"Fatih Tekeci" hakkında bilgiler ve tüm köşe yazıları Hürriyet Yazarlar sayfasında. "Fatih Tekeci" yazısı yayınlandığında hemen haberiniz olması için Hürriyet'i takip edin.
Fatih Tekeci

6 ayda 28 m3 kaybı var

24 Mart 2017

Okurlarımız Memet Koç ve Işıl Ergil, “Gazda indirim yok, aksine zam var” diyor.

Makbuzlar da bunu kanıtlıyor.
İşte son 6 ayda, her ay 300 TL gaz yükleten abonenin doğalgaz sayacına yansıyan gaz miktarı:
Ekim: 294 metreküp doğalgaz
Kasım: 289 metreküp doğalgaz (Fark 5 m3)
Aralık: 281 metreküp doğalgaz (Fark 8 m3)
Ocak: 272 metreküp doğalgaz (Fark 9 m3)
Şubat: 268 metreküp doğalgaz (Fark 4 m3)
Mart: 266 metreküp doğalgaz (Fark 2 m3)

BALGAT’TAKİ ADLİYE BİNASI İHTİYACI KARŞILAMIYOR

* Otopark sorun
* Güvenlik sorun
* Asansör sorun

Ankara Adliyesi’nin Balgat’taki ek hizmet binası için avukat Veysel Kırıcı, -özetiyle- şunları kaydetmiş:
“Aylık 370 bin TL gibi fahiş bir kira ödenen bu binanın yetersiz kapasitesi, ihtiyacı karşılayamayan asansörleri, otopark ve güvenlik sorunu adliyeye gelen herkes için sorun teşkil ediyor. Bu adliye binasında yangın çıksa müdahale etmek neredeyse imkânsız durumda. Çok daha önemlisi Balgat semtindeki adalet dağıtan bu adliye kaçaktır. Ankara 15. İdare Mahkemesi’nin 2015/3095 E., 2016/6082 K. sayılı kararı ile ‘yapılaşma sürecinde trafik şebekesine ne kadar yük bineceğinin ve mevcut şebekenin ilave trafik hacmini taşıyıp taşıyamayacağının incelenmediği ve teknik altyapı etki raporu hazırlanmadığı’ gerekçesiyle Balgat Adliyesi’nin içinde bulunduğu parselin imar plan değişikliğinin iptaline karar verilmiştir. Ankara Adliyesi’nin hukuka aykırı, kaçak bir binada hizmet vermesi kabul edilemez bir durumdur.”

SORUM VAR

YOK MU BU İŞLERLE İLGİLENEN BÜYÜKŞEHİR GÖREVLİLERİ?

Büyükşehir Belediyesi’ne ait Demetevler Parkı’ndan fotoğraflar gönderen okurumuz Metin Altay, parktaki sorunları şöyle aktarıyor:
“Geçen yıl yaz başlangıcında parka taşeron girdi.
* Sapasağlam aydınlatmaları söktü.
* Yeni aydınlatma direklerini dikti, kanallar açtı.
Sonra..
Öylece bıraktı gitti.
Üzerinden koca kış geçti, bahar geldi. Güzelim park bir yıldır kazılmış öylece duruyor.
İşe başlayan yok!
SORUYORUM:
Yok mu bu işlerle ilgilenen Büyükşehir Belediyesi görevlileri?

HENDEKLER PİSLİK İÇİNDE

Çankaya’nın Yücetepe Mahallesi'nde, Büyükşehir Belediyesi’nin yaptığı kaldırım yenileme çalışmasının üzerinden 1.5 yıl geçti.
85. Cadde’den itibaren Necatibey Caddesi, Yahya Galip Caddesi(Genel Kurmay Başkanlığı bahçe duvarı boyunca) kaldırım kenarlarındaki hendekler pislik içinde. Kimi yerlere moloz bile dökülmüş. Mahalle sakinleri olarak bu soruna bir çare bulunmasını istiyoruz.
Kudret KAATSİZ

GAZİ HASTANESİ GİRİŞİNDE ÇİFT SIRA PARK İSYANI

Okurumuz U. Özgünay, Gazi Hastanesi’nin girişindeki çift sıra parka dikkat çekiyor. Okurumuz iletisinde şöyle diyor:
“Gazi Hastanesi E Blok girişinde, yolun sağ tarafına araç park ediliyor.
FAKAT.
Bazı vurdum duymaz sürücüler, ikinci sıraya da araç park edip, diğer araçların(park halindeki) çıkışına mani oluyorlar.
Vurdum duymazlara sesleniyorum:
Hiç olmazsa aracınızın ön camına telefon numaranızı bırakın.”

