"2011'de çıtayı 20 bin adede yükseltti"

Güncelleme Tarihi:

2011de çıtayı 20 bin adede yükseltti
Oluşturulma Tarihi: Mart 15, 2011 15:26

Nissan yüzde 81'lik büyüme oranı ile Avrupa'nın en çok büyüyen ülkesi olma başarısını gösterdi.

Haberin Devamı

Nissan, 2010 için Türkiye'de 'All Time Record' dedi, 2011'de çıtayı 20 bin adede yükseltti

/images/100/0x0/55ea60fef018fbb8f87c15df
2010 yılının Türkiye'de Nissan tarihine adını 'All Time Record' yazdırarak geçtiğini belirten Nissan Türkiye Genel Müdür Yardımcısı İlkim Sancaktaroğlu, yüzde 81'lik büyüme oranı ile Nissan Avrupa’nın en çok büyüyen ülkesi olma başarısını gösterdiklerini söyledi. Sancaktaroğlu, "2011 yılındaki hedefimiz ise yeni modellerle birlikte 13 bin 264 adetlik satışı 20 bin adede yükseltmek" dedi.
JAPON Nissan, Türkiye'de 2009 yılını yüzde 1.33'lük pazar payı ile kapatırken, tarihi rekorun kırıldığı 2010 yılında ise otomobil satışlarındaki payını yüzde 1.6'dan yüzde 2.2'ye, toplam pazardaki payını ise yüzde 1.74'e çıkardı. Nissan Türkiye Genel Müdür Yardımcısı İlkim Sancaktaroğlu, 2010 yılında toplam pazarın yüzde 38, Nissan'ın ise yüzde 81 büyüdüğünü belirterek, "Geçtiğimiz Aralık ayında ise 3 bin 77 adetlik satış ile yüzde 2.1’lik pazar payı elde ettik" dedi.


Haberin Devamı

7 bin 500 Qashqai satıldı

/images/100/0x0/55ea60fef018fbb8f87c15e1
2010 yılında pazardan bağımsız 7 bin adet Qashqai satma hedeflerinin olduğunu hatırlatan Sancaktaroğlu şöyle konuştu: "2009 yılında 3 bin 809 adetlik satışla sınıfının en çok tercih edilen Crossover’ı olan Qashqai’nin satış başarısını, 2010 yılında bayi teşkilatımızın da gayretleriyle 7 bin 51 adet Qashqai ve 454 adet Qashqai+2 satışı ile toplamda 7 bin 500 adet seviyesine getirdik. Böylece Qashqai, ürün gamımız içinde yüzde 85’ lik büyüme oranıyla en çok tercih edilen model olma özelliğini bir kez daha göstermiş oldu."


Juke ve Micra'ya yoğun ilgi

Auto Show fuarında lansmanını gerçekleştirdikleri yeni Micra ve Juke modellerinin de yılın son 2 ayında başarılı satış rakamlarına ulaştığını kaydeden Sancaktaroğlu, Juke'nin bin 113, yeni Micra'nın ise 545 adetlik satış rakamıyla 2011'de görecekleri yoğun talebi şimdiden belli ettiklerini söyledi.


/images/100/0x0/55ea60fef018fbb8f87c15e3

Haberin Devamı

Tüm zamanların rekoru

Sancaktaroğlu, 2010 yılına ilişkin şunları söyledi: "Nissan’ın geçmiş dönem satışlarına bakıldığında 2010 yılının diğer yıllara göre çok farklı bir yıl olduğunu, bu senenin Nissan tarihine adını 'All Time Record' yazdırarak geçtiğini belirtebiliriz. 2002’den bugüne kadar olan döneme bakıldığında Nissan’a ait en yüksek satışın 705 bin adet satışa ulaşan 2005 yılındaki pazarda 10.520 adetlik satış olduğunu görmekteyiz. Ancak 2010’da bu sayının tam 2 bin 744 adet üzerine çıkarak 760 bin rakamına ulaşan pazarda 13 bin 264 adetlik satış ile yılı kapatmayı başardık."


