ABB heyetinin Viyana ziyaretinde neler vardı?  

Ankara Büyükşehir Belediye (ABB) Başkanı Mansur Yavaş ve beraberindeki heyet, Ankara’nın kardeş şehri Viyana’nın Belediye Başkanı Michael Ludwig’in daveti üzerine geçen hafta Avusturya’nın başkenti Viyana’daydı. Heyette, ABB Meclisi İYİ Parti Grup Başkanvekili Adnan Beker, AK Parti Meclis Üyesi Ebubekir Kipel, CHP Meclis Üyesi Sait Atalay, MHP Meclis Üyesi Mevlüt Şahin ve ABB Dış İlişkiler Dairesi Başkanı Ramazan Kabasakal vardı.

Haberin Devamı

ABB heyetinin Viyana  ziyaretinde neler vardı

***

Yavaş ziyareti sosyal medyadan, “200.000 Türk vatandaşının da ikamet ettiği kardeş şehrimiz Viyana’ya, Viyana Belediye Başkanı Sayın Michael Ludwig’in daveti üzerine gittik. İklim değişikliği, kaynakları verimli kullanma, sosyal, kültürel ve ekonomik iş birliğinin geliştirilmesi gibi konuları masaya yatırdık. Yeni dünyanın gerekleri olan akıllı şehirleşme, global sorunların birlikte çözüme kavuşturulması gibi birçok alanda iş birliği ve dostluk protokolü imzaladık. Kıymetli misafirperverlikleri için Sayın Michael Ludwig’e teşekkür ediyorum” ifadeleriyle duyurdu.

***

Viyana’daki 200 bin Türk’ün çok önemli sosyal ve ekonomik katkı sağladıklarını belirten Viyana Belediye Başkanı Michael Ludwig sosyal medya hesabından ziyaret için, “Türk metropolleriyle dostluk ve iş birliği ilişkileri kurmak benim için önemli” değerlendirmesinde bulundu.

***

Haberin Devamı

ABB heyetinin Viyana ziyareti haberleştirilmedi. Ben de sosyal medyadaki görünürlüğünden öte ziyarette neler olduğunu merak ettim, araştırdım.

***

ABB heyetinin Viyana  ziyaretinde neler vardı

‘DEVLETLER ARASI İŞ BİRLİĞİ KADAR ÖNEMLİ’

-Ziyaretin ana amacı iki kent arasındaki iş birliği anlaşmaları olmuş.

-Salı günü Viyana’ya giden heyet cuma günü dönüş yapmış.

-Heyete dört günlük ziyaretleri boyunca Türk kökenli, Viyana Eyalet Parlamentosu Üyesi ve Belediye Meclis Üyesi / Viyana Eyaleti Milletvekili Aslıhan Bozatemur da eşlik etmiş. Türkiye’den giden heyetleri karşılayan ve yakın ilişkiler gösteren Bozatemur, daha önce Ankara’da Başkan Yavaş’ı ziyaret etmişti.

-Protokol imza töreninde sıcak ve samimi görüntüler verilirken Mansur Yavaş, “Ülkeler arasında bazen gerilimler olsa da artık şehirler arası iş birliği yapmanın önemi devletler arasındaki iş birliği kadar önemli hale gelmiştir” ifadesini kullanarak ikili ilişkilere dikkat çekmiş.

Haberin Devamı

ABB heyetinin Viyana  ziyaretinde neler vardı

BEYPAZARI’NA ÖZGÜ ÜRÜNLERİ HEDİYE ETTİ

-Başkan Yavaş, imza töreninin ardından Viyana’da kendilerini ağırlayan isimlere kendi memleketi Ankara’nın Beypazarı ilçesine özgü telkari sanatından yapılan el emeği gümüş ürünlerle, yine Beypazarı’nın coğrafi işaretle tescil alan havuç lokumunu hediye etmiş.

-Tarihi yapısıyla dikkat çeken Viyana Belediye Binası’nı da gezen heyetin ziyaret ettiği yerlerden birisi de Viyana’nın 22. Şehir Bölgesi Donaustadt’ın bir parçası olan Seestadt Aspern kenti olmuş. Heyet, Avrupa’nın en büyük kentsel gelişim projelerinden olan Seestadt Aspern’de akıllı şehir uygulamalarıyla ilgili önce bilgi almış sonra bölgeyi gezmiş.

Haberin Devamı

ABB heyetinin Viyana  ziyaretinde neler vardı

VİYANA’DAKİ CHP’LİLERLE DE BULUŞTU

-Mansur Yavaş, CHP Avusturya Federasyonu’nun Viyana merkezini de ziyaret ederek parti yöneticileri ile bir araya gelmiş. Ardından bir restoranda da sivil toplum kuruluş temsilcileriyle buluşmuş. Burada Yavaş’a ilgi de büyük olmuş. Yavaş’ın bu ziyaretlerine İYİ Partili Adnan Beker ile CHP’li Sait Atalay eşlik ederken, AK Partili Ebubekir Kipel ve MHP’li Mevlüt Şahin katılmamış.

-Yavaş ziyaretinde CHP Avusturya Başkanı Çağdaş Arslan’a ABB’nin hazırladığı ‘Lozan ve Montrö’ kitabını da hediye etmiş.

-ABB heyeti, Viyana’dayken Türkiye Belediyeler Birliği Başkanı ve Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin de Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası Yıllık Konferansı için oradaymış. Ancak herhangi bir görüşme olmamış.

***

Haberin Devamı

ABB heyetinin Viyana ziyaretinden öne çıkan ayrıntılar böyle.

Viyana Belediye Başkanı Michael Ludwig bu ziyarette imzalanan ikili anlaşma için, “Gelecekteki iş birliğini dört gözle bekliyorum” ifadesini de kullanmış. Biz de sayın başkan gibi bu iş birliği protokolünün sonuçlarının ne olacağını, Ankara-Viyana arasında nasıl bir ilişki kaydedileceğini şimdiden merak ediyoruz...

ABB heyetinin Viyana  ziyaretinde neler vardı

EGO’DAN KUYRUKLARA AÇIKLAMA GELDİ

GEÇEN haftaki yazımda Ankara’daki üniversite öğrencilerinin otobüs kuyruğu ile mücadelelerine dikkat çekmiştim. EGO Genel Müdürlüğü’nden uzun bir yanıt geldi. EGO’ya ait toplu taşıma araçlarıyla pandemi öncesi günlük 1 milyon 290 bin yolcu taşınırken 2022 Ekim itibarıyla EGO tarihindeki en fazla yolcu taşımacılığı gerçekleşmiş ve bu rakam yüzde 20 civarında artarak günlük yolcu sayısı 1 milyon 530 bine yükselmiş. EGO bu artışın gerekçelerini şöyle sıralamış:

Haberin Devamı

“Günün ekonomik koşullarından kaynaklanan akaryakıt fiyatlarındaki aşırı artış sonrasında, vatandaşlarımızın özel araç kullanımını bırakarak toplu taşıma araçlarını tercih etmesi, kamu kurumlarına personel ve öğrenci taşımacılığı yapan ‘C’ plakalı özel servis araçlarının işleticileri tarafından istenilen servis ücretlerinin, kamu kurumları ve öğrenci velilerince yüksek bulunarak toplu taşıma araçlarının tercih edilmesi, kamu kurumlarının personel servislerini azaltması ve özel toplu taşıma araçlarının belirli hat ve güzergâhlarda seferlerini sona erdirmesi sonucunda günlük taşınan yolcu sayılarında artış gerçekleşmiştir.” Mevcut araç ve personel imkânları dahilinde azami seviyede servis planlaması yapıldığını belirten EGO, yazımda belirttiğim üç ayrı noktadaki otobüs hatlarıyla ilgili özetle şu bilgilendirmeyi yaptı:

***

Hacettepe Üniversitesi Beytepe yerleşkesi: “550 Beytepe Kampüsü-Beytepe Metro ve 564 Beytepe Metro-Beysukent-Angora Evleri hat numaralı araçlarımızla 06.40-01.40 aralığında 208 servisle, sabah ve akşam yolcu yoğunluğunun fazla olduğu saat aralıklarında 4-5 dakikada bir hareket edecek şekilde, ağırlıklı olarak körüklü araçlarımızla hizmet verilmektedir. Fotoğrafta(Yazıdaki kuyruk fotoğrafı) görünen durak alanından ortalama 4-5 dakikada bir aracımız hareket etmektedir. Yolcu sirkülasyonunun fazla olması nedeniyle, durakta bekleyen yolcu kuyruğunun oluştuğu, ancak yolcuların 1-2 dakikalık kısa bir bekleme süresi sonrasında durağa gelen bir sonraki araca biniş yaparak ulaşımları sağlanmaktadır.”

