75 milyon dolarlık iş jetinin ilk satışını bu yıl yaparız

ABD’li General Dynamics’in iştiraki Gulfstream yönetimi, 1-1.5 yıl önce Türkiye’de Başarı Holding ve Kaan Air Yönetim Kurulu Başkanı Ferda Yıldız’ın kapısını çaldı:

Haberin Devamı

- İtalyan Agusta (şimdi adı Leonardo) helikopteri pazarlama performansınız dikkatimizi çekti. Gulfstream uçaklarının Türkiye ticari satışlar temsilciliğini düşünür müsünüz?

Havacılık sektörüne 17 yıl önce Kaan Air’le giren Yıldız, bu ön teklife olumlu yaklaştı. Gulfstream yönetimi, Türkiye’de bir danışmanlık şirketiyle anlaşıp Başarı Holding, Kaan Air ve Ferda Yıldız’ı araştırdı. Sonrasında karar verildi:

- Kaan Air, Türkiye’deki ticari satışlar temsilcimizdir.

Gulfstream, bu işbirliğini kamuoyuna mayıs ayında Cenevre’de duyurdu. Kaan Air, Gulfstream yönetimine ilk planını sundu:

- 5-6 Temmuz 2017’de G280, G550 ve G650ER uçaklarınızı İstanbul Atatürk Havalimanı’nda özel tanıtmak, ayrıca potansiyel müşterileri küçük tura çıkarmak istiyoruz.

Hafta içinde Atatürk Havalimanı’nın Genel Havacılık bölümünde önce 3 uçakla ilgili sunumu, sonra Yıldız’ı dinledik:

Haberin Devamı

- Türkiye’de 300 özel jet var. Bunların 60’ının sahibi bizim için potansiyel müşteri.

Uçakların fiyatına değindi:

- Liste fiyatımız 24 milyon dolar ile 75 milyon dolar arasında değişiyor.

75 milyon dolarlık G650ER’i işaret etti:

- Bu boyutta bir iş jetini henüz Türkiye’de kullanan yok.

İlgilenen olup olmadığını sorduk, yanıtladı:

- İlgilenenler var. Bu yıl ilk G650ER satışımızı yapabileceğimizi düşünüyoruz.

- Agusta ya da yeni adıyla Leonardo helikopterlerinde neler yaptınız da Gulfstream’in dikkatini çekebildiniz?

- Türkiye’de halen 80 adet helikopter şirketlerin kullanımında. Aslında sayı çok düşük. Böyle bir pazarda 10 yılda 35 helikopter sattık.

Helikopterlerin fiyatını paylaştı:

- 3-15 milyon Euro arasında değişiyor. Aslında Orta Asya cumhuriyetlerindeki bazı devlet başkanlarına satılan 45 milyon Euro’luk bir helikopter modelimiz de var.

Helikopterde Leonardo’nun en büyük temsilcisi olduklarını kaydetti:

- 2015’te Avustralya’da bir şirket kurduk. Kısa süre önce Avustralya’ya iki helikopter sattık.

Almanya’da aldıkları şirketi anlattı:

- Geçen yıl ekimde Sande’deki (Almanya) helikopter operatörü Wiking’in yüzde 60 hissesini satın aldık. Şirketi büyütüp Almanya dışına da açacağız.

Haberin Devamı

Wiking’in 7 helikopterinin olduğunu belirtip, yaptığı işlerden birini aktardı:

- Wiking, Kuzey Denizi’ndeki off-shore petrol platformlarına insan taşıyor. Bölgedeki gemilere kılavuz kaptan taşıması yapıyor. Orada dalga boyu 8 metreyi buluyor. O nedenle kılavuz kaptan havadan indiriliyor.

Türkiye’de 300 özel iş jetinin varlığı, bunlardan 60’ının üst sınıfta olması, şirketlerin, iş insanlarının ulaştığı noktayı ortaya koyuyor...

Kaan Air’in, “75 milyon dolarlık büyük jetin ilk satışını bu yıl yaparız” beklentisi de varılan noktayı perçinliyor...

GÜNDE 20 LİTEREDEN AZ SÜT VEREN İNEK KESİLİR

 

AYDIN Germencik’teki Efeler Çiftliği’nin Yönetim Kurulu Başkanı Hilmi Kayhan, kırmızı etle ilgili tartışmalara ilişkin önemli detaylar içeren mesaj gönderdi. Kayhan, öncelikle süt ineğininin günlük masrafına dikkat çekti:

Haberin Devamı

- Bugün bir ineğin günlük yem masrafı 22 lira civarında. Üstüne işçilik, enerji, yakıt, amortisman ve finansman biner. Finasman hariç bir litre sütün maliyeti 130 kuruşu bulur. Borçlu çiftliklerde maliyet 140 kuruşu ulaşır.

Piyasadaki süt fiyatını anımsattı:

- Bugün oluşan 130 kuruş artı 9 kuruş devlet desteği, maliyetin altnda kalıyor. Bu hesapla günde 20 litre süt veren ineğin maliyeti 28 liradır ve başabaş noktası budur. Günde 19 litre süt veren inek her gün zarar yazacağı için mezbahaya kesime gider.

Et ithalatına değindi:

- Şu anda üzerinde kıyametler koparılan et ithalatı konusunun temelinde süt vardır. Süte değerini vermezseniz Uruguay, Macaristan, Romanya ve Arjantin’de et ararsınız.

Haberin Devamı

Modern süt hayvancılığı işletmelerinin verim hesabı yaptığına işaret etti:

- Mevcut süt fiyatı politikası ile bir ineğin bize verimli hayatı 3-3.5 yılı geçemiyor. Bunun 5 yıl olduğunu düşünün. Verimi günde 12-14 litreye düşen, ancak iki yavru daha verebilecek bir hayvan kârlılık analizi nedeniyle kesilmediği an, Türkiye’de et sorunu biter.

Çiftliklerin son durumunu da şöyle özetledi:

- Milyarlarca dolar harcanarak ithal ekipman, ithal hayvan, ithal ilaç ve aşı, sperma ve Ziraat Bankası’nın “sıfır” faizli kredileriyle kurulan çiftlikler kapanma noktasına geldi.

Efeler Çiftliği’nin patronu Muharrem ve Hilmi Kayhan kardeşler, Hindistan’da da yatırımı bulunan gömleklik kumaş üreticisi Söktaş’la biliniyor. TÜSİAD’ın eski başkanlarından Muharrem Kayhan, halen Tekstil İşverenleri Sendikası başkanlığını yürütüyor.

Haberin Devamı

Hilmi Kayhan, ön plana çıkmayı sevmiyor, medyada pek görünmüyor. Onun “feryat”ını dikkate almak gerekiyor...

Yazarın Tüm Yazıları