Güncelleme Tarihi:
Araçların çeşitli yerlerine yerleştirilen algılayıcılara bağlı olarak çalışan hava yastıkları, belli bir süratin üzerine çıkıldığında meydana gelen bir çarpışma anında, algılayıcılardan gelen sinyaller doğrultusunda en kısa sürede şişerek, sürücü ve yolcuların kazayı en az zararla atlatmalarına yarıyor.
EMNİYET KEMERİYLE BİRLİKTE KULLANILMALI
Otomobil firmalarının yanı sıra emniyet yetkilileri de hava yastıklarından tam randıman alınabilmesi için emniyet kemeriyle birlikte kullanılmasını önerirken bu yöntem trafik kazalarında meydana gelen yaralanma ve ölümleri en alt seviyeye çekmekte büyük önem taşıyor.
Araştırmalara göre, hava yastıklarının emniyet kemeriyle kullanımı, ciddi kafa yaralanmalarını yüzde 75, ciddi göğüs yaralanmalarını ise yüzde 66 oranında azaltıyor. Hava yastıkları, emniyet kemeri takılı olmadan açıldığında ise meydana gelen ciddi kafa yaralanmalarını sadece yüzde 23 oranında azaltabiliyor.
HAVA YASTIKLARININ GETİRDİÐİ RİSKLER
Sürüş sırasında emniyet kemeri kullanılmadan açılan hava yastıkları, istenmeyen bazı olaylara da neden olabiliyor. Emniyet kemeri takmayan sürücü veya yolcular, bir darbe anında araç içinde savrulurken, bu durum yüksek bir basınçla şişen hava yastıklarının kişinin baş ve gövdesinde şiddetli darbe indirebiliyor.
Emniyet kemeri kullanmayan sürücü veya yolcular, çarpışma esnasında bilincini kaybetmişse şişen hava yastığı kişilerin boğulmasına da yol açabiliyor.
Hava yastıkları, ön koltukta oturtulan küçük çocuklar için ise ölüme kadar gidebilecek daha ciddi riskler taşıyor.
Ulusal ve uluslararası trafik kurallarına göre ön koltuklarda yolculuk yapmaları yasak olan çocuklar, bir kaza anında şişen hava yastığının kurbanı olabiliyorlar.