***

Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi(AYBÜ) Yerleşkesi: “Çubuk Dumlupınar Mahallesi’ndeki Çubuk KYK Yurdu’nda barınmakta olan öğrencilerin, Ankara merkezdeki okullarına ulaşımlarını sağlayabilmeleri amacıyla, 474 AYBÜ-Saray-Kızılay hat numaralı güzergâhımızda ara duraklardan yolcu almadan kent merkezine ekspres ulaşım hizmeti sağlanmaktadır. Bu güzergâhımızda 06.20-22.50 aralığında tamamı körüklü araçlarımızla, sabah ve akşam yoğun saatlerde 4-6 dakikada bir hareket edecek şekilde AYBÜ ve Kızılay duraklarından karşılıklı olarak 123 servis verilmektedir. 474 hat numaralı güzergâhımız haricinde; 472 AYBÜ-Saray-Fatih-Karyağdı-Ulus-Sıhhiye, 486 AYBÜ-Saray-Kaymakamlık-Kızılay ve 486-6 AYBÜ-Saray-Kaymakamlık-Kızılay(Gece Servisi) hat numaralı güzergâhlarımızla 24 saat boyunca Çubuk KYK Öğrenci Yurdu’na ulaşım hizmeti sağlanmaktadır.”

***

Akköprü Metro İstasyonu’ndan Gölbaşı üniversite yerleşkeleri: “104 Akköprü-Gölbaşı ve 114 Akköprü-Gölbaşı-Kampüs-Yurtlar hat numaralı araçlarımızın Akköprü Metro İstasyonu durağında uzun yolcu kuyruğu oluştuğu ve mağduriyet yaşandığı belirtilmekte ise de 104 ve 114 hat numaralı araçlarımızın sefer raporu ve saha denetim formlarının incelenmesi sonucunda, 07.00-20.00 aralığında 57 servisle araç yolcu kapasitesi üzerinde yolcu taşınmadığı ve servislerin aksatılmadan zamanında verildiği tespit edilmiştir.”

YOLCU KUYRUKLARI TOPLU HALDE  DURAĞA YÖNELMEDEN

PEKİ kuyrukların nedeni neydi? EGO o soruya da yanıt vermiş: 

“Üniversite yerleşkeleri ve öğrenci yurduna hizmet veren güzergâhlarımızda yolcu kuyruklarının oluştuğu belirtilen durak alanları, araçlarımızın ilk yolcu aldığı ve hareket ettiği duraklardır. Yolcu sirkülasyonunun en fazla gerçekleştiği alanlar olmakla birlikte, durakta bekleyen yolcuların araca alınarak harekete geçmesini müteakip bir sonraki araç durağa geldiğinde araç kapasitesinin altında yolcu kuyruğu oluştuğu tespit edilmiştir. Ancak oluşan yolcu kuyrukları araç yetersizliği veya servis saatlerinin azlığından değil, yolcuların kısa zaman dilimi içerisinde toplu bir halde durağa yönelmelerinden kaynaklanan kısa süreli kuyruklardır. EGO Genel Müdürlüğü’nce mevcut araç ve personel imkânlarımız dahilinde asli görevimiz olan şehir içi toplu taşımacılık hizmetinde herhangi bir aksamaya yer vermeksizin, şehrimizde bulunan üniversitelerde öğrenim gören öğrencilerin ders başlangıç ve bitiş saatlerine yetişebilecekleri şekilde, uygun servis planlaması yapılarak ulaşım talepleri karşılanmaya devam edilmektedir.”

Elçiye zeval olmaz EGO’dan gelen yanıtı da özellikle öğrenci kardeşlerimin dikkatine sunuyorum...

Yazarın Tüm Yazıları