LÜZUMSUZSA SÖNDÜR!

Polatlı’dan okurumuz Mahir Yavaş, Başkent EDAŞ’a sesleniyor:

“Polatlı Şehitlik Mahallesi Türközü Sokak çevresindeki sokak aydınlatmaları gündüz vakti yanıyor. Vatandaşlar olarak yetkililere sesleniyoruz: Bu çok büyük israf.”

Yazının devamı...

Çukurambar’a kuş bakışı

20 Mart 2017

Diğer yanında...
Yüksek yapılar arasında, “Siz yokken biz vardık” diye direnen, aslında yıkılmak için sırasını bekleyen gecekondular.

*
Okurumuz Emre A.
Çukurambar’ın bu iki zıt kutbunu kuş bakışı fotoğraflamış.
Milyonluk yapılar arasına gizlenen manzara için, “Sefalet ve kirlilik” diyen okurumuz Emre A.’nın iletisi -özetiyle- şöyle:



ÇÖP YOĞUNLUĞU ARTIYOR

“Burası Ankara’nın göbeği. Çukurambar Kızılırmak Mahallesi’ndeki manzara, sanki üçüncü dünya ülkesine ait gibi. Gecekondularda yaşayanlar çöp toplayıp, ayrıştırıyor. Ancak, bölgedeki çöp yoğunluğu her geçen gün artıyor. Yollar deseniz, çöp ve çamur içinde. Ayrıca çöplük halindeki alanın yakınlarında hastaneler de var. Burası sahipsiz mi?”

İNŞAAT GÖLETİ

OKUR Emre A.’nın gönderdiği bir diğer fotoğraf ise Dışişleri Bakanlığı ile Demokrat Parti Binası arasından. Konya Yolu üzerindeki arsada, inşaat için kazılan alanın yağışla birlikte gölete döndüğüne kaydeden okurumuz, “Büyükşehir Belediyesi, çözüm için gerekli müdahalede bulunmalı” diyor.

 

KONTEYNERLERE ZARAR VERENLER TESPİT EDİLSİN

Çankaya Belediyesi’nin Çukurambar’a daha yeni koyduğu çöp konteynerlerini bu hale sokanlar tespit edilerek, hesap sorulmalı. Bunu yapanlar sonra çıkıp belediyeleri eleştiriyor ve hizmet beklediğini söylüyor. Yazık, çok yazık.
Ufuk ÖZGÜNAY



ALTINPARK'I RAHAT BIRAKIN

Altındağ Mahallesi’nde yaşayan ismi bende saklı(gizli kalmasını istiyor) bir okurumuz, “4 sene öncesine kadar çok güzel Altınparkımız vardı ama şimdilerde talan ediliyor” diye başladığı iletisinde, şunları kaydetmiş:

YEŞİL ALANA BETON ATILIYOR

“Parkta ne kadar restoran varsa, hepsi düğün salonu vb. işletmeye dönüştü. Yaz aylarında gürültüden pencere açamaz, düğüne gelenlerin araç trafiğinden kaldırımda yürüyemez hale geldik. Düğünlerden sonra atılan havai fişekler hatta silah sesleri de cabası. Dahası, parkın yeşil alanlarına Büyükşehir Belediye Meclisi kararıyla beton atılıp, Ankara evleri yapılıyor.(Fotoğraf 4’üncü Ankara evinin betonu). Zaten her taraf bina. Bari parkı rahat bırakın. Yeşil alanlar hepimize lazım.”

KARARSIZ TRAFİK LAMBASI

OKURUMUZ Mustafa Ç.’nin gönderdiği bu fotoğraf...
Etimesgut-Elvanket’teki GİMSA kavşağından.
Trafik lambasına dikkat!
Aynı anda kırmızı ve yeşil yanıyor.
Kararsız trafik lambasındaki sonuç:
Kavşakta keşmekeş.

