İzmir-Söke tren seferleri tekrar başlıyor

Güncelleme Tarihi:

İzmir-Söke tren seferleri tekrar başlıyor
Oluşturulma Tarihi: Ekim 27, 2008 18:36

TCDD 3'üncü Bölge Müdürü Sebahattin Eriş, İzmir- Aydın- Söke- Denizli hattında 3 Mart 2008 tarihinde tamamen durdurulan tren seferlerine 13 Kasım tarihinde yeniden başlanacağını söyledi.

Haberin Devamı

Aydın Tren Garı'nda ge?en 3 Şubat'ta motorin yüklü bir vagonun raydan ?ıkmasıyla meydana gelen tren kazasının ardından Ulaştırma Bakanlığı'nın talimatı ile İzmir- Aydın- Söke- Denizli hattında 3 Mart 2008'de tamamen durdurulan tren seferlerinin yeniden yapılabilmesi i?in ?alışmalar aralıksız sürdürülüyor. Ortaklar- Aydın demiryolunda ?alışmaların son noktaya geldiğini belirten TCDD 3'üncü Bölge Müdürü Sebahattin Eriş, demiryolunun en son teknoloji ile yenilendiğini bildirdi. Eriş, ?ok büyük bir olumsuzluk yaşanmadığı takdirdi 13 Kasım'da, İzmir- Aydın-Nazilli ve Söke- Aydın- Nazilli arası tren seferlerine yeniden başlayacaklarını a?ıkladı.

Sebahattin Eriş, Türkiye'nin ilk demiryolunun İzmir- Aydın arasında yapılan demiryolu hattı olduğunu hatırlatarak, "Genel Müdürlüğümüzün aldığı bir kararla Ortaklar- Aydın arasındaki demiryolunu hızlı tren standardı hari? Türkiye'deki en yüksek standarttaki demiryolu yapılmasına karar verildi. Bu ?alışmalar yaklaşık 25 milyon dolara mal olmuştur. Konvansyonel hat dediğimiz geleneksel hat i?erisinde şu an da Türkiye'de en iyi demiryolu hattı Ortaklar- Aydın arasındadır ve 160 kilometre hız yapılabilecek hale getirilmiştir. Ge?tiğimiz yıllarda Ortaklar, Çamlık, Sel?uk ve İzmir arasındaki yolları bitirmiştik. Ancak oralarda yaptığımız demiryolu bu kadar yüksek standartlarda yaptığımız bir demiryolu değildi" dedi.

'EN B?Y?K KORKUMUZ HEMZEMİN GEÇİTLER'

Eriş, ancak hemzemin ge?itlerin kendilerini korkuttuğunu ifade ederek, "Bilindiği gibi Ortaklar- Aydın arasında bulunan 30 kilometrelik demiryolu hattında 29 hemzemin ge?it var. Yani biz bir engelli koşu yapar gibi bir durumla karşı karşıyayız. Bir tren hızının 5 katı mesafede durabilir. Yani 100 kilometre hızla giden bir trenin durması i?in en az 500 metrelik bir mesafe gerekiyor. Halbuki burada neredeyse 1 kilometreye 1 hemzemin ge?it düşüyor ve bu da bizim hız yapmamızı engelliyor" diye konuştu.

Aydın, İncirliova, Germencik ve Ortaklar belediye başkanlarına seslenen Eriş, "10 günlük bir süremiz var bu süre i?erisinde bölgelerinde bulunan hemzemin ge?itlerin en azından kaplamalarını, bordürleri ile işaretlemeleri tamamlamaları gerekiyor. Aksi halde ?ok büyük kazalara neden olabiliriz. Bunun i?in bu 10 - 15 günlük zamanı ?ok iyi kullanmalıyız. Bizim hemzemin ge?itlerde bir şey yapma yetkimiz yok. Bu karayolunun bağlı olduğu kuruma bağlı. Ama basın ve medya her kazada demiryollarını su?ladığı i?in Bakanlığımız hemzemin ge?itlerdeki bazı ?alışmaların, bizler tarafından yapılmasını ancak ilgili belediyelere fatura edilmesini istedi. Şimdi 2 milyon dolarlık otomatik bariyer inşa edeceğiz. Bu işlem sonu?lanıncaya kadar ise bu yolda hızımız 90 ile 120 kilometre arasında olacak" dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!