Yolcular havalimanından uçarak geçecek

Havayolu şirketlerine bilet satış sistemi kuran Amedeus şirketi, yedi ülkede çok seyahat eden 1437 yolcunun katıldığı bir araştırma yaptı. Yolcular en fazla havalimanında beklemekten, uzayan güvenlik ve pasaport sıralarından şikayet ediyor. Bu sorunları yeni teknolojilerle aşmak isteyen Amedeus, farklı çözüm önerileri geliştirdi. Bu teknolojiler yavaş yavaş hayatımıza girmeye başlıyor. İşte 2020 yılının yolcusu...

Haberin Devamı

Biometrik kimlik: Yolcu havalimanına geldiğinde parmak izi ve retina okumayla kimlik kontrolü yapılacak. Vize-pasaport ve bilet bilgilerine anında ulaşılacak. Böylece pasaportu kaybetme, kimliği evde unutma gibi dertler ortadan kalkacak. Check-in veya pasaport kuyrukları da bitecek.

Akıllı bilet: Uçuşla ilgili her türlü bilgi elektronik bilette olacak. Gecikmeler, kapı değişikliği anında yolcuya cep telefonundan iletilecek. Sistem aynı zamanda acil bir durumda yolcunun kan grubundan alerjilerine, yakınlarının telefon numaralarına kadar her türlü bilgiye kolaylıkla ulaşacak.

Yolcu kaybolmayacak: Terminalde salonu ararken yolcu yanlış bir yöne gittiğinde cep telefonundan otomatik olarak uyarılacak. Doğru istikamet önerilecek. Kapılarda anons yapılmayacak son çağrılar bile kişisel ekrana sesli olarak gelecek. Kaybolan bagajınızın o an nerede olduğu bilgisi cep telefonuna iletilecek.

Haberin Devamı

Gerçek bilgiye ulaşın: Cep telefonu ya da tablet bilgisayarınıza bilet aldığınızda otomatik olarak yüklenecek program sayesinde gideceğiniz her noktayla ilgili bilgilere güncellemelerle anında gelecek. Ayrıca yolcu yorumları, çekilen fotoğrafları veya videoları interaktif olarak görecek.

Güvenli ödeme: Özellikle kredi kartlarıyla yapılan ödemede güvenlik sistemleri ne kadar gelişse de yolcular bu konuda hala endişe duyuyor. Yeni nesil sistemlerle yolcu harcama akışını kişisel ekranından takip edecek. Bir sorun yaşandığında anında müdahale edilebilecek.

Ücretsiz internet: Seyahatlerin yüzde 51’i iş amaçlı. Birçok yolcu yüksek tarifeler nedeniyle mobil cihazlardan internete bağlanmayı tercih etmiyor. Araştırma, yolcuların havalimanında, uçakta, gittiği şehirdeki otelde internet hizmetinin bedava olmasını istediğini ortaya koyuyor. İşletmeciler bu yönde yatırımlarını hızla artırıyor.

THY Teknik iş jeti pazarına giriyor

 Türk Hava Yolları Teknik AŞ, iş jetlerinin kabinlerinde modifikasyon yapmak üzere Alman 328 Design şirketi ile ortaklık anlaşması imzaladı. İlk olarak hükümet uçuşlarında kullanılan Gulfstream GIV uçağının tüm koltuk, çalışma masaları, mutfak ve tuvaleti THY Teknik’te yenilenecek. Sonrasında ise filodaki diğer uçakların modifikasyonlarının yapılması planlanıyor.

Haberin Devamı

Uçak bakım sektöründe en üst gelir getiren işlerin başında gelen özel jetlerin kabin modifikasyonu, dünyada çok az merkezde yapılabiliyor. Geçen yıl Avrupa havacılık otoritesi EASA’den tasarım ve organizasyon yetkisi alan THY Teknik, yeni yapılanmaya gitti. Özel departmanda 15 mühendis görev yapıyor. Kısa sürede hem THY hem de ULS Kargo için yedi modifikasyon projesini hayata geçiren THY Teknik, ayrıca yolcu uçaklarının kargoya çevrilmesi konusunda da hizmet vermeyi planlıyor.

TAV ayrıcalığı dünyanın 43 havalimanında

TAV İşletme Hizmetleri’nin sunduğu ‘primeclass’tan artık yolcular Paris’ten Tokyo’ya 43 havalimanında yararlanabilecek. 60 Euro’dan başlayan fiyatlarla sunulan hizmette yolcuları evlerinin kapısında karşılayarak uçağa kadarki tüm aşamaları kolay ve hızlı hizmet alabilecek. Gidiş ve gelişte sunulan hizmet kapsamında havalimanında öncelikli pasaport geçişi, apron transferi, terminal içi ring aracı, özel yolcu salonu girişi, porter ve asistan gibi ayrıcalıklar yer alıyor.

Haberin Devamı

Hem uzun hem kısa menzilde uçacaklar

Türk Hava Yolları, uçuş ekiplerinin daha verimli kullanmak üzere farkı bir uygulamayı hayata geçiriyor. Uzun menzilli Airbus A330/A340’ta uçan pilotlar kısa bir eğitimle aynı zamanda tek koridorlu A320 serisinde de görev yapabilecek.

Yurtdışında birçok havayolu tarafından yapılan bu uygulama ile pilotlar sürekli uzun menzil yerine aylık limitler zorlanmadan arada kısa uçuşlar gerçekleştirebilecek. Ortak kokpit yapısı sayesinde bu uygulama ile verimliliği yaklaşık yüzde 30 artırılması planlanıyor. Airbus filosunda yapılacak denemenin ardından Boeing 777 ile 737’de görev yapan pilotlar ek eğitimle iki uçakta da uçabilecek.

Haberin Devamı

Bolat ve Akkurt genel müdür yardımcısı

THY’de yeni oluşturulan Yatırım ve Teknoloji Genel Müdür Yardımcılığı görevine Dr. Ahmet Bolat getirildi. THY’de yedi yıldır Yatırım Yönetimi Başkanı olan Bolat, aynı zamanda SunExpress Havayolları’nda yönetim kurulu üyesi.

Orhan Sivrikaya’nın Kanada Müdürlüğü’ne atanmasıyla boşalan Ticaret Genel Müdürlüğü’ne ise Abdullah Soner Akkurt atandı. 2004’te THY’ye uzman olarak giren Akkurt’un bir önceki görevi ise Kargo Başkanlığı’ydı.

Yazarın Tüm Yazıları