GeriSeyahat 4.5 kişi, 5’i büyük 7bavul, iki bilgisayar ve Picasso
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Hürriyet Twitter
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi
4.5 kişi, 5’i büyük 7bavul, iki bilgisayar ve Picasso

4.5 kişi, 5’i büyük 7bavul, iki bilgisayar ve Picasso

Dünyada olduğu gibi Türkiye’de de otomotiv editörlerinin birincil görevi yeni modelleri test edip, izlenimlerini okuyucularına aktarmaktır.

Bizi ne zaman otomobil kullanırken görürseniz bilin ki görev üstündeyizdir. İşimizi bilmeyen konu komşunun bizi galerici zannetmesine ise çoktan alıştık. Araçları ya yurtdışında ilk uluslararası tanıtımlar sırasında test ederiz ya da İstanbul’da teste alıp deneme şansı buluruz. Yıllık izinlerimiz bile araçların uzun yol performanslarını görmek açısından bize fırsat yaratabilir.

İşte bu doğrultuda geçtiğimiz günlerde izne çıkarken bir araç alıp uzun yol testi yapmak istedim. Kuşkusuz kendi aracımla veya uçakla da gidebilirdim ama uzun yolda denemediğim bir aracı kullanmayı daha uygun gördüm. (Karımın kendi aracımızla gidelim ısrarlarına rağmen) Yüküm ve yolcum fazla olduğu için test için belki de en doğru zamandı. Hemen Audi ve Volkswagen’i arayıp uzun yol için araç talebinde bulundum. Ama model gamı bu kadar geniş olan bu iki firmanın uzun süreli verecek araçları yokmuş. (Uzun süre 5 gün) İyi ki de yokmuş, yoksa Citroen’in 7 koltuklu Picasso modelini uzun yolda deneme fırsatını kaçıracaktım.

Seyahatimiz İstanbul-Bodrum arasıydı. Yolcu sayımız 4.5. Bagajlarımız, 5 büyük iki küçük bagaj, eşimin ve benim işimiz gereği taşımak zorunda olduğumuz iki bilgisayar, buçuk olarak saydığımız aslında iki kişilik yer kaplayan 4 yaşındaki kızımızın oyuncakları. Yani anlayacağınız oldukça yüklüyüz.

Picasso bizi çeker diye düşündüm. Çünkü 4.59 metre uzunluğundaki 7 koltuklu versiyonunu teste almıştım. Yukarıda saydığım eşyaların hepsi üçüncü sıra koltuklar yatırıldığında elde edilen yaklaşık 600 litrelik bağaja sığmıştı. Yani ilk kez uzun bir seyahat sırasında ön ve arka koltukların ayak kısmına koyduğumuz eşyamız yoktu.

AKVARYUM İÇİNDE YOLCULUK

Fransız Citroen’in kompakt MPV sınıfındaki yeni temsilcisi C4 Picasso bildiğiniz gibi bu yılın başında Türkiye’de satışa sunuldu. C4 Picasso oldukça farklı ve gelişmiş kokpiti, geniş açılı panoramik ön camı ve 7 koltuklu iç mekanın yanı sıra 1.6 HDi (110 beygir) dizel motorla birlikte görev yapan 6 ileri vitesli elektronik kumandalı şanzıman sistemiyle tam bir uzun yol aracı.

Özellikle geniş açılı panoramik ön cama ek olarak aracın panaromik tavanı size akvaryum hissi yaşatıyor. Uzun yolda bu panaromik etkiyle çok ferah bir yolculuk yapabiliyorsunuz. Sürüş güvenliği için uzun yolda kardeşimle pilot değişiklikleri de yaptık. Hem de yenilikçi iç tasarımıyla otomatik vitesin direksiyona, el frenin ise gösterge panelinin altına alınmasıyla boşalan orta bölüm sayesinde değişikliği araçtan inmeden yapabildik. Tabiki bundan aracın yüksek tavanının etkisi de bulunuyordu.

BOL SAKLAMA BÖLMESİ

Araçta uzun yol için gerekli diğer bir önemli özellik ise her yerinde saklama bölmelerinin bulunması. Sadece ön konsolda biri soğutucu olmak üzere 5 farklı torpido gözü bulunuyor. Bunun dışında hem ön hem arka kapılarda oldukça geniş saklama bölmeleri yer alıyor. Yani anlayacağınız ıvır zıvır herşey ortadan rahatlıkla kaldırılabiliyor. Yolculuğu 4.5 kişi yaptığımız için aracın havalandırması da kuşkusuz bizim için çok önemliydi. Picasso’da araç içindeki herkes için ayrı havalandırma yer alıyordu. Yani öndeki sürücü ve yolcunun ayrı ayrı, arkadaki yolcuların da yine ayrı ayrı havalandırma sistemleri bulunuyordu. Ayrıca ses geçirmez lamine yan camlar, atmosferdeki kirletici tozların araca girmesini önleyen hava kalite sensörü ve kokulu hava temizleyici gibi özellikler de aracın diğer artılarıydı.

İstanbul-Bodrum arası bir depo bile harcamadı

Test aracında yer alan 110 beygirlik 1.6 dizel motor, performans açısından uzun yolda çok tatminkar değil. İnsan özellikle uzun yolda sollamalar sırasında daha güçlü bir motor arıyor. Ama zaten çocuklu bir seyahat yaptığımız için ortalama hızımız 80-90 kilometre olduğundan 110 beygirlik motor bizim beklentilerimizi rahatlıkla karşıladı. Bir de bir deponun altında yakıtla İstanbul-Bodrum seyahati yaptığınız düşünülürse, bu motor için başarılı diyebiliriz.

5 YILDIZLI GÜVENLİK


Citroen C4 Picasso, sahip olduğu yüksek güvenlikle uzun yolda içimizi rahatlattı. C4 Picasso, Euro NCAP darbe testlerinde yolcu koruması alanında maksimum 37 puan üzerinden 35 ile 5 yıldız almayı başarırken, çocuk yolcu korumasında 3 ve yaya korumasında da 2 yıldız almış. Sürücü diz hava yastığıyla birlikte standart olarak yedi hava yastığı bulunan C4 Picasso’da aktif güvenlik ekipmanları arasında ABS ve EBD (Elektronik Fren Kuvveti Dağılımı), ESP (Elektronik Denge Programı), ASR (Çekiş Kontrol Denetimi) ve acil durum frenleme yardımı gibi sistemler yer alıyor.
False