Oyak Renault Bursa'da dizel motor üretimine başlıyor

Güncelleme Tarihi:

Oyak Renault Bursada dizel motor üretimine başlıyor
Oluşturulma Tarihi: Ocak 30, 2008 08:23

Oyak Renault, Bursa'daki fabrikasında dizel motor üretimine başlayacak.

Haberin Devamı

Oyak Renault Otomobil Fabrikaları A.Ş.'nin Fransız Genel Müdürü Alain Gabillet, dizel motor üretimi i?in her türlü hazırlığın yapıldığını, üretim hatlarında montajın sürdüğünü ve Haziran-Temmuz 2008'de ilk dizel motorun üretim hattından ?ıkacağını söyledi. Genel Müdür Gabillet, Oyak Renault'nun Türkiye'de üretimini yaptığı 4 marka ile hedeflerinin saatte 60 ara? üretimi ger?ekleştirmek ve yılda 360 bin adetlik üretim düzeyine ulaşmak olduğunu a?ıkladı.

Bursa'da Oyak Renault üretim tesislerinde Ekonomi Gazetecileri Derneği (EGD) üyelerinin katılımıyla bir fabrika turu düzenlendi. Türk otomotiv sektörünün yanı sıra Oyak Renault'nun üretim, satış, ihracat ve yeni hedefleri konusunda bir sunum yapan Genel Müdür Alain Gabillet, Türkiye'de her bin kişiden 82'sine bir ara? düştüğünü, bu sayının Almanya'da 559, Yunanistan'da 393, Polonya'da 320 olduğunu hatırlattı ve "Türkiye'de otomotiv pazarında gidilecek hala büyük bir yol var. Gelecek 5 yılda toplam 5 milyon ara? üretimini yapabilirsek Türkiye de kişi başına ara? sahipliği a?ısından bu ülkelerle aynı seviyeye ?ıkabilir" dedi.

""T?RKİYE'DE VERGİLER ÇOK Y?KSEK VE D?NYADA 16.SIRADA""

Yerli piyasanın mutlaka gelişmesi gerektiğini, ancak yüksek vergiler nedeniyle yurti?i piyasanın istenen hızda büyümediğini ve Türkiye'nin dünya otomobil üretiminde hala 16. sırada olduğuna dikkat ?eken Gabillet, "Dünya otomotiv endüstrisinde eskiden akla gelmeyen değişmeler oluyor. ABD artık birinciliği kaybetmiş durumda. Japonya ilk sıraya, Çin'in ü?üncü sıraya yerleşti. İtalya ve İngiltere de gü? kaybetti. Türkiye bu fırsatları iyi değerlendirmeli" yorumunu yaptı.

RENAULT BİNEK OTODA Y?ZDE 42 PAZAR PAYI İLE LİDER

Renault'nun binek otomobil pazarında yıllardır liderliğini koruduğunu savunan Gabillet " Şimdi pazara ?ok fazla marka girdi. Batı ülkelerinin yanı sıra doğudan,Japonya'dan, Güney Kore'den de rakipler geldi. Rakiplerimizin sayısı arttı. Liderliği korumakla birlikte doğal olarak pazar payımız azalarak yüzde 16.7 düzeyine indi" dedi. Otomobil pazarı ile ilgili 2007 verilerini değerlendiren Gabillet, Renault'nun binek araba üretiminde yüzde 42'lik pazar payıyla pazar lideri olduğunu, ikinci sırada yüzde 25 ile Toyota'nın geldiğini, 3. sırada bulunan Tofaş'ın pazar payının da yüzde 16 olduğunu söyledi.

T?RKİYE 2010'DA 2 MİLYON ARAÇ ?RETECEK

Gabillet, 1963 yılında 3 bin ara?lık üretimle işe başlayan Türk otomotiv sektörünün 2007 yılında 1 milyon 100 ara? ürettiğini ve bu sayının 820 binini ihra? ettiğini vurgulayarak "2010 yılında sektörün toplam 2 milyon ara? üretir hale geleceğini ve bu rakamın 1.5 milyonun ihra? edeceğini öngörüyoruz. Son 10 yılda gösterdiği performansın bir sonucu olarak otomotiv 2007'de 21.3 milyar dolarlık bir ihracat rakamına ulaştı. Son iki yıldır da diğer sektörleri geride bırakarak ilk sıraya yerleşti" diye konuştu.

RENAULT-NİSSAN ARTIK D?RD?NC? G?Ç

Renault'nun Japon Nissan ile birleşmesiyle artık dünya otomotiv sektöründe dördüncü büyük ittifak haline geldiğini, 2006 verileriyle toplam üretimin 2 milyon 346 bin ara? olduğunu vurgulayan Genel Müdür Gabillet "Oyak Renault bir?ok konuda Renault i?inde ?ok ayrıcalıklı bir yerde bulunuyor. Bir yandan teknolojiyi yenilerken, yeni yatırımlar yapıyoruz, diğer yandan maliyetlerimizi düşürerek verimliliğimi artırıyoruz. Hedefimiz yılda 1 milyon ara? üretmek" dedi. 2007 ger?ekleşmeleri hakkında da bilgi veren Gabillet, toplam 263 bin 656 otomobilin ve 104 bin motorun üretildiği ge?en yıl 3.4 milyar dolarlık satış cirosuna ulaştıklarını, bunun 2.5 milyar dolarının ihracattan kaynaklandığını belirterek, 210 milyon dolarlık da yatırım yaptıklarını söyledi.

TOPLAM YATIRIM 1.3 MİLYAR DOLARA ULAŞTI

Oyak Renault fabrikalarında halen 6 bin 200 kişinin ?alıştığını, 2006 yılında bin 500, ge?en yılda bin 20 yeni personel alımı yaptıklarını belirten Genel Müdür "Biz bir yandan teknolojiye yatırım yaparken, aynı zamanda istihdam yaratıcı da olmaya ?alışıyoruz, 2008'de 700 yeni kişi daha istihdam edeceğiz" dedi. En büyük 500 sanayi kuruluşu i?inde Oyak Renault'nun Türkiye'nin en büyük 7'inci şirketi, otomotivin 3'üncü ve Bursa'nın birinci şirketi olduğunu kaydeden Gabillet, ge?en 10 yılda 11 milyar dolar ihracat yaptıklarını, toplam yatırım tutarının da 1.3 milyar dolara ulaştığını söyledi.

ROBOTLAR SAKAL TRAŞI YAPABİLECEK HASSASLIKTA

Bursa tesislerinde en modern teknolojiyle üretim yaptıklarını, kullanılan robotların sakal traşı yapabilecek hassaslıkta ?alıştığını ifade eden Genel Müdür Gabillet, mevcut durumda tesislerde 1 saatte 53 otomobil ve 50 motor üretimi ger?ekleştirdiklerini, üretimin yüzde 22'sinin yurti?i satış, yüzde 78'inin de ihracata gittiğini belirterek, "?retim planlamasında özel bir hedefimiz yok, illa yurti?ine üreteceğiz ya da ihra? edeceğiz diye. Piyasada oluşan hareketleri dengelemeye ?alışıyoruz. Mevcut i? piyasa talebine ve koşullarına göre son iki yıldır ağırlığı ihracata vermiş durumdayız. 5 kıtaya 100 ülkeye ihracat ger?ekleştiriyoruz" dedi.

?RETİMDE YERLİ PAYINI Y?ZDE 80'E ÇIKARMAK HEDEF

Toplantıda EGD üyelerinin soruları yanıtlayan Genel Müdür Gabillet, üretimde kullanılan mekanik par?alara göre değişmekle beraber, yerlilik oranının yüzde 65 civarında olduğunu, yüzde 35'lik bölümün de ithal par?alardan ve aksamdan oluştuğunu belirterek "Hedefimiz yerli par?aların payını yüzde 80'e ?ıkarmak. Bu hedefi ger?ekleştirmek i?in mekanik aksam ve motorları mümkün olduğunca burada geliştirmeye ?abası i?indeyiz" şeklinde konuştu.

""DİZEL MOTORU KENDİ ARAÇLARIMIZDA KULLANACAĞIZ VE İHRAÇ EDECEĞİZ""

Dizel motor yatırımına ni?in gittikleri yönündeki bir soruya "Bu yatırım bizim i?in rantabl olacak. ?ncelikle kendi ürettiğimiz ara?lar ihtiya? duyuyoruz ve bu ihtiyacı burada üreterek karşılamak istiyoruz. İkinci konu Doğu Avrupa, Romanya ve Rusya'da dizel motor talebi yükselişte. Bu ülkelerden gelecek talebi de karşılayacağız. Ekonomik verimlilik olarak yılda 450 bin adet olarak hesapladık ve bizim kurulu kapasitemiz de bu rakamı üretecek şekilde. İlk etapta ?oğunluğunu kendi ürettiğimiz ara?larda kullanacağız, geri kalan bölümünü de ihra? edeceğiz" yanıtını verdi.

""DİZELİN BENZİNE ?ST?N?LĞ? BİR S?RE DEVAM EDER""

"Dizelle benzin arasındaki rekabette kim kazanacak" şeklinde soruya ise Genel Müdür Alain Gabillet "Türkiye'de kısa vadede dizel motor öne ?ıkacak diyebilirim. Bu tercihte tabiki iki neden önemli. Birincisi yakıt üzerindeki vergiler nedeniyle ortaya ?ıkan maliyet tercihi. İkincisi de ?evresel etkiler. Dizelde CO2 emisyonu benzine göre daha düşük. Dizelin benzine göreceli üstünlüğü belki bir zaman sürecek, yakın bir gelecekte alternatif enerjiler daha öne ?ıkabilir. Biz de zaten bu konunun üzerinde ?alışıyoruz".

""RESESYON HERKESİ FARKLI ETKİLİYOR""

Dünya ekonomisinin karşı karşıya bulunduğu resesyon riskleri üzerinde değerlendirmelerde bulunan Alain Gabillet " Resesyon konusunda dünyanın farklı bölgelerinde farklı süre?ler yaşanıyor. Otomobilde Batı Avrupa'da ve ABD'de pazarlar belirli bir doygunluğa ulaştı. Oralarda yenileme ve değiştirme talebi daha yüksek. Tüketici güvenilirlik, yenilik ve fiyatta rekabet?iliğe bakıyor. BRIDGE diye adlandırılan ülkelerde ise daha ?ok sıfırdan oluşan otomobil sahibi olma talebi var. Türkiye bu iki dünyanın tam ortasında. Burada vergilerin yüksekliği ve tüketicinin güveni sorunu var. Güven konusunda artık ?ok iyi bir aşamadayız. İ? pazarın gelişmesinde esas hakemliği yapan ise devlet. Vergiler ve diğer altyapı ayarlamalarını yaparak sektörün gelişimini sağlayabilir. Biz de bu tür değişikliğe uygun bir cevap veririz ve otomotiv pazarı resesyon gibi gelişmelerden en az etkilenir.

""?ST SEGMENTE DAHA ÇOK HİTAP ETMEK""

Renault'nun dünya ?apında uygulamaya koyduğu Contrat 2009 projesi hakkında bilgi veren Gabillet, bu projenin Grup Başkanı Carlos tarafından lanse edildiğini ve 3 ana hedefin belirlendiği söyleyerek " Birinci hedef üst segmente daha fazla hitap edebilmek. Burada Laguna'nın kalite öl?üsüyle ilk 3'te yer alması hedef. İkinci hedef grup karlılığını ortalama yüzde 6 düzeyine oturtmak. ??üncü hedef de gelişme ve büyüme. Bu hedef doğrultusunda pazara 26 yeni model daha sunmayı planlıyoruz. Clio 3'ü de kalite yönüyle en iyi 3'e yerleştirmek istiyoruz. Clio 3 müşteri memnuniyeti kriteriyle en iyi 3'te zaten.

ÇALIŞAN BAŞINA YILLIK EĞİTİM S?RESİ 79 SAAT

Genel Müdür Gabillet, rekabet?i üstünlük sağlama a?ısından verimlilik ?alışmaları yaptıklarını, enerji tüketimi konusunda yaratıcı uygulamalar geliştirdiklerini ve tasarruflu enerji kullanımında öncü olduklarını belirterek "Biz insan kaynağımızda da rekabet?i olmaya ?alışıyoruz. Sadece üretim yeteneği ile öl?ülmemeli rekabet?ilik. Bizim ?alışanlarımız işlerini büyük bir beceri ve sevgiyle yapıyorlar. Türkiye'de kendimizi doğru konumlandırmak durumundayız. Türkiye ücretlerde batıya kıyasla düşük, doğuya kıyasla yüksek durumda. Batıda olan rakiplerimiz yavaş yavaş doğuya kaymaya başladılar. Romanya, İran ve Çin'e doğru kayış var. Bizim en büyük gururumuz insan kaynağımız. Her personel ortalama yılda 5 öneri veriyor. Ve bu önerilerin mutlaka biri tasarruf sağlamakta işe yarıyor. Şimdiye kadar 1.7 milyon Euro eğitim harcaması yaptık. Kişi başına eğitim süresi de yılda 79.3 saat oldu" şeklinde konuştu.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!