En çok büyüyen ülke

Nissan'ın 2010'da global anlamda olduğu gibi Avrupa'da da satışlarını rekor seviyeye taşıdığını ifade eden Sancaktaroğlu, Avrupa'da elde ettiği yüzde 3.1'lik pazar payı ile 1995 yılından bu yana en yüksek pazar payına ulaşıldığını

/images/100/0x0/55ea60fef018fbb8f87c15e5
belirtti. Sancaktaroğlu, "2010 yılındaki yüzde 81’ lik büyüme oranı ile Nissan Avrupa’nın en çok büyüyen ülkesi olma başarısını gösteren Nissan Türkiye, yıllık satış adedinde ise Nissan Avrupa’nın ilk 10 Avrupa ülkesi içinde, 9'uncu sırada tamamladı" dedi.


Haberin Devamı

Juke'den Qashqai'ye liderlik desteği

İLKİM Sancaktaroğlu, 2011 yılında ana hedeflerinin 20 bin adede ulaşmak olduğunu belirterek, "Bu hedef doğrultusunda ana modelimiz Qashqai olacak. Crossover segmentinin satış lideri olan aracımızı 2011 yılında da lider konumda tutmak amacındayız. Crossover segmentindeki yeni modelimiz Juke de, Qashqai ile yakaladığımız liderlik konumumuzu güçlendirecek. Juke'a şimdiden yoğun bir talep bulunmakta. Mart ayı sonuna kadar olan satışlarımız için sıra bulunuyor. Mevcut ekonomik koşulların devam etmesi ve istikrarın korunması sağlanırsa 2011 yılında büyüme oranımızı artırmayı hedefliyoruz" dedi.


Navara'ya 3 litrelik yeni dizel motor geldi

Haberin Devamı

/images/100/0x0/55ea60fef018fbb8f87c15e7
2011 yılına girişle birlikte Navara'nın 3 litrelik versiyonunun satışına başladıklarını söyleyen Sancaktaroğlu, yeni model stratejileri hakkında şunları anlattı: "Bu versiyon 6 silindirli çok güçlü dizel motora sahip. 550Nm tork üretim değeri ve 231 beygirlik motor gücü onu pick-up segmentinin en güçlü aracı yapıyor. Ayrıca yıl içerisinde Murano'nun dizel versiyonunu satışa sunacağız. 190 beygir güç üreten bu dizel motor olağanüstü sessiz çalışması ve 450 Nm gibi yüksek tork üretim değeriyle dikkat çekiyor. Ayrıca bu modelin donanımı sunacağımız paket ile çok yüksek olacak."


Hükümet, istikrar seviyesini korumalı

Haberin Devamı

2011 yılında hükümetten sektörel olarak beklentilerinin 2010'daki istikrar seviyesinin korunması olduğunu söyleyen Nissan Türkiye Genel Müdür Yardımcısı İlkim Sancaktaroğlu, "İçinde bulunduğumuz dönemde yükseliş eğilimine geçen döviz kuru trendinin 2010 yılındaki istikrarlı günlerine kavuşmasıdır. Aynı şekilde taşıt kredisi konusunda da istikrarlı bir gidişatın olması gerekir" dedi. Yeni otomobil alımının teşvik edilmesi için yeni vergilendirme yapılandırması gerektiğini kaydeden Sancaktaroğlu bu konuda şu görüşleri savundu: "CO2 salınımlarına ilşkin yeni düzenlemeler yapılarak teşviğin artırılması ve yakın gelecekte hepimizin alım listesine girecek elektrikli araçlar için teknik alt yapı çalışmalarının teşvik edilmesi konularını ön planda tutmalıyız. Nissan global anlamda Avrupa ülkeleri, Japonya ve Amerika ile devlet bazında işbirliğine gidiyor. Ancak bu konuda katedilmesi gereken çok yol var. Kısa ve orta vadede teknik alt yapı çalışmalarına eğilinmesi durumunda uzun vadeli uygulamalar için biz de Nissan olarak gelecekteki planlarımıza bu şekilde yön verebiliriz. "


Detaylı bilgi için www.nissan.com.tr

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!