleceğin dünyasında beslenme şekilleri ve yaşam tarzlarının değişmeye başlamasıyla birlikte doğal, güvenli ve ambalajlı ürünlere yönelimin artmasının beklendiğini kaydeden Kalpaklıoğlu, gelecek yıllarda tüketici ihtiya?larına cevap verecek bütün yenilik?i ürünleri sunmayı taahhüt ettiklerini belirtti.

Kalpaklıoğlu, Türkiye'de ?ocukların süt tüketim miktarının olması gerekenin ?ok altında bulunduğuna da işaret etti.
Yaşar Holding Operasyonlar Başkanı Olcay Sunucu da, Pınar Süt'ün 2007'de 22 milyon YTL'lik yatırım ger?ekleştirdiğini, bunun önemli bir kısmının sütle ilgili kapasite artışları ve UHT sistemleri üzerine olduğunu, bu yıl kapasite artışı yönündeki büyümeyi karşılayabilecek 10 milyon avroluk yatırım planı bulunduğunu anlattı.

Sunucu, söz konusu rakama pazarlama harcamalarının dahil olmadığını belirterek, Pınar Süt'ün 2007'de 14 milyon YTL'lik pazarlama yatırımında bulunduğunu, bu yıl bu rakamın 30-31 milyon YTL seviyesinde olmasının planlandığını kaydetti.

2 BİN TONUN ?ZERİNDE T?KETİM BEKLENTİSİ...

Ticari Operasyonlar Başkan Yardımcısı Azmi Gümüşlüoğlu ise, Türkiye'nin, ?ocuk nüfus sayısı yüksek ülkelerden biri olduğuna dikkat ?ekerek, 1-9 yaş aralığında 11,2 milyon ?ocuk bulunduğunu, bu yaş aralığındaki ?ocukların sağlıklı gelişimleri i?in her gün 2 bardak (400 mililitre) süt tüketmeleri gerektiğini, ancak Türkiye'de bu miktarın 63 mililitre oranında olduğunu, sadece paketli süt tüketilme oranının ise 26 mililitreye kadar düştüğünü bildirdi.

Kişi başı süt tüketiminin İspanya'da 103 litre, İsve?'te 102 litre, Fransa'da 60 litre, Yunanistan'da 34 litre, Türkiye'de ise 23 litre olduğunu belirten Gümüşlüoğlu, toplam tüketilen paketli süt dikkate alındığında ise Türkiye'deki rakamın 9,5 litrelerde bulunduğunu kaydetti.

Gümüşlüoğlu, ambalajlı süt pazarının 676 milyon litre olduğunu belirterek, "Sadece 1-9 yaş arasındaki ?ocuklar günde 2 bardak süt i?erse ambalajlı süt pazarının 1,6 milyar litre olması gerekiyor" dedi.

Çocuklu ailelerde bile süt i?menin henüz bir alışkanlık olmadığını, annelerde, ?ocuklarının sağlıklı gelişimiyle ilgili bilincin yeterli düzeyde bulunmadığını ve ?ocukların da şekerli ürünleri erken yaşlarda tüketmelerinden dolayı sütün lezzetini beğenmediğini ifade eden Gümüşlüoğlu, yeni ürünleri Pınar Çocuk Sütü ile hedeflerinin ?ocukların süt i?me alışkanlığını artırmak olduğunu söyledi.

Gümüşlüoğlu, bir soru üzerine, Pınar Çocuk Süt'ün bu yılın sonuna kadar 2 bin tonun üzerinde tüketilmesini, sonraki her yıl da yüzde 40 civarında büyüme rakamı beklediklerini, 2 bin tonun karşılığı olarak yaklaşık 4 milyon YTL civarında bir ciro beklentisi bulunduğunu bildirdi.

Toplantıda, Cerrahpaşa Tıp Fakültesi Çocuk Gastroenterolojisi ve Beslenme Uzmanı Prof. Dr. Tufan Kutlu da ?ocukların beslenme alışkanlıkları ile ilgili bilgi verdi.

Basın toplantısının sunuculuğunu oyuncu Berna La?in üstlenirken, La?in'in kızı Ada da toplantıda yer aldı.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!