Renault-Nissan, 2007'de satış rekoru kırdı

Güncelleme Tarihi:

Renault-Nissan, 2007de satış rekoru kırdı
Oluşturulma Tarihi: Ocak 31, 2008 08:39

Renault-Nissan ittifakının, 2007'de satış rekoru kırdığı bildirildi.

Haberin Devamı

Renault-Nissan'dan yapılan a?ıklamada, Renault ve Nissan'ın 2007 yılı toplam satışlarının 6 milyon 160 bin 46 ara? olarak ger?ekleştiği belirtilerek, "Bu rakam yüzde 9,1 dünya pazar payına karşı geliyor ve ittifakın yıllık satışlarında yeni bir rekor oluşturuyor" denildi.

A?ıklamaya göre, Renault ve Nissan sırasıyla toplam 2 milyon 484 bin 472 ve 3 milyon 675 bin 574 adet satış yaptılar. Renault'nun dünya satışları yüzde 2,1, Nissan'ın satışları ise yüzde 5,7 artış gösterdi.

İttifak i?in başlıca büyüme bölgeleri, yüzde 49,9 ile Rusya, yüzde 12,6 ile Latin ve Güney Amerika, yüzde 25,6 ile Çin ve yüzde 16,2 ile Orta Doğu ile Afrika oldu.

RENAULT

Renault, 2 milyon 134 bin 484 adet Renault markalı, 119 bin 824 adet Renault Samsung Motors markalı ve 230 bin 164 adet Dacia markalı ara? satışı ger?ekleştirdi.

Renault ve Dacia markaları altında satılan Logan modeli 367 bin 745 adet satış ve yüzde 48'in üzerinde artışla başarısını sürdürdü. 2007 yılında Logan ailesi yeni Logan MCV ve Logan Van modelleri ile zenginleştirildi.

Logan platformunun son üyesi Sandero ise Mercosur'da (Güney ülkeleri) 2007 sonunda satışa sunuldu.
Renault, Avrupa dışında, yüzde 16,3 artış gösteren ve toplam satışlarının yaklaşık yüzde 35'ini oluşturan 861 bin 330 ara? satışıyla uluslararası büyümesini sürdürdü.

2007 yılı, Logan Van, Yeni Twingo, Yeni Laguna Sedan ve Station Wagon, QM5 ve Sandero modellerinin piyasaya sürülmesiyle Renault ürün atağının başlangı? senesi oldu.

A?ıklamaya göre, Renault, 2008 yılının ilk iki ayında yeni Kangoo'nun binek ve ticari versiyonları, Clio Grand Tour ve Grand Modus'un tanıtımını yapacak.

Bu dönemde Modus'un 2. fazı da tüketicinin beğenisine sunulacak.
Yeni beş model daha 2008 i?inde piyasaya sürülecek.

Renault 2008 yılında her bölgede satışlarını yüzde 10'un üzerinde arttırmayı öngörüyor.

NİSSAN

A?ıklamaya göre, Nissan da, Nissan ve Infiniti markaları altında rekor sayıda ara? sattı.

3 milyon 675 bin 574 adete ulaşan satışlar bir önceki yıla göre yüzde 5,7 artış gösterdi. 2007'de Coupe Altima, Livina ailesinin modelleri ve 4x4 Cross-Over Rogue gibi modeller ?ıkarıldı.

G35 Sedan ve G37 Coupe modellerinin doping etkisiyle Infiniti markalı ara?ların dünya satışları 151 bin 683 adete ulaştı. Nissan böylece, ana pazarı ABD'de kaydettiği yüzde 4,8 artış ile ardı ardına ü?üncü yıl satışlarını 1 milyon adedin üzerine ?ıkarmış oldu.

2007'de Nissan satışları, özelikle kompakt Nissan Versa ve Altima ile Infiniti G35 ağırlıklı olarak ger?ekleşti.
Japonya'da, Nissan'ın toplam satışları yüzde 6 azalışla 720 bin 973 adede geriledi.