ANKARA HÜRRİYET YAZIYOR SORUNLAR ÇÖZÜLÜYOR


1) KASİSLER KONULDU

Okurumuz İ.Ş., Keçiören’e bağlı Yeni Etlik Caddesi’nde ‘kasis’ uyarı levhasına rağmen yolda kasis olmadığına dikkat çekmişti. Okurumuz, “Hız kesicilerin olmaması, büyük kazalara sebebiyet veriyor. Can kaybı yaşanmadan önlem alınmalı” demişti. Okur Köşesi’ndeki bu şikâyetin ardından Büyükşehir Belediyesi ekipleri yola kasis koymuş. Çalışmadan fotoğraf gönderen İ.Ş., “Hızlı bir şekilde uyarımızı dikkate alarak çalışma yapan Büyükşehir Belediyesi’ne teşekkürler” diyor.

2) HİDRANTLARA BAKIM

Okurumuz Mehmet Gürer, Çankaya İncek Yolu’ndaki yer üstü yangın hidrantlarının kırık, dökük haline dikkat çekmişti. Okur Köşesi’ndeki bu şikâyet, Hürriyet Ankara’nın 1. sayfasında “Kaldırıma süs oldu” manşetiyle yer buldu. Okur Mehmet Gürer, önceki gün yeni bir fotoğraf daha gönderdi. Yangın hidrantlarında çalışma yapıldığını kaydeden okurumuz, “Demek ki, biz görünce Büyükşehir Belediyesi yetkilileri de görüyor. Bundan sonra önemli olan korumak ve denetlemek” diyor.

Yazının devamı...

Gazete-okur iş birliği

17 Mart 2017

Gazete-okur iş birliğiyle, kentteki 2 sorun daha çözüme kavuşuyor.

(1) UNUTULAN KAVŞAKTA ONARIM SÜRÜYOR

 

Okurumuz Mesut Kümbetlioğlu, İhsan Doğramacı Bulvarı’nda bir yıldır çalışma bekleyen kavşağa dikkat çekmiş, “Unutulan kavşak” diye de yetkilileri göreve çağırmıştı. Okurumuzdan yeni bir ileti/fotoğraf geldi. Özetle şöyle:
“Okur Köşesi’ndeki haberin ardından kavşakta süratle onarım başladı. Büyükşehir Fen İşleri Daire Başkanlığı’na, Büyükşehir Kent Estetiği Daire Başkanlığı’na ve emeği geçen(soğuk, yağmur, kar demeden) çalışanlara teşekkür ediyorum.”

(2) SİLOLAR GEÇİDİ'NDE EZİYET BİTİYOR

 

Okurumuz Hüseyin Can, Sincan’da yayaların en çok kullandığı Silolar Alt Geçidi’nin yürüyen merdivenlerinin çalışmadığını kaydederek, “Yürüyen merdivenler çalışır duruma getirilmeli” demişti. Okurumuzun şikâyetinin ardından Büyükşehir Belediyesi Kent Estetiği ekipleri çalışma başlatmış. Yürüyen merdivenlerde bakım-onarım sürüyor. Ayrıca normal(beton) merdivenler de yenileniyor.

LEVHA VAR KASİS YOK


Keçiören’e bağlı Yeni Etlik Caddesi’nde(AHİD Ankaralılar Derneği önü), kavşağa gelmeden önce ‘kasis’ uyarısı olmasına rağmen yolda kasis bulunmadığını kaydeden okur İ.Ş., “Yolun her iki yönünde de kasis işareti levhası var. Ancak aylar önce kasisler sökülmüştü. Hız kesicilerin olmaması, büyük kazalara sebebiyet veriyor. Can kaybı yaşanmadan önlem alınmalı” diyor.

ÇAPRAZLAMA PARK TEKNİĞİ


Geçen haftaki yazımda...
“Ankara’da en çok ‘trafik’ konuşulur.
Ama asıl mesele ‘otopark’ sorunudur” demiştim.
Bir okurumuzun Çankaya Platin Sokak’ta çektiği bu fotoğraflara bakınca, ilaveten şunu da eklemek lazım: Park etme sorunu.
Daha doğrusu...
Park edememe.
*
Park halindeki 2 aracın arasına giremeyen sürücü, ‘çaprazlama’ tekniğini kullanmış.
Kaldırım mı?
Kimin umurunda.

