"Ertuğrul Özkök" hakkında bilgiler ve tüm köşe yazıları Hürriyet Yazarlar sayfasında. "Ertuğrul Özkök" yazısı yayınlandığında hemen haberiniz olması için Hürriyet'i takip edin.
Ertuğrul Özkök

Yılın filmini sunuyorum

Hürriyet Dünyası’nda olağanüstü bir film seyrettik. Uzun metrajlı bir Hürriyet klibi... Film, eski binadan ayrılış sürecini anlatıyor. Dans ediyorduk, dalga geçiyorduk, nanik yapıyorduk; ti’ye alıyorduk; çocuklar gibi eskisini kırıp döküyorduk... Ve yenisine hazırlanıyorduk!

Geçen perşembe akşamı, 200 kişilik bir salondaki özel gösterimde bir filmi seyretmeye hazırlanıyoruz.
Yanımda Hürriyet’in sinema yazarı Ömür Gedik oturuyor. O gün Kelebek’te yayınlanan, Harika Avcı taklidi fotoğraflarını konuşuyorduk.
Hürriyet Web koordinatörü Bülent Mumay, “Abi sen onu boş ver de, Alaçatı’da çekilen bikinili fotoğraflarına bak” diyor.
Görmemiştim. E-mail’le gönderiyorlar.
Hürriyet’in eski, orta, yeni, en yeni kuşakları, hepsi orada.
Hepimiz neşeliyiz.

Yılın filmini sunuyorum İŞTE UZUN METRAJLI HÜRRİYET FİLMİ / WEBTV


FİLMİN PRÖMİYERİNDE ÖN KOLTUKLARDA OTURANLAR

Eski kapalı düzen binadan, şimdi duvarsız, aydınlık, şeffaf çalışma düzenine geçiyoruz.
Birazdan bir film seyredeceğiz.
Hürriyet’in eski binadan taşınma sürecinde bir film yapılması fikri orta atılmıştı.
Haftalarca çekim yapıldı.
İşte o filmin prömiyeri yapılıyor.
Doğan Holding Onursal Başkanı Aydın Doğan orada.
Yanında Doğan TV Yönetim Kurulu Başkanı Arzuhan Yalçındağ var.
Hürriyet Yönetim Kurulu Bağımsız Üyesi Kai Diekmann yerleşmekte olduğu Silikon Vadisi’ndeki Palo Alto’dan
kalkıp gelmiş.
Bu arada Hürriyet Yönetim Kurulu’nun yeni bağımsız üyesi Beatrice de Clermont-Tonnerre’le tanışıyoruz.
Fransa’nın en büyük medya gruplarından Lagardère’in İş Geliştirme Başkan Yardımcısı.
Ülkesinin en başarılı işkadınlarından biri.

Hürriyet belgeselinin kamera arkası

JENERİKTE GÖREMEDİĞİMİZ TEŞEKKÜR LİSTESİ

Film, eski binadan ayrılış sürecinde yaşadıklarımızı anlatıyor.
Bana göre yılın filmiydi.
Seyrederken çok heyecanlandım. O nedenle, bir Hürriyet çalışanı olarak, önce teşekkürlerimle başlamak istiyorum.
Teşekkürler Vuslat Doğan Sabancı;
Teşekkürler Enis Berberoğlu;
Teşekkürler İcra Kurulu Başkan Yardımcımız Ahmet Dalman;
Teşekkürler, Hürriyet İcra Kurulu’nun üyeleri;
Önceki akşam Hürriyet Dünyası’nda, olağanüstü bir film seyrettik.
Canlı, dinamik, genç, espirili, modern ve vizyoner bir Hürriyet…

/images/100/0x0/55ea9cd3f018fbb8f88b666e

İÇİMİZDEKİ ANARŞİSTİ UYANDIRDIK

Filmin oyuncuları bizdik, hepimizdik; yani Hürriyet çalışanları..
Eski binada toparlanıyorduk, taşınma hazırlığındaydık.
Biraz hüzünlüydük ama yıllardır hiç bitmeyen neşemiz yerli yerindeydi.
Dans ediyorduk, dalga geçiyorduk, nanik yapıyorduk; ti’ye alıyorduk; çocuklar gibi eskisini kırıp döküyorduk...
Yenisine hazırlanıyorduk.
Bu belgeseli herkesin izlemesini çok isterdim. Bizim ‘Trainspotting’imizdi.
Uyuşturucu yoktu ama hepimiz ruhen acayip ‘doped’ vaziyetindeydik.
Kendi kendini kuran trampetli oyuncak çocuklar gibiydik.

TÜRKİYE’NİN EN UZUN METRAJLI EN HARİKA KLİBİ

Duygularım şöyle;
Uzun metraj olağanüstü bir
Hürriyet klibi…
Bu film Hürriyet Web’e konacak.
Hepinize tavsiye ederim.
İnsanın içine müthiş bir
mutluluk veriyor.
Filmi izlerken hem gülüyordum, hem ağlıyordum, hem anormal mutluydum…
Bir kere daha anladım ki;
Bu gazetede çalışmak şanstır…
Bu gazete, Türkiye’nin modernleşme sürecinin en büyük jeneratörüdür.
Ne mutlu bize ki bu kurumda çalışıyoruz.
Ne mutlu Türkiye’ye ki böyle bir gazetesi var.

/images/100/0x0/55ea9cd3f018fbb8f88b6670

KAPÜŞONLU GECE EYLEMCİSİ GENEL YAYIN YÖNETMENİ ÇIKTI

Bana göre filmin en güzel sahneleri:
- BİR: Hürriyet’in en yaşlı kuşağının temsilcilerinden Doğan Hızlan’ın, bir çöp adam kitaplığının ortasında söylediği şu sözler:
“Hürriyet genç, modern, en yüksek teknolojiyi benimsemiş kurumdur.”
YORUM: Görüntüyle tam oksimorondu.
- İKİ: Eski devrimci Enis Berberoğlu’nun, ona gece eylemcisi hali veren kapüşonlu GAP sweatshirt’üyle, binanın garajının duvarına yazdığı grafiti:
“Tek yol convergence…”
YORUM: İçimizdeki devrimciyi kimse öldüremez.
- ÜÇ: Kültür servisimizden Çağlayan Çevik’in Salome’nin yedi tül dansını yaya bırakan harika dansı...
YORUM: Hürriyet’te herkesin gizli bir yeteneği vardır.
- DÖRT: Spor servisinin şut atarak eski binanın camlarını indirmeye çalışıp da bir türlü indirememesi...
YORUM: Her Hürriyet mensubunun içinde bir yıkım mühendisi vardır.
- BEŞ: Sedat Ergin’in her zamanki en ağır ve ciddi haliyle, odasının ortasında kontrabas çalışı... Sonra da yapımcıları, “Niye playback yaptınız” diye fırçalaması.
YORUM: Ben gizli eşcinselsem, Sedat da kesin gizli fırlamadır.
- ALTI: Hürriyet Pazar ekibinin kadınlarının acayip neşeli ve cüretkâr pozları…
Hepsinin bacakları çok güzel ve düzgünmüş.
YORUM: 20 yıl boyunca gazete yapacağım diye, ne fırsatlar heba etmişim.
- YEDİ: Reklam koordinatörümüz Ayşe Cemal Sözeri’nin, okla, bir arkadaşının başındaki elmayı vuruşu ve sonra çok cool bir tavırla alıp yemesi.
YORUM: Hayatım boyunca kadınlarla savaşa girmemekle ne kadar akıllılık etmişim.
- SEKİZ: Filmin sonunda, aslanlı kapının önünde, Vuslat Doğan Sabancı ve Evrim Özkaynak’ın başlayıp, sonra hep birlikte söylediğimiz ‘Arkadaş’ şarkısı.
Yönetim Kurulu Başkanımızın iyi bir heykel sanatçısı olduğunu biliyorduk; o gece gizli müzisyen yanını da keşfettik.
YORUM: Meğer hepimizin içinde ne kadar büyük bir devrim nostaljisi varmış…
- DOKUZ: Tabii en büyük teşekkür filmi yapan ekibin başındaki Sebati Karakurt, (jenerikteki adıyla Sebastian Carlos) ve müzikleri hazırlayan Aykut Gürel’e.
Acayip profesyonelce ve başarılı bir belgesel çıkmış ortaya.
YORUM: Profesyonel insanlar amatör ruhla çalışınca, Hürriyet ruhu, zamanın ruhu haline geliyor.

/images/100/0x0/55ea9cd3f018fbb8f88b6672

 

BAYRAMPAŞA ÇEVİK KUVVET EKİBİ VE EDA TAŞPINAR DA ROL ALDI

- Film için 350 saate yakın çekim yapıldı. Onlarca kamera kullanıldı. Sonunda 26 dakikalık bir film çıktı.
- Filmin en zor yanı montajıydı. Yüzlerce kişinin görüntüsü çekilmişti ama bunlardan ancak bir bölümü kullanılacaktı.
- Filmin dans sahneleri için eski baskı holünde bir podyum kuruldu. Burada ben dahil herkes müzik eşliğinde catwalk yaptı veya dans etti.
- Film için özel bir müzik yapıldı. Hip hop ritmindeki harika şarkıyı Alper D seslendirdi.
- Her servis, kendi bölümüyle ilgili sözleri kendi yazdı.
- Çekimlerde Hürriyet fotoğraf servisi tam kadro çalıştı.
- Filmde bazı sanatçılar ve sporcular da dışarıdan rol aldı. Bunlar; İbrahim Kutluay, İbrahim Toraman, Ergin Ataman, Eda Taşpınar, Tülin Şahin’di.
- Ayrıca Bayrampaşa Çevik Kuvvet ekibinden iki memur da filmde rol aldı.
- Aydın Doğan’ın çekimleri, holding binasında yapıldı. Çekimde çok eğlenceli anlar yaşandı.
- Vuslat Doğan Sabancı’nın, science fiction filmlerindeki sahneleri hatırlatan çekimleri için özel efektler yapıldı.

X