Toplu taşımada öğrenciye indirim yapılsın

Okurumuz Cemil Turan, Ankara’daki toplu taşıma ücretlerini İstanbul ile kıyaslamış.

Haberin Devamı

Cemil Turan, İstanbul’da yüzde 50 civarında olan öğrenci indiriminin Ankara’da yüzde 30’larda kaldığına dikkat çekerek, “Öğrencilere zulüm yapılmasın, indirim yapılsın” demiş.
*
Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Tuna’ya, ‘toplu taşıma ücretleri’ konusunda uzunca bir yazı yazan okurumuz, iletisinde -özetiyle- şunları kaydetmiş:

ANKARA’DA UYGULANMADI

“Eski Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Melih Gökçek döneminde(23.5 yıl boyunca), toplu taşıma araçlarında pek çok ilde uygulanan yüzde 50 indirim, Ankara’da uygulanmadı. İndirim oranı yüzde 25’te kaldı. Son ulaşım zammından sonra oran, bu yıl ancak yüzde 30 oldu. (2.55 TL tam, 1.80 indirimli) İstanbul’da öğrencilere yüzde 50 indirim uygulandığı gibi, 50 km uzunluk ve 50 duraklı metrobüste bu oran yüzde 65’tir.

Haberin Devamı

DOLMUŞ ÜCRETİ NEDEN FAZLA

Bir başka haksızlık ise, iki özel toplu taşıma aracından halk otobüslerinde söz konusu indirim geçerliyken, dolmuşlarda hiç indirim yapılmamasıdır. Dolmuş ücreti ayrıca ve nedense, otobüsten 20 kuruş daha fazladır.(2.55’e karşı 2.75 TL) Oysa İstanbul’da, dolmuşlarda en azından ilk ve orta öğretim çocuklarına yukarıda belirttiğim indirim uygulanıyor. Ankara’da dolmuş hat uzunlukları, İstanbul’a göre genellikle daha kısadır. Ama fiyatlar İstanbul’un üstünde. Neden bu haksızlık?”

* Otobüs ve dolmuş ücretleri çok yüksek, en azından 2 liraya çekilmeli.
* Öğrenciler için tüm toplu taşıma araçları ücretleri 1 lira olmalı.

DOLMUŞLARDA DA ÖĞRENCİ TARİFESİ UYGULANMALI

Okurumuz İdil Bayrak, Gazi Üniversitesi Hukuk Fakültesi’nde öğrenci.
Yaşamkent’te ikâmet ettiğini aktaran İdil Bayrak, “Okuluma giderken kullanabileceğim bir EGO hattı bulunmuyor. Mecburi olarak dolmuş kullanıyorum” diyor.
Ve, şöyle devam ediyor:

MADDİ AÇIDAN SIKINTIYA SOKUYOR

“Dolmuşla ulaşım, Ankara’da yaşayan bir öğrenci olarak beni maddi açıdan çok sıkıntıya sokuyor. Diğer ulaşım araçlarında olduğu gibi dolmuşlarda da öğrenci tarifesi uygulanmasını talep ediyorum. Talebimi defalarca Bimer ve Mavi Masa’ya ilettim, maalesef dikkate alınmıyor.”

ÖNERİM VAR

Haberin Devamı

408’E YENİ GÜZERGÂH

Okurumuz Onur Nazlıaka’nın, 408 no’lu(Gülpınar-Güneşevler-15 Temmuz Kızılay Millî İrade Meydanı-Atakule-Birlik Mahallesi) EGO hattıyla ilgili bir önerisi var.
“408 no’lu hat, Birlik Mahallesi’ni dolaştıktan sonra Ziaür Rahman Caddesi’ne çıkarak 413 no’lu Altınpark-Çankaya hattıyla aynı güzergâhı izliyor. Oysa ki bu hat, Birlik Mahallesi içindeki turunu tamamladıktan sonra 415. Cadde üzerinden direkt Simon Bolivar Caddesi’ne çıkıp, Atakule üzerinden Kızılay’a dönse daha verimli bir işletime geçilebilecek.
ÇÜNKÜ: Mevcut düzende Birlik Mahallesi’nin Çankaya ve Atakule’ye ulaşımı yok.
ÇÜNKÜ: Ziaür Rahman Caddesi trafik ışıklarında çok bekleniyor.
ÇÜNKÜ: Simon Bolivar Caddesi’ndeki durakların yolcuları yalnızca Hoşdere Caddesi’nden giden otobüsleri kullanmak zorunda kalıyorlar.
ÖNERİM ŞU: 408 no’lu hattın, Birlik Mahallesi’ni dolaştıktan sonra 415. Cadde-Yıldız kavşağı-Simon Bolivar Caddesi-Atakule-Çankaya Caddesi-Atatürk Bulvarı güzergâhını izlemesinin daha doğru olacağını düşünüyorum.