SORUM VAR

YAYALAR NEDEN İKİNCİ PLANDA?

Okurumuz Ali Aydoğan soruyor:
* Bizim trafik kurallarımız ve uygulamalarımız neden tüm medeni ülkelerde olduğu gibi yaya endeksli değil de tamamen araç endeksli?
* Yaya geçitlerimizdeki trafik ışıklarında yayaya verilen geçiş süresi neden çok kısa tutuluyor?
* Otobana çevrilen kent içi bulvarlarda, yolun karşısına geç(ebil)mek neredeyse imkânsız. Neden bu bulvarlarda yaya üst geçitleri yeterli sayıda değil?
OKURDAN NOT: Belediye yöneticileri, kentte yaya olarak seyahat ederlerse, bu soruları neden yönelttiğimi daha iyi anlayacaklardır.

ÖNERİM VAR

KEÇİÖREN'İN TRAFİK SORUNU

Okurumuz Harun Ablak, Keçiören’in trafik sorununu ve tespitlerini, iletisinde şöyle aktarıyor:
* Zileliler Caddesi(daha önce geliş, gidişti) metro çalışması sırasında Cumhuriyet Caddesi’nin kapanmasıyla tek yöne düştü. Metro çalışması bitti, Cumhuriyet Caddesi tekrar açıldı. Ancak, Zileliler Caddesi hala tek yön. Bu da trafikte keşmekeşe neden oluyor.
* Dr. Besim Ömer Caddesi’nin başlangıcında, Siteler bağlantısı yolunu duballarla ikiye ayırdılar. Ama dubalar plastik olduğu için herkes üstünden geçip trafiği riske atıyor.
ÖNERİM: Zileliler Caddesi tekrar çift yönlü(geliş, gidiş) yapılarak, Fatih Caddesi tarafından başlayıp, Dr. Besim Ömer Caddesi’nden ışıklara kadar bölünmeli. Sinlazisyonları yapılmalı. Ayrıca Kızlarpınarı Caddesi’nin başlangıcı ile Tepebaşı dönel kavşağı da yeniden düzenlenmeli.

YOĞUNLUK ARTIYOR ÖNLEMLER YETERSİZ

Yaşamkent’te trafik yoğunluğu hızla artıyor. Buna karşın, alınan önlemler yetersiz kalıyor.

ÖRNEK: Yaşamkent’ten Alacaatlı’ya dönen kavşakta(3296 Cadde ile 3381 Sokak kesişimi) trafik lambaları ve cadde aydınlatması olmaması nedeniyle her gün kaza meydana geliyor.
TALEP: Önlem alınmasını istiyoruz.
Serdar ERCİYES

Yazının devamı...

Balgat Köprüsü’nde tehlikeli yürüyüş

13 Mart 2017


ANA YOLDAN YÜRÜYORLAR

“Büyükşehir Belediyesi Kent Estetiği Daire Başkanlığı, Konya Yolu üzerindeki Balgat Köprüsü’nün -pek de ihtiyaç duyulmayan- 100. Yıl tarafına merdiven koydu.
ÖNERİM: Yolun diğer tarafına da merdiven konulması.
ÇÜNKÜ: Gölbaşı istikametinden toplu taşıma araçlarıyla şehir merkezine gelen vatandaşlar, indikleri durakta merdiven olmaması nedeniyle 100. Yıl tarafına geçmek için Balgat istikametine doğru ana yoldan metrelerce yürümek zorunda kalıyor.”
Yayalar ana yoldan yürümek zorunda kalırken, okurumuz, “Can kaybı yaşanmadan köprünün Balgat tarafına da merdiven konulsun” diyor.

