Hürriyet her gün 5 milyon insana dokunuyor

Güncelleme Tarihi:

Hürriyet her gün 5 milyon insana dokunuyor
Oluşturulma Tarihi: Aralık 19, 2011 13:51

HÜRRİYET Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Vuslat Doğan Sabancı artık manşetlerin okurlarla birlikte atıldığına dikkat çekerek, "Dünyaya daha çok dokunalım" dedi.

Haberin Devamı


İzmir Ticaret Borsası’nın 120’nci yılı kutlamaları çerçevesinde gerçekleştirilen söyleşide İzmir iş, siyaset ve medya dünyasının önde gelenleri ile Swissotel Grand Efes’te bir araya gelen Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Vuslat Doğan Sabancı, hem yeni medya düzeni ile hem de güncel ve ekonomik konularla ilgili değerlendirmelerde bulundu.

Türkiye’nin yanıbaşında kriz yaşayan Avrupa gibi bir darboğaza girmeyeceğine inandığına, finansal sistemin son derece güçlü olduğuna işaret eden Vuslat Doğan Sabancı, konuşmasına İzmir’de ’e-kapıcı’ adıyla internet sitesi kuran iki girişimci genç Deniz Çırpan ve Atilla Altay’ın fotoğrafı eşliğinde başladı.

Vuslat Doğan Sabancı, "Bu iki genç adam da İzmirli girişimci. Çünkü onlar Türkiye’nin ilk e-kapıcı modelini bulan genç girişimciler. Türkiye’de kapıcılar yaratıcı ve girişimci insanlardır. Bundan önce buldukları en yaratıcı modellerden biri, iple dairelere servis yapmaktı. Genç kuşaklar şimdi bir dönemi kapatıyorlar. Yaptıkları iş çok basit. İpi kaldırıyorlar, ‘cordless’ dönemini açıyorlar. Sadece iki motosikletleri, iki laptop, iki de cep telefonları var. Müthiş yaratıcı bir sistem" dedi.

Facebook’u anlatan Network filminden bir sahneyi de hatırlatan Vuslat Doğan Sabancı, şunları söyledi:

"Sean Parker’ı oynayan Justin Timberlake, Facebook’un kurucusu Mark Zuckerberg’e ne tavsiye ediyordu; ‘The Facebook’ kelimesinin başındaki ‘The’ takısını atmasını, ‘Just Facebook. It’s cool.’ Bu iki genç adam da kapıcılara aynı tavsiyede bulunuyor; Sepetin ipini atın. Just cordless. It’s cool."

Kitle iletişiminin, gazetenin yanı sıra "medya" kavramıyla tarif edilmesi ile birlikte "yeni medya düzeninden" de söz edildiğine dikkat çeken Vuslat Doğan Sabancı, "Bu yeni düzende her geçen gün, ‘Eskiyi çöp tenekesine atın. Yeni bir şeyler var’ anlayışı hakim oluyor. Nedir bu yeni düzen? İzmir’in yeni kapıcıları gazeteci değiller. Televizyoncu veya radyocu da değiller. Film çekmiyorlar. Ama onlar da bu yeni medya düzeninin parçası durumundalar. Çünkü kullandıkları araç, yeni medya düzeninin altyapısıdır. Çünkü hepimiz bu ortak otoyolu kullanıyoruz. İnternet denilen devasa ana caddelerde geziniyoruz. İşte bu durum, çağımız yeni medya düzeninin birinci gerçeğini anlatıyor: Hepimiz bu yeni düzenin birer aktörüyüz" dedi.

"MEDYA MESAJIN KENDİSİDİR" MC2 KADAR ÖNEMLİ BİR FORMÜL

Kanadalı bilimadamı McLuhan’ın medya kelimesini tedavüle sokarken "Medya mesajın kendisidir" tezini de öne sürdüğünü hatırlatan Vuslat Doğan Sabancı, o günlerde dijital devrimin henüz kurumsallaşmamasından kaynaklı bu sözlerin ne anlama geldiğini anlayan insan sayısının çok az olduğunu belirterek, "Aradan geçen yarım asır bize bu basit cümlenin, aslında mc2 (E=mc2, fizikte kütle-enerji eşitliğinin temel formülü) kadar önemli bir formül olduğunu gösterdi. Evet, yeni medya yeni bir mesajdı. Yeni bir hayat tarzıydı. Yepyeni ilişkiler döneminin açılışıydı" diye konuştu.

Yeni medya düzeniyle birlikte bireylerin de tüketici olmanın yanı sıra küresel sistemin üreticisi, paydaşı ve ortağı olduğunu söyleyen Vuslat Doğan Sabancı, hiç kimsenin dünyadaki gelir dağılımındaki çarpıklığa karşı duyarsız kalamadığını, şirketlerin sosyal sorumluluk projelerine daha fazla ağırlık verdiğini kaydetti.

"HÜRRİYET 5 MİLYON İNSANA DOKUNUYOR"

Vuslat Doğan Sabancı konuşmasını şöyle sürdürdü:

"İşte bu noktada Hürriyet’e geliyorum. Hürriyet bundan 15 yıl öncesine kadar sadece bir gazetenin adıydı. Güçlü bir markaydı. Gazete denince ilk akla gelen markaydı. Hürriyet dendiği zaman akla gelen tek şey, her gün evimize giren 20-30-40 sayfadan ibaret basılı bir mevkuteydi. 15 yıl önce bu markanın tamamını oluşturan o basılı ürün, bugün Hürriyet dünyasının sadece bir bölümünü oluşturuyor. O kelimenin arkasında bugün devasa bir hizmetler ve ilişkiler sistemi yatıyor. Hürriyet bugün, 24 saat boyunca, her gün 5 milyon insana dokunuyor. Yanlış işitmediniz. 5 milyon insan. Ve bu 5 milyon insanın, sadece 1.5-2 milyonuna klasik gazete ile dokunuyor" dedi.

"ARTIK OKUR DA MANŞET BELİRLİYOR"

Dünyanın artık manşeti koyan gazetecilerle onu okuyan okurlar gibi tek yönlü ve basit bir ilişkiden ibaret olmadığını vurgulayan Vuslat Doğan Sabancı, "Hürriyet’in okurları, izleyicileri, her gün bu dünyanın kapısından içeri girerken, biz de onların kapısından, onların dünyasına giriyoruz. Bu dünya artık sadece manşeti koyan gazeteciler, onu okuyan okurlar gibi tek yönlü ve basit bir ilişkiden ibaret değil. Bugün Hürriyet web sitesinin manşetlerini sadece gazeteciler atmıyor. Bir yandan okurlar attıkları mesajlar, sosyal medyada oluşturdukları haberlerle, gündemin oluşmasına katkıda bulunuyorlar. En az bunun kadar önemli bir başka etkileri de, ‘haber okuma eylemini’ manşet belirleyici hale dönüştürmeleridir. Hürriyet internet sitesinin haber hiyerarşisini, okurların ilgisi belirliyor. Çünkü ancak, okurların ilgi duyduğu haberler sayfanın tepelerine çıkabiliyor ve orada yerini koruyabiliyor" diye konuştu.

"DÜNYAYA DAHA ÇOK DOKUNALIM"

Bu yeni ilişki biçiminin yeni medya düzeninin dilini de belirlediğini söyleyen Vuslat Doğan Sabancı, okur, müşteri, kullanıcı gibi kavramların yetersiz kaldığını, "Hürriyet dünyasının yeni insanlarına" yeni bir kavram bulmak gerektiğini dile getirdi. Yeni medyanın birçok insan davranışını değiştirmesine rağmen insana ait birçok duygunun da buna direndiğini anlatan Vuslat Doğan Sabancı, örnek olarak "Selvi Boylum Al Yazmalım" filminin 30 yıldır tüm Türkiye’yi etkilemesini gösterdi. Vuslat Doğan Sabancı, sözlerini "Yeni medya düzeni o insani duygularımızı yıkmadı. Hatta tam aksine onları daha paylaşır hale getirdi. Sözlerimi Sean Parker’ın o cümlesini değiştirerek tamamlıyorum. Just touch.. It’s cool. Dünyaya daha çok dokunalım. Bu çok daha güzel. Çünkü dokundukça, o da size dokunacak, ilgisiz kalamayacaksınız" diyerek sonlandırdı.

KESTELLİ: O YÜREKLİ KADIN BUGÜN BİZİMLE

İzmir Ticaret Borsası Yönetim Kurulu Başkanı Işınsu Kestelli de, bundan iki yıl önce Sudan’da pantolon giydiği için kırbaç cezasına çarptırılan ve biri gazeteci Lübna Hüseyin olan iki kadına ait haberi hatırlatarak, "Dünya bu saçmalığa sessiz kalırken vicdan sahibi bir kadın medya patronu, Lübna Hüseyin’e destek olmak için tek başına Sudan’a gitti. Bu insanlık ayıbına karşı isyan etti. O yürekli kadın bugün bizimle. Sadece Türkiye’nin ‘lovemarklarından’ Hürriyet’i başarıyla yönettiği için değil, aynı zamanda bir kadın, bir anne olarak gösterdiği yüksek duyarlılık için teşekkür ediyorum. Kadına şiddetten depreme, Türkiye’nin ne kadar ortak acısı varsa, düzenlenen her destek ve yardım kampanyasının merkezinde Hürriyet var" dedi.

Borsa’nın 120’nci yılını kutlamanın gururunu yaşadıklarını da vurgulayan Kestelli, Türkiye’nin 2023 hedeflerine kuruluş olarak da büyük katkı koyacaklarını belirterek sözlerini tamamladı.

"AVRUPA KRİZİNDEN O KADAR ETKİLENMEYECEĞİZ"

VUSLAT Doğan Sabancı, söyleşi sonunda da gazetecilerin sorularını yanıtladı. 2012 yılına ilişkin kriz kaygıları konusundaki soruya yanıt veren Vuslat Doğan Sabancı, "Türkiye’nin, yanıbaşındaki Avrupa gibi kriz geçirmeyeceğine inanıyorum. Ama yanıbaşımızda Avrupa’da bir kriz var. Bundan etkilenebilir ama umarım ki o kadar etkilenmeyeceğiz. Çünkü Türkiye’nin sistemi çok sağlam. Bankacılık sistemi 10 yıl evvel ciddi bir düzenlemeye girdi. 2008 yılında da Sayın Başbakan ‘teğet geçecek’ dedi. ‘Olur mu olmaz mı’ dedik. O kadar da hissetmedik. Umuyorum ki bu sağlam altyapıyla Türkiye bu dönemi diğer ülkelerden daha rahat bir şekilde geçirir" diye konuştu.

Vuslat Doğan Sabancı, tutuklu gazetecilerle ilgili bir soru sorulması üzerine, bu kadar uzun tutukluluk sürecinin tüm Türkiye’yi üzdüğünü, davaların bir an önce görülmesi gerektiğini belirterek "Demokraside doğru olan da budur" dedi.

Anadolu Ajansı’nın gazeteciliğe yönelik özel bir akademi kurması projesiyle ilgili soruyu yanıtlayan Vuslat Doğan Sabancı, projeyi çok olumlu karşıladığını geleneksel medya anlayışını terk etmeden sosyal medya başta olmak üzere yeni medyayı etkin ve doğru biçimde kullanmak için eğitimler verilmesi gerektiğini, Hürriyet içinde kendilerinin de bu eğitimlere önem verdiklerini vurguladı.




Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!