Haberin Devamı

ESKİŞEHİR YOLU DİREKT HAT MAĞDURU

Okurumuz Tülin Kanpolat, Çayyolu metrosunun hizmete girmesiyle, Kızılay’a direkt otobüs seferlerinin kaldırılmasından şikâyet ediyor.
“Eskişehir yolu üzerindeki tüm sitelerde oturanlar ulaşım sorununu yaşıyor” diyen okurumuz, talebini şu şekilde aktarıyor:
“Otobüs seferlerinin eski sıklıkla olmasa da tekrar konması gerekir. Avrupa’nın hangi ülkesine giderseniz gidin, metro ulaşımı var diye otobüs seferleri kaldırılmamıştır. Ama Melih Gökçek, Çayyolu metrosunun hizmete girdiği gün tüm otobüs seferlerini kaldırdı.”

SORUM VAR

ANKARAY GÜZERGÂHINDA NASIL YOĞUNLUK OLMAZ

Ankaray’ın güzergâhına(Maltepe, Beşevler, Bahçelievler, Emek ve AŞTİ gibi) gece ulaşımı için otobüs konulmamış. Büyükşehir Belediyesi’nin ALO 153 Mavi Masa hattına durumu bildirdim. ‘Yolcu yoğunluğu olmaması nedeniyle Ankaray güzergâhında gece servisi verilmemektedir’ yanıtını aldım.
Buna katılmıyor...
VE SORUYORUM: Onca öğrencinin yaşadığı bu mahallelerde nasıl yoğunluk olmaz?
Emre SÜLÜN

Haberin Devamı

KISA... KISA...

* Keçiören Anavatan Caddesi’nde(Dutluk mevkii) Keçiören-Ostim dolmuş durağı var. Dolmuşlar, ana caddeyi işgal ediyor. Bu işgal; ambulans, itfaiye, okul servisi ve yolu kullanan tüm vatandaşlar için sorun teşkil ediyor.
Mehmet KARAMUK

* Çayyolu Konut 1 durağından geçen 444999 plakalı EGO’nun ring otobüsüne 2 Aralık Cumartesi günü saat 12.10’da 3 yaşlı el ettik, şoför durmadı. Ayıp değil mi? Bizler yaşlı insanlarız. Bu otobüs şoförlerine bir haller oluyor.
Nejla ÇITAK

Toplu taşımada öğrenciye indirim yapılsın

KIZILAY’IN ‘LALE’Sİ

Büyükşehir Belediyesi, Kızılay’daki lale figürlü LED meydan aydınlatmasını kaldırdı.
Ardından da...
“Tamir ve bakım amacıyla kaldırıldı. Gerekli onarım ve bakım yapıldıktan sonra eski yerine konulacak” açıklaması yapıldı.
*
Okurlarımızın bazıları, dev laleyi Kızılay’a yakıştırmıyor.
İletiler şöyle:

Haberin Devamı

HEYKEL VEYA HAVUZ KONULSUN

Ali Çobanoğlu: “Son derece zevksiz bu görsel, tekrar yerine konmamalı. Onun yerine, Avrupa başkentlerinde olduğu gibi güzel, anlamlı bir heykel veya şu-ışık oyunlarını içeren havuz yapılmalı.”

SANATSAL BİR ÇALIŞMA YAPILMALI

Nazire İ. A.: “Kızılay Meydanı’nda bakım için kaldırıldığı belirtilen o çirkin lale figürlü LED aydınlatma tekrar konulmasın. Sayın Başkan Mustafa Tuna’dan bir vatandaş olarak Kızılay’a daha sanatsal bir çalışma yapmasını bekliyoruz.”

SÖZ YETKİLİDE

GAZMATİKLERİN SAHİBİ FİRMADAN ‘HİZMET BEDELİ’ AÇIKLAMASI

Okur Köşesi’nin geçen haftaki başlıklarından biri şuydu:
“Gazmatiklerden neden hizmet bedeli alıyorsunuz?”
*
Okurumuz H. Murat Kadıoğlu, bu soruyu Başkentgaz’a yöneltmişti.
Meğer, gazmatik hizmetini Ankara’da 4 yıldır veren, Birleşik Ödeme ve Elektronik Para A.Ş. imiş.
Şirketin CEO’su İlker Sözdinler, ‘gazmatik’ konusunda bir açıklama göndermiş.
Açıklamanın özeti şudur:

MASRAFLARI KARŞILANIYOR

“Gazmatik uygulamasından önce Ankara’da kısıtlı noktadan gaz satışı yapılarak, yüzlerce kişilik kuyruklar oluşmakta ve 7/24 hizmet veren noktalar bulunmamaktaydı. Ankara genelinde 65 gazmatik cihazının tamamının sahipliği ve işletilmesi şirketimize aittir. Gazmatiklerden alınan hizmet bedeli bu cihazların ilk yatırım maliyeti, kira bedelleri, internet, elektrik, teknik servis bakım bedelleri, yazılım, müşteri hizmetleri gibi masraflarının karşılandığı makul bir seviyededir. Hizmet bedelini Başkent Doğalgaz değil, yukarıda bahsedilen masraflara karşılık lisanslı firmamız almaktadır. Yeni Başkent Doğalgaz Genel Müdürlüğü’nün önünde eskiden olduğu gibi ücretsiz hizmet veren 3 adet gazmatik cihazımız 2 hafta önce hizmet vermeye başlamıştır.”

Yazarın Tüm Yazıları