GÜNÜN FOTOĞRAFI

DOLMUŞ'UMSU


Kent trafiğinde öyle garip araçlar karşım(n)ıza çıkıyor ki...
İşte onlardan biri.
Anadolu Bulvarı’nda seyreden dolmuştan bozma bu araç...
Muhabirimiz Sedat Cenikli’nin objektifine takılmış.
*



Dikkat!
* Aracın arka kapıları yerine sac kapılar takılmış.
* Ön camı haricindeki tüm camlarına siyah film çekilmiş.
* Eskiden(dolmuşken) yolcuların inip-bindiği kapı silikon ile yapıştırılmış.
Velhasıl.
Yandan bakınca: Dolmuş.
Arkadan bakınca: Cezaevi aracı.

*
Böyle bir aracın trafik kaydı var mıdır?
Bilmem ama.
Şunu söyleyebilirim: Keşke hep dolmuş olarak kalsaydı.

‘ÇAKAR’LI ARABALAR


Trafikte hepimiz görüyoruz.
Kırmızı-mavi çakar lambalarıyla...
Son sürat giden, taciz eden, yol isteyen araçlar var.
Bu tür araçları fotoğraflayan okurlarımızın sorusu aynı:
“Bu araçların polis ve/veya koruma mı olduğunu nasıl anlayacağız?”
*
Daha önce de yazmıştım.
Google’da ‘çakar lamba’ araması yapsanız.
Oto yedek parça/aksesuar olarak karşınıza çıkıyor.
50-100 liraya satılıyor.
Trafik Kanunu’na göre kullanımının yasak olduğu çakarlı lambaların...
Satışı bu kadar kolay olmamalı.

KONUTKENT'İN SABAH KÂBUSU NİSPETEN HAFİFLEDİ

Okurumuz Tarık Celal Güven, Konutkent’i Eskişehir Yolu’na bağlayan kavşakta yaşanan trafik çilesini defalarca Okur Köşesi’ne yazan bir isim.
Yeni bir ileti daha göndermiş.
Okurumuz, “Nihayet bir hafta önce, Konutkent yönünden gelip Eskişehir-Polatlı istikametine dönecek araçların uzun kuyruklar oluşturmasını nispeten hafifletmek amacıyla kavşakta, daha önce bir araçlık olan şeridin iki araçlık şerit haline getirildiğini gördük” diye yazmış.
*
“Ama” diye ekleyen okur Tarık Celal Güven, iletisine şöyle devam etmiş:
“Konutkent istikametinden gelen ana yol esasen iki araçlık olduğu için bu sefer şehir merkezi yönüne gidecek araçlar uzun kuyruklar oluşturmaya başladı. Tıkanıklığın asıl nedeni, iki araçlık yolun, Eskişehir Yolu kavşağında üç araçlık hale getirilişi.
ÇÖZÜM:
1) Trafiği gittikçe daha da yoğunlaşan Konutkent yönünden gelen yolun üç araçlık-şeritlik hale getirilmesi gerekir.
2) Daha köklü ve uzun vadeli olan ise bu kavşağın, tıpkı Mesa Plaza-Bağlıca-Eskişehir Yolu kavşağındaki gibi alt-üst geçit şeklinde olmasıdır.”

2017'NİN HATIRINA İLLE DE ANKARAKART

Hürriyet Ankara okurları.
Bıkmadan, usanmadan...
Haklı da olarak soruyor:
“Ankarakart, paralı otobüslerde(ÖTA, ÖHO) ne zaman geçecek?”

*
Onlardan biri okurumuz Aysel Yavuz Şengüler.
2015 ve 2016 yıllarında da aynı konuda şikâyetini yazmıştı.
E tabi, değişen bir şey olmayınca...
2017’nin hatırına bir kez daha yazayım demiş.
*
“Sayın Belediye Başkanımız Melih Gökçek, bu konuda, bu sütunlarda yazdığım kaçıncı yazım?” diye başladığı iletisinde okurumuz, -özetiyle- şunları kaydediyor:

SÖZ VERMİŞTİNİZ

“Kent içi toplu taşımada Ankarakart’ın artık/acilen halk otobüsleri ve özel toplu taşıma araçlarında da geçerli olmasını istiyoruz. Ankara’da yaşayanlar bozuk para ile uğraşmak istemiyor. Söz vermiştiniz. Sıra bu sözü tutmanıza geldi. İstanbul, İzmir, Antalya, Bursa, Antakya, Muğla, İzmit... Bu şehirlerin hepsinde sistem(ulaşımda tek tip kart) işliyor. Biz yıllardır sizi seçiyorsak, sizin de bize hak ettiğimiz yaşantıyı temin etmeniz lazım. İsterseniz bir gün tebdili kıyafetle durağa gelin.(Özellikle Çankaya, Kızılay durağına) Vatandaşların bu konudaki düşüncelerini duyun. Haydi sayın Gökçek. Lütfen verdiğiniz sözü hatırlayın. Sanırım 4 yıl bekledik, süremiz doldu.”
OKURDAN NOT: Akıllı telefonlarla durakta bekleme sorununu çözdünüz. Vatandaş olarak bizler, teşekkür etmesini de biliriz.

ÇAYYOLU METROSUNDAKİ AKSAKLIKLAR

Çayyolu metrosu’ndaki bazı aksaklıkları/eksikleri yazan okurumuz Ergün Şen’in iletisi şöyle:
* Trenlerin ara istasyonlardaki her kalkışı gecikmeli. Özellikle yeni vagonların eklenmesiyle kalkıştaki gecikmeler yaklaşık 15 saniyeyi buluyor. Bu arada defalarca kapı sinyali dinliyoruz.
* Bazı vatman’lar, 1’inci viteste araç kullanır gibi tren kullanıyor. Bazıları ise ani duruş-kalkışlarla yolcuların savrulmasına neden oluyor.
* Anons ve gösterge sistemi bazen çalışmıyor. İstasyonların da isimleri görülemeyen yerlere yazıldığından, yolcular nereye geldiklerini anlayamıyor.

OKURDAN NOT: Artık giderilmiş olması gereken eksikler devam ettiği için Çayyolu metrosu henüz tam oturmamış izlenimi veriyor.

Yazının devamı...

Yer üstü yangın hidrantları kaldırım süsü mü?

10 Mart 2017

* Konut ve insan sayısı hızla artan İncek bölgesinde çıkacak olası yangında bu hidrantlara ihtiyacınız yok mu?
* Hidrantların son halini gördünüz mü? Daha da önemlisi ‘Acaba vanalardan su akıyor mu’ diye baktınız mı?
* Allah muhafaza! Büyük bir yangında hidrantlar kullanılamazsa, bunun hesabını kim verecek?
* 10 yıl önce kaldırımlara konulan, şimdilerde kırık-dökük haldeki bu hidrantlar süs mü?

Yer üstü yangın hidrantları: Riskli alanlardaki yangınlarda, itfaiyenin su ihtiyaçlarını karşılamaları ve yangına hızlı müdahale edebilmeleri için kullanılıyor.

ADANA’YI UNUTMAYIN

Okur Mehmet Gürer haklı.
Geçen yıl kasım ayında Adana Aladağ’da, 11 öğrenci ve 1 eğitmenin öldüğü yangın faciasının ardından ‘yangın merdivenleri’ gündeme gelmiş...
Günlerce konuşulmuştu.
Ne yani!
Ankara’da büyük bir yangın çıkıp, can(lar) kaybedince mi ‘yer üstü yangın hidrantları’ konuşulacak.
Ya da bakımları yapılacak.
Belli ki hiç ders çıkarılmamış.

GÜNÜN FOTOĞRAFI

'PARK'ING WASHING

* Park et, yıka

Bu fotoğraf, okurumuz S. Topal’dan geldi.
Keçiören Belediyesi’nin İbrahim Bektaş Parkı’ndaki kaynak suyuyla araç yıkayanları fotoğraflayan okurumuzun iletisi şöyle:
“Parkın içinden çıkan kaynak suyu 24 saat akıyor. Bunu fırsat bilen bazı araç sahipleri, parkın önüne gelerek kovalarla araçlarını yıkıyorlar. Çambaşı Caddesi ile Refik Saydam Caddesi’nden aşağı, su-çamur akıyor.(Ki kışın don olayları nedeniyle kazalar yaşandı.)
TALEBİMİZ:
Keçiören Belediyesi’nin bu konuda bir tedbir ya da önlem aldığını -şimdilik- görmedik. İbrahim Bektaş Parkı’nın araç yıkama parkı görüntüsünden kurtulması için Keçiören Belediyesi’nden çözüm bekliyoruz.”

