Hızlı tren öl?üm aletini bekliyor

Güncelleme Tarihi:

Hızlı tren ölüm aletini bekliyor
Oluşturulma Tarihi: Nisan 02, 2008 09:33

Türkiye'nin ge?en yıl İspanya'dan satın aldığı ve saatte 250 kilometre hız yapabilen ilk hızlı tren, yol öl?üm aleti gelmeyince Behi?bey Tesislerinde deneme sürüşlerinin yapılacağı günü bekliyor.

Haberin Devamı

Ankara-İstanbul hızlı tren hattında kullanılmak üzere İspanyol CAF firmasına sipariş verilen Türkiye'nin ilk hızlı trenini TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, 18 Ekim 2007 tarihinde San Sebastian'da teslim aldı.

Fransa'nın Handea kentine TIR'larla taşınan ve ardından demir yoluna indirilen ve başka bir lokomotifle ?ekilen hızlı tren İsvi?re, Avusturya, Macaristan, Sırbistan, Bulgaristan güzergahını izleyerek 20 Kasım 2007 tarihinde Kapıkule sınır kapısından ge?erek Türkiye'ye getirildi.

Ankara'ya taşınan hızlı tren TCDD Genel Müdürlüğünün Behi?bey Tesislerine ?ekilerek, burada gerekli test ve donanım yüklemelerine ge?ildi. Tren setinin mekanik bağlantıları tamamlandı. Kum torbaları kullanılarak statik testlerden ge?irilen hızlı trenin bilgisayar sistemlerinin yanı sıra diğer donanımlarının sorunsuz ?alışıp ?alışmadığı kontrol edildi.

Haberin Devamı

Yılbaşında Ankara-Eskişehir arasında deneme sürüşlerine başlanılması planlanırken, hızlı tren hattında gerekli kontrolleri yapacak ve bir anlamda "yolun ultrasonunu ?ekecek" öl?üm aleti bulunamadı.

TCDD Genel Müdürlüğü, ge?tiğimiz günlerde Almanya'dan bu cihazı kiralayarak Türkiye'ye getirtti. Söz konusu cihaz, raylarda ?atlak, kaynak nokları ve bağlantı unsurları gibi yoldaki fiziki eksiklikleri saptayarak, deneme sürüşü öncesi son kontrolleri ger?ekleştirecek. TCDD Genel Müdürlüğünün Behi?bey Tesislerinde Kasım ayından bu yana deneme sürüşleri i?in bekletilen hızlı tren, ultrason aletinin olmaması nedeniyle raylara indirilemedi.

Hızlı tren, yolda yapılacak öl?ümlerin ardından Ankara-Eskişehir hızlı tren hattında deneme sürüşlerine başlayacak. Hızlı tren yolcu taşımacılığına başladığında Ankara-Eskişehir arası demiryolu ulaşımı 3 saatten 1 saat 10 dakikaya inecek.

HIZLI TRENİN ?ZELLİKLERİ

Türkiye'nin ilk hızlı treninin üretiminde son teknolojiler kullanıldı. Saatte 250 kilometre hız yapabilen tren, 17,5 milyon avroya mal oldu.
Dağıtılmış 8 motor tarafından ?ekilen tren, motor arızalarından dolayı yolculuklarda herhangi bir aksamaya meydan vermeyecek. Trende, işletmeyi temsil eden kurumsal renkler olan mavi ve kırmızı renkler yer alıyor. 6 setten oluşan vagonlar, business ve ekonomi vagonları olarak ayrı ayrı dizayn edildi.

Haberin Devamı

Business vagonların oturma düzeni 2 artı 1 şeklinde, ekonomi vagonlar ise 2 artı 2 koltuk şeklinde sağlandı. Tek seferde toplam 419 yolcuyu taşıyabilen trenin koltukları 55 business, 354 birinci sınıf, 2 özürlü, 8'i de kafeterya i?in monte edildi. Business bölümümdeki koltuklar deri, diğer bölümlerdeki koltuklar ise kumaşla kaplandı. Business bölümündeki tüm koltukların arka bölümlerine 4 ayrı kanaldan yayın yapılabilecek şekilde LCD ekran görsel yayın sistemleri konuldu. Taşınabilir bilgisayarlar i?in gü? kaynağının bulunduğu trende ortak kullanım i?in ayrıca LCD ekranlar tavanlara yerleştirildi.

Yolculukta maksimum konforun sağlanması amacıyla hızlı trenin ses yalıtım düzeyi yükseltildi. Bu sayede dışarıdan düşük gürültü gelmesi sağlandı. Tünellerde ve karşılıklı tren ge?işlerinde yolcuların basın?tan etkilenmemesi i?in basın? dengeleme sistemi kuruldu. Bu sayede yolcuların olası kulak rahatsızlıkları önlenecek. Dijital göstergelerle yolcuların bilgilendirildiği vagonda, ?ağrı butonları, vakumlu tuvaletler bulunuyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!