Pazar talebindeki düşüşe rağmen, Nissan, Pino gibi yeni modeller ile kü?ük modeller segmentinde satışlarını arttırdı. Avrupa'da, markanın yıllık satışları bir miktar arttı. Rusya'da 2006'ya göre yüzde 59,6 artan yüksek talep ve Qashqai modelinin başarısını sürdürmesi, doymuş pazarlardaki zorlu koşulları dengeledi. Dünyanın diğer pazarlarında, Nissan satışları yüzde 8 artarak 1 milyon 24 bin 683 adete yükseldi.

Çin'de 2007 yılında, Tiida modeli ile Grand Livina ve Livina gibi yeni modellerin başarısı sayesinde, satışlar yüzde 25 artış gösterdi. Infiniti ve Nissan Ticari Ara?lar Bölümü Kore, Çin ve GCC (Gulf Cooperation Council) gibi ülkelerde büyümelerini sürdürdü.

İTTİFAK B?T?N CEPHELERDE İLERLEME SAĞLADI

A?ıklamaya göre, geleceğe dönük yeni büyüme fırsatları yaratan Renault-Nissan İttifakı 2007'de bütün cephelerde ilerleme sağladı.

?rün geliştirme ve mühendislik alanında, Nissan Renault'nun Logan platformu ile ürün gamını zenginleştirme olanağına kavuştu. Buna karşılık, Renault da, Nissan'ın 4x4 ara? üretimi konusundaki genel kabul gören uzmanlık ve birikiminden yararlandı. Nissan, Renault ve Renault Samsung Motors i?in yeni bir 4x4 Cross-Over modelinin tasarımına aktif olarak katkı sağladı. Renault stil ve tasarımına sahip olan bu yeni model Kore'de Renault Samsung Motors tarafından üretilecek.

Ara?ların CO2 ve par?acık salınımlarını azaltmaya dönük önemli bir girişim ?er?evesinde, İttifak ve Project Better Place girişimi, 2011'de İsrail pazarında satışa sunulacak bir elektrikli otomobilin üretim hazırlıklarına başlamak üzere anlaşma yaptı.

A?ıklamaya göre, ittifak, iki ortağının gelişmekte olan pazarlarda satışlarını artırmalarına olanak sağlıyor. Çin'de Nissan ve Dongfeng ile, Hindistan'da Renault ve Mahindra & Mahindra ile ve Rusya'da Renault ve Avtoframos ile önemli yatırımlar ger?ekleştirildi.

8 Aralık 2007 günü, Renault, AvtoVAZ ile bir iyi niyet protokolü imzaladı. Bu kapsamda, AvtoVAZ'ın üretim kapasiteleri yılda 750 binin üzerinde ara? üretimini sağlayacak.

Nissan ise Saint-Petersbourg'da 2009 yılında faaliyete ge?ecek olan yeni bir fabrika kuracak.

Fas'ın Tanca şehrinde İttifak ile Fas Krallığı, ortaklaşa Akdeniz havzasının en büyük otomobil üretim merkezlerinden birini kuracaklar. Kurulacak fabrikanın yıllık 400 bin ara? üretim kapasitesi olacak.

Renault ve Nissan, Hindistan'ın Tamil Nadu eyaletinde yıllık 400 bin adet kapasiteli ülkenin en büyük otomobil fabrikalarından birini kuracaklarını Chennai kentinde a?ıkladılar.

A?ıklamaya göre, ittifakın iki ortağı, yenilik?i işbirliği stratejileri ?er?evesinde, karşılıklı değer üretmeye dönük başarılı ittifaklarının bilgi birikiminden yararlanarak büyümelerini sürdürecekler.

RENAULT-NİSSAN G?Ç BİRLİĞİ

Global anlamda rekabet?i kalabilmek ve ürünlerin tüm dünyaya daha etkin bir bi?imde yayılmasını sağlamak amacıyla 27 Mart 1999 tarihinde firma bir gü? birliği anlaşması imzaladı. Stratejik ve global alanda şimdiye kadar örneği görülmemiş bu anlaşmayla her iki firmanın toplam üretimi yıllık 6 milyona yaklaşırken; ikili, dünyanın en büyük otomotiv üreticilerinden biri haline geldi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!