AYAĞINIZ GİRSE BİLEĞİNİZ KIRILIR

Çankaya Eti Mahallesi’ne bağlı Yükseliş ve Tok sokaklar arasındaki yolda, yayalar için tehlike afz eden bir durumu fotoğraflayan okur Metin Altay, “Yol kenarındaki ızgaralar yok. Kazara ayağınız girse, bileğiniz kırılır” diye uyarıyor.

3 YILDIR ASFALT BEKLİYORUZ

Büyükşehir Belediyesi Fen İşleri Dairesi Başkanlığı, mart ayıyla birlikte(havaların ısınmasıyla) kent genelinde, ‘yol bakım-onarım’ çalışmalarına başladı.
Okurumuz Ferhat Ulus, Altındağ’ın Karapürçek Mahallesi Karapürçek Caddesi’nde, 3 yıldır asfalt çalışması yapılmadığına dikkat çektiği iletesinde -özetiyle- şunları kaydetmiş:
“Cadde üzerinde 50’den fazla rögar ve ızgara çukuru var. 3 yıldır asfalt çalışması bekliyoruz.”

3 HECEDE TÜRK TELEKOM İSYANI: TÜ-KEN-DİK!

Mamak Hürel Mahallesi’ndeki apartmanımıza 2016 yılı mayıs ayında taşındık. Binada Türk Telekom altyapısının olmadığını öğrenince, apartman sakinleri olarak ilgili birime talep dilekçemizi ilettik. Bir yetkili ağustos ayında apartmanımıza gelip inceleme yaptı ve altyapı için sadece 50 metre yer kazılması gerektiğini ifade etti. Ağustostan bu yana 7 ay geçti. En ufak bir çalışma yapılmadı. Okur Köşesi’nden bir kez daha Türk Telekom yetkililerine sesleniyorum:

* Mayıstan bu yana telefonsuz ve internetsiz bir yaşam sürüyoruz. Başkent’in merkezi semtlerinden birinde yaşanan bu mağduriyet daha kaç ay/yıl sürecek?
Tü-ken-dik!
Eren ÜSTÜNER

Yazının devamı...

5-4=Tunus Caddesi

6 Mart 2017

Ama asıl mesele... 

Otopark sorunudur.
*
Mesela Tunus Caddesi.
Daha önce de yazdım.
NORMALİ: 5 şeritli cadde.
KULLANIMI: 4 şeritli otopark.
*
Tunus Caddesi’ndeki sıradan bir günü...
Bu kez, okurumuz Ali Hamzapaşaoğlu’nun gönderdiği fotoğraftan aktarıyorum.
PARK SORUNU:
* Caddenin 4 şeridinde yine araçlar park halinde. Trafik tek şeritten(ticari araçların seyrettiği) ilerliyor.
KALDIRIMLAR:
* Esnaf kaldırıma masa(lar) atmış. Masada oturan grand tuvalet giyimli iki kişi, koyu bir sohbette.
*
ÖZETLE:
* Ankara’da çok ciddi, her geçen gün büyüyen bir otopark sorunu var.
* Genişleyen yollar, artan araç sayısı için ‘feda’ edilen kaldırımlar ise işgal altında.

YEŞİL ALANDA PARK İŞGALİ

Otopark sorunu her yerde.
Burası da Çayyolu Metrosu’nun Koru istasyonu A kapısı çıkışı.
Okur Yahya Akgör, “Yeşil alana araçlar park ederek, çimlere zarar veriliyor. Bu araçların park etmesini engellemek için gereken önlemlerin alınmasını; park eden araçlara ceza yazılmasını rica ederim” diyor.


GARSONDAN ÇOK VALE ÇALIŞIYOR

Otopark meselesiyle devam.
İsmi bende saklı(gizli kalmasını istiyor) okurumuzun iletisi aynen şöyle:
“100. Yıl İşçi Blokları’nın Konya Yolu’na bakan kısmında yeni adliye ek binası bulunuyor. Bu binanın altında da İkbal Restoran faaliyet gösteriyor.
* Bu restoran, kendi park alanı yetmiyormuş gibi adliyeye gelen araçları da önünde bulunan kaldırım ve cadde üzerine ücretli park ettiriyor.
* Garsondan çok vale çalıştırıyorlar.
* Üç şeritli yolun iki şeridini ve kaldırımı araçlarla dolduruyorlar.
Vatandaşlar olarak tek şerit kalan yoldan araçlarla birlikte geçmeye çalışıyoruz. Özellikle sabahları yoğun trafik yüzünden ciddi kaza tehlikeleri atlatıyoruz. Bu konunun ivedilikle çözülmesi için illa birilerine araba çarpıp ölmesi mi gerekiyor? Vatandaşa yapılan bu haksızlığın giderilmesi gerekiyor. Sesimizin duyurulması ve gerekenin yapılması için yardımınızı istiyoruz.”

SORUM VAR


MOBESE’LERDEN NASIL CEZA YAZILABİLİR?

Bu fotoğrafı okurumuz Berna Sayın İnce gönderdi.
Yer: Anadolu Bulvarı.
Trafik oldukça yoğun.
*
Kendi hurdaya çıkmış bir kamyonet...
Kasasına yığdığı hurda’larla trafikte trafiğinde tehlikeli şekilde seyrediyor.
Kirden/pastan plakası okunmaz halde.
*
Okurumuz -haklı olarak- soruyor:
“Plakası okun(a)mayan bu araca, MOBESE’lerden nasıl ceza yazılabilir?”

DURAN HURDALAR

Okurumuz Baki Merdan, Çayyolu’nda yıllardır park halinde duran ‘hurda araçlar’a dikkat çekiyor.
Okurumuz, iletisinde -özetiyle- şöyle diyor:
(1)
Çayyolu Mevlana Camisi ile Beğendik AVM arasında, hurda/plakasız bir araç 4-5 yıldır duruyor.
NOT: Burası belediyeye ait park yeri.
(2)
Mevlana Camisi ile Funda Sitesi arasındaki -kamuya ait- yolda da yine 4-5 yıldır bekleyen bir başka hurda araç var.
TALEBİM:
Vatandaş olarak Çankaya Belediyesi ve çeşitli makamlara bildirmeme karşın bir cevap alamadım. Bu araçlar yasalsa, park halinde yıllarca beklemeleri uygunsa sonsuza kadar kalsın. Eğer ki değilse, ve bir ilgilisi varsa...
Lütfen ilgilensin.

KISA... KISA...

* Etimesgut’a bağlı Turkuaz Vadisi Sitesi, gerek konut kalitesi, gerekse çevre düzenlemesi(peyzaj) bakımından içler acısı durumda. 6 bine yakın konutun bulunduğu bu sitenin 1’nci bölgesinde birkaç kez göstermelik ağaçlandırma yapıldı. Ancak hepsi kurudu. Büyükşehir ve Etimesgut belediyelerinin dikkatine.
D. Tuğrul YALÇINER

* Ankara’da, caddelerdeki mağazaların reklam panolarından, apartmanların kapı numaralarını bulmak ve okumak mümkün olmuyor. Bir yerin adresini aramak/bulmak -hele ki araç içindeyseniz- neredeyse imkânsız. Kentte, apartman numaraları uzaktan okunabilecek şekilde düzenlenmeli.
Osman Altan İLTER

Yazının devamı...

Kuzey Yıldızı’nın ışıkları söndü

3 Mart 2017

Okur Köşesi’ne çektiği fotoğrafla birlikte şikâyetini yazan Kuzey Ankara Konutları sakini okurumuz Yaşar İ., yetkililere sesleniyor.

PARKTA DRİFT



“Protokol Yolu üzerindeki Kuzey Yıldızı Rekreasyon Alanı, ne olduysa karanlığa gömüldü. Işık gösterileriyle ve gece aydınlatmasıyla bölge sakinleri kadar Ankara’ya gelenlere de(kent girişinde) güzel bir manzara sunuyordu.
ASIL SIKINTI: 750 bin metrekarelik dev alanda aydınlatma olmadığı için bu durumdan faydalananlar(özellikle gençler) geceleri alkol alıp, araçlarıyla da park içinde drift yapıyorlar.
BEKLENTİMİZ:
Kesintinin neden kaynaklandığını bilmiyoruz. Ancak, bir an önce(istenmeyen hadiseler yaