Girişimin anahtarını gayrimenkulde buldu

Girişimcilik yolculuğunda kuyumculuğun yanına gayrimenkulü de ekleyen İzmirli iş insanı Halil Altunsu, yarattığı Startkey markasıyla sektöründe önemli bir aktör oldu. Bu yıl sonunda ofis sayısını 53’ten 100’e çıkarmayı hedefleyen Altunsu’nun gündeminde yurtdışı da var. Altunsu, Türk markası olarak Almanya’da ofis açmaya hazırlanıyor.

Haberin Devamı

Girişimin anahtarını gayrimenkulde buldu

KÜÇÜK yaşta kimi zaman satılan soğuk su ya da çiğdem kariyer yolculuğunun önemli basamaklarını oluşturuyor. Buradan elde edilen ticari deneyim de gelecekteki başarının mimarı haline gelebiliyor. İzmirli Halil Altunsu da iş hayatına küçük yaşta adım atanlardan. Birçok sektörde çıraklık yaptıktan sonra kariyerine kuyumculuk alanında yön veren Altunsu, burada edindiği çevreyle süreç içinde yönünü gayrimenkul sektörüne çevirmiş. Halil Altunsu, 2013’te şubesi olduğu gayrimenkul markası Startkey’in 2017’de tüm haklarını satın almış. Bugün Türkiye’nin birçok noktasında ofisi olan Startkey’in Yönetim Kurulu Başkanı Halil Altunsu ile kariyer yolculuğundan geleceğe dair planlarına kadar birçok konuyu konuştuk.

Haberin Devamı

KÜÇÜK YAŞTA BAŞLADI

İzmir Ballıkuyu’da 1966 yılında dünyaya gelen Halil Altunsu’nun içindeki ticari ruh çok küçük yaşlarda harekete geçmiş. “Sanki doğduğumdan beri çalışıyorum” diyen Altunsu’nun çalışma hayatına ilk adımı ise Kadifekale’de yer alan futbol sahasında olmuş. Annesinin yardımı ve desteğiyle soğuttuğu suları burada hem futbol oynayanlara, hem de izleyenlere satmış. Süreç içinde bu hikayeye ramazanda pide, yazlık sinema önünde ise İzmirlilerin söylemiyle çiğdem yani  ay çekirdeği, minder satmayı eklemiş. Giyim mağazasında paketlemeye yardım etmiş. Okulundan fırsat bulduğu her süreci çalışarak değerlendiren Halil Altunsu’nun yolu daha sonra İzmir ticaretinin kalbinin attığı yerlerden tarihi Kemeraltı’na çıkmış. Burada da kuyumculuk sektörüyle tanışmış. Halil Altunsu, hikayesinin devamını şöyle anlatıyor:

Girişimin anahtarını gayrimenkulde buldu

GİRİŞİMDE İLK ADIM 1998’DE

“Kuyumculuk sektöründe de size işi hemen öğretmiyorlar. Ben bir yıl kapının önünde bekledim. Güvenin yanı sıra çırağın kabiliyetini izliyorlardı. Ben de bu alandaki sınavı geçtikten sonra işi öğrendim. Ürün merakı, ürün yaptırmaya kadar gitti. Türkiye’de turizm kuyumculuğunun patladığı yıllarda toptan pazarlama alanında önemli başarılara imza attım. Yurtdışında gittiğim fuarlarda gördüklerimi ustalarımıza söyleyip ürettirdim. Uzun süre devam eden profesyonel iş hayatımı yeni bir boyuta taşımaya karar verdim. 1998’de Storks Mücevherat'ın İzmir bayisi olarak girişimcilik dünyasına ilk adımımı da atmış oldum."

Haberin Devamı

ÇALIŞTIĞI MARKAYI SATIN ALDI

Bir yandan kuyumculuk ve mücevherat sektöründe işini büyütmek adına emek veren Halil Altunsu, öte taraftan da İzmirspor Kulübü Futbol Altyapı Başkanlığı (2003-2005), İzmir Kuyumcular Odası Başkan Yardımcılığı (2008-2012), odanın sektörel dergisinde genel yayın yönetmenliği, Özel Çakabey Okulları'nda Aile Birliği Başkanı (2010-2015) gibi farklı alanlarda önemli çalışmalara imza atmış. Halil Altunsu, tüm bu koşuşturmacanın içinde edindiği çevrenin de etkisiyle ev, araba ya da arsa almak isteyenlere gönüllü elçilik yapmış. Bir arkadaşının; ‘Neden gayrimenkul sektörüne de girmiyorsun’ sözüyle de Halil Altunsu, 2013’te ticari hayatında yeni bir uzmanlık daha eklemeye karar vermiş. O dönemi Halil Altunsu’dan dinliyoruz: “Emlak'ta Güvenin Anahtarı sloganıyla yola çıkan Startkey markasına katıldım. Ege Bölgesi’nin sorumluluğunu üstlendim. 2017’de ise markanın tüm haklarını satın aldım. Böylece girişimcilik serüvenime yeni bir halka ekledim. Yakın zamanda da Storks’u da devrederek tüm odağımı gayrimenkul sektörüne verdim ve bu alanda global bir hikaye yazmak adına çalışıyorum.”

 

 

Haberin Devamı

YIL SONU HEDEFİ 100 OFİS

HALİL Altunsu’nun markanın tüm haklarını aldığı dönemde Startkey’in 5 ofisi bulunuyordu. Bu ofislerin oluşumunda da ana aktör Halil Altunsu’dan başkası değildi. Yoğun mesailerin ardından bugün Startkey markasının Türkiye’de 8 il ve Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde toplam 53 ofisi bulunuyor. Halil Altunsu, “Yıl sonunda bu sayıyı 100’e çıkarmayı hedefliyoruz. Tabi franchise verme konusunda da belli prensiplerimiz var. Bizimle aynı ruhu ve vizyonu taşıması önemli. Bu felsefeyle büyüyeceğiz. Türk gayrimenkul markası olarak hedefimiz liderlik. Bu süreçte de kadın girişimcilere pozitif ayrımcılık yapıyoruz” diyor.

 

Girişimin anahtarını gayrimenkulde buldu

ÖNCE MARKA TESCİLİ

Haberin Devamı

SONRA YURTDIŞINA OFİS

HALİL Altunsu, Startkey markasını sadece Türkiye’de büyütmeyi düşünmüyor. Rotada yurtdışı da var. Bunun altyapısı için de 2 yıl önce marka tesciline başlamış. 27 Avrupa Birliği ülkesinin yanı sıra İngiltere, Amerika, Japonya, Kanada, Azerbaycan, İran ve Rusya Federasyonu’nda Startkey’in marka tescilini yaptıran Halil Altunsu, yurtdışı planlıyla ilgili şu değerlendirmeyi yapıyor:  "Biz suyun akışını değiştirmeye çalışıyoruz. Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti bunun ilk adımı diye biliriz. Bu yıl Almanya’da da Startkey markasıyla ofisimiz açmayı hedefliyoruz.”

 

KISA KISA

* Halil Altunsu, sosyal sorumluluk alanında da önemli çalışmaları hayata geçiriyor. Bunlardan biri de köy okullarındaki çocukların dileklerini yerine getirildiği ‘Dilek Ağacı’ projesi... Halil Altunsu, “Elektronik atıkları topluyoruz. Buradan elde edilen gelir kız çocuklarına burs oluyor. Korumuz var” diye konuşuyor.

Haberin Devamı

* Stratkey’in bir de akademisi bulunuyor. Halil Altunsu, “Startkey Akademi, sadece bizim danışmanlarımıza değil, sektörün tüm aktörlerine açık. Paylaşmayı seviyoruz. Bu kapsamda üniversitelerle işbirliğimiz var” diyor.

Yazarın Tüm Yazıları