Dört ayrı tarz

Ankara’nın, kutupları aratmayan, termometrenin eksi 15 deceyi gösterdiği puslu soğuk havasında “Galeriler semti” olarak bilinen Yıldızevler’de dolanıyorum.

Haberin Devamı

Galeri Soyut’un vitrininden dışarıya vuran ışık, soğuk havada insanın içini ısıtıyordu. İçeride hummalı bir çalışma. Yılbaşı için duvarları kaplayan “küçük ebatlı” resimler indirilirken, yerlerine yeni serginin resimleri asılıyordu. Galeri Soyut’ta, yeni yılın ilk sergisinde 4 ayrı sanatçının eserlerini görmek mümkün.
Geçen çarşamba günü açılan sergide Zuhal Baysar, Hasan Çağlayan ve Yiğit Altıparmakoğulları’nın resimleri; Özer Aktaş’ın heykelleri sanatseverlerle buluştu. Galeri Soyut, sanatçıları ve sergilenen eserleri, sanatseverlere tanıtma geleneğini bu yıl da sürdürüyor. Subaşı’nın ilettiği bilgiler ne yalan söyleyeyim benim de işimi kolaylaştırdı. Gelin isterseniz 19 Ocak’a kadar sürecek olan dört sanatçının eserlerinin yer aldığı sergide, Subaşı’nın paylaştığı bilgiler eşliğinde bir tura çıkalım.

BİLİNÇ KATMANLARI

Zuhal Baysar, sergisine “Bilinç Katmanları” adını vermiş. Sanatçının yeni resimlerinde biçimler, resim plastiğinin doku ve renk olanakları ile iki boyutu zorlayan yanılsamalara sahip. Bu resimlerde üst üste bindirilmiş katmanlar halinde çeşitli yaşamlara ait görüntüler yer alıyor. İnsanın iç dünyasına, ruh durumlarına ait her bir görsel öge, insanın varoluş durumunu anımsatacak hayvan figürleri de olmak üzere bir arada saydam katmanlar oluşturuyor. Sanatçı, önceki resimlerinin olduğu gibi, bu resimlerinin odak noktasının da yine insanın kendisi olduğunu vurguluyor. Sergi, insanın karmaşık, ikircikli doğasını sorgularken, aynı zamanda “insan oluş”tan “toplum oluş”a doğru giderek büyüyen bir önerme de sunuyor. Sergi ayrıca toplum dinamiklerinin birbiriyle çatışmasına, daha büyük ölçekte toplumların birbiriyle çatışmasına ve genel boyutuyla içi içe olan tüm bu yapıların birbirine etkisine de işaret ediyor.

KONUŞAN TAŞLAR

Hasan Çağlayan’ın konusu “Konuşan Taşlar”. Sanatçı mağara duvar resimleri ve Orta Asya kaya resimleri üzerinde incelemelerde bulunmuş. Sigrafitto ve Fresco tekniklerini birleştirerek kendine özgü tarzını oluşturmuş. Resimlerini klasik tuvalin dışında, XPS malzemesi ile oluşturduğu yapay kayalar üzerine de yapıyor. Bu sayede resimlerindeki figürler, kayalar oluşurken meydana gelmiş gibi kayanın renkleri ve dokuları ile bütünleşmiş. Çağlayan, “sanatta fosilizm” akımı olarak adlandırdığı bir üslup geliştirdiğini söylüyor. Ona göre tüm canlılar büyür, gelişir, ölür, çürür ve fosilleşir. Fosillerde doğanın bize sunduğu belgelerdir. Boya olarak kimi zaman akrilik, genelde ise su bazlı şeffaf boyalar kullanıyor. Onun için boyanın değil taşın dokusu önemli. Sanatçı toplumsal olayları, insanların yaşamlarından kesitleri bir belge niteliğinde kayalarla bütünleştirerek bazen somut, bazen de soyut olarak resimlerine taşımış. İzleyicileri onun resimlerine baktıklarında gerçek taş olup olmadığını dokunmadan anlayamıyorlar.

Haberin Devamı

Dört ayrı tarzKARGALAR, HAREKETLİ FİGÜRLER

7’nci kişisel sergisini açan Altıparmakoğlulları, Mimar Sinan Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Resim Bölümü’nü bitirdikten sonra, Neş’e Erdok, Nedret Sekban ve Ahmet Umur Deniz atölyelerinden geçmiş genç bir sanatçı. Özer Aktaş’ın heykellerinde ise, direkt yaşamla ve kendisiyle olan münasebetlerinden doğa ve insanları konu ediniyor. Anlık zaman dilimlerinde donup kalan spontane hareketleri ile insanları betimliyor. Bu yaklaşımı sayesinde, gerçek ile birebir örtüşen hareket ve beden formları yerine insan vücutlarını deforme etmeyi seviyor. Aktaş için keman, flüt çalan bir müzisyenin dışında, formların uzayıp incelerek, kıvrılarak aldığı abartılı haller, hareket önem taşıyor. Bunu yaparken de katı, itici, keskin duruşlardan çok, dans edercesine boşluğa kafa tutan figürleri tercih ediyor. Onları dans ettirmek hoşuna gidiyor.

KENTTE NE VAR?

Haberin Devamı

Erol Akyavaş-15 Ocak’a kadar (Galeri Nev/GOP), Beril Ateş-16 Ocak’a kadar (Siyah Beyaz/Kavaklıdere), Olga Grafova Dilek-21 Ocak’a kadar (Galeri Akdeniz/Yıldızevler), Kadir Şişginoğlu-25 Ocak’a kadar (Fırça Sanat/Hilal Mah.), Ömer Erdem-31 Ocak’a kadar (Galeri M/Armada AVM), Reyhan Uludağ-17 Ocak’a kadar (Kursart/Dikmen), Figüratif Yorumlar Karma Sergi- 18 Şubat’a kadar (Güler Sanat/Ümitköy), Özge Kınıklı-13 Ocak’ta açılacak (And Sanat/Tunalı Hilmi Cad.), Aslı Işıksal Mercan-17 Ocak’ta açılacak (Arte Sanat/Çayyolu), Süreyya Atalay-17 Ocak’ta açılacak (Atlas Sanat/Cinnah Cad.), Hasan Akın -12 Ocak’ta açılacak (Aysel Gözüböyük Sanat Evi/Alacaatlı), Fehnur İpek-Bugün açılacak (Vakıfbank Genel Müdürlük/Kavaklıdere), Ayşe Serim -13 Ocak’ta açılacak (Rosetta Art/Hollanda Cad.), Filiz Onat-Suna Özkalan-30 Ocak’a kadar (Medya Sanat/Çankaya), Ustulardan karma sergi-31 Ocak’a kadar (Sevgi Sanat/Çankaya).

Yazarın Tüm Yazıları