Otelden memnun kalmayan parasını geri alabilir

Güncelleme Tarihi:

Otelden memnun kalmayan parasını geri alabilir
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 07, 2012 14:57

ırıklığına uğrayanlar ödedikleriücretin bir kısmını geri alabilir. Telefonunbozuk olması, odada klimanınçalışmaması, kötü koku,tatilciye bazı haklar doğrur.ırıklığına uğrayanlar ödedikleriücretin bir kısmını geri alabilir. Telefonunbozuk olması, odada klimanınçalışmaması, kötü koku,tatilciye bazı haklar doğrur.

Haberin Devamı

HER şey dahil sistemiyle rezervasyon yaptırdığınız otelde, herhangi bir nedenden ötürü öğlen yemeği servisi yapılmaması durumunda da ödenen günlük ücretin yüzde 20’sini geri alma şansınız var. Tatilde kaldıkları otellerin söz verilen standartlara sahip olmaması durumunda tüketicilerin hak talebi için dikkat etmesi gereken başlıca noktalar şunlar:

Tatil için gittikleri otellerden memnun kalmayanlar, öncelikle bulundukları otel personeline başvurarak yaşadıkları sorunların ortadan kaldırılmasını istemeliler. Yaşadığınız sorunların ortadan kaldırılmaması durumunda ve reklamasyon hakkınızdan doğru bir şekilde faydalanmak için kesinlikle seyahat acentesi yetkilisiyle iletişime geçmelisiniz. Eğer otelde seyahat acentesinin yetkilisi yoksa, geldiğiniz ülkedeki seyahat acentesini arayarak durumunu anlatmalısınız.

İletişim kurmayı başardığınız seyahat acentesi yetkilisine yaşadığınız sorunları tek tek anlatarak, sorunların ortadan kaldırılması için bir süre vermelisiniz. Elinizde delil olması açısından bu isteğinizi seyahat acentesi yetkilisine bildirdiğinizi yazılı bir şekilde teyit edilmesini mutlaka isteyin.

Yaşanılan sorunları ileride ispatı için mümkünse bir tanığın da ifadesine başvurun. Akrabanız olmayan, tatilde tanıştığınız kişilerin tanıklığının, sorunun mahkemeye taşınması durumunda daha inandırıcı olduğunu unutmayın.

Seyahat acentesi yetkilisiyle yaptığınız konuşmanın protokolünü de isteyin. Sorunlarla ilgili tutulan tutanağı kontrol etmek için en kısa zamanda size gönderilmesini isteyin. Ayrıca seyahat acentesinde şikayetlerinizin dinlendiğini ve reklamasyon hakkınızı kullanmak isteğinizin not edildiğini yazılı bir şekilde size gönderilmesini de isteyin.

Eğer gittiğiniz otelde ortadan kaldırılamayan ve tatilinizin iyi geçmesini engelleyecek sorunlar varsa seyahat sözleşmesini tek taraflı olarak feshedip, seyahat acentesinden geri dönüşü organize etmesini isteyebilirsiniz. Uzmanlar yalnız bu noktada mahkemelerin farklı kararlar verdiğine dikkati çekip, tatili yarıda kesme nedenlerinin seyahat acentesiyle iyi bir şekilde konuşulmasını tavsiye ediyor.

Tatilden geri gelindikten sonra hak talebiniz varsa bunu seyahat acentesine en geç bir ay içinde bildirmeniz gerekiyor.

Kanıt için ne gerekiyor

REKLAMASYON hakkınızdan doğru bir şekilde faydalanabilmek için, yaşadığınız sorunları doğru bir şekilde ispat etmeniz gerekiyor. Sorunların ispatı için özellikle bunlara dikkat edin:

Yaşanılan sorunların kanıtı için fotoğraf ya da video çekimleri çok önemli. Seyahat acentesiyle problem yaşanması ve olayın mahkemeye intikal etmesi durumunda tatilde yaşadığınız sorunların fotoğrafı ya da video kayıtları büyük önem taşır.

Tanımadığınız, tatilde yaşadığınız sorunlara tanıklık edecek bir kişinin ifadesi, tatile beraber gittiğiniz ya da akrabalık ilişkisi içinde olduğunuz bir kişinin tanıklığından çok daha önemli. Bu yüzden tatilde tanıştığınız bir kişiden yaşadığınız sorunlara tanıklık etmesini isteyin. Bu kişinin adres ve kişisel bilgilerini de almayı unutmayın.

Tanıklar verdikleri ifadede, sizin tatilde yaşadığınız sorunları aynı şekilde aktarmalı. Örneğin odanızda duşunuzun bozuk olmasına tanıklık edecek bir kişi, duşun bozuk olduğunu bizzat kendisinin de gördüğünü söylemeli.

Frankfurt tabelası

FRANKFURT Eyalet Mahkemesi tarafından hazırlanan ve Frankfurt Tabelası adı verilen bu listede, tatil için gidilen otellerin söz verilen standartlara sahip olmaması durumunda, tüketicilerin ödedikleri ücretlerin yüzde kaçını geri alabileceğine ait bilgiler var.

Örneğin rezervasyon yapılan otelle, gidilen otelin farklı olması durumunda ödenilen ücretin yüzde 10’u ile 25’i, otelin plaja olan uzaklığı söylenilen uzaklıktan daha çoksa yüzde 5’i ile 15’i geri istenebilir. Deniz manzaralı olduğu için tutulan ama deniz manzarasına sahip olmayan odalar gibi, söz verilen standartlara sahip olmayan eksikliklere bağlı hak talebi yüzdeleri kısaca şöyle:

Frankfurt tabelası

EKSİKLİK HAK TALEP YÜZDESİ
Çift kişilik oda yerine tek kişilik oda......yüzde 20
2 oda yerine dört yataklı 1 oda.......... yüzde 20-30
Belirtilenden daha küçük oda............. yüzde 5-10
Eksik radyo ya da TV.................................... yüzde 5
Balkonsuz odalarda............................... yüzde 5-10
Deniz manzarasında.............................. yüzde 5-10
Klima olmaması durumunda............ yüzde 10-20
Odada çatlak ya da küf........................ yüzde 10-50
Bozuk tuvalet ya da duş............................yüzde 15
Elektrik ya da gaz kesintisi................. yüzde 10-20
Bozuk asansör.......................................... yüzde 5-10
Gündüz gürültüsü................................... yüzde 5-25
Gece gürültüsü...................................... yüzde 10-40
Kötü koku.................................................. yüzde 5-15
Kirlilik....................................................... yüzde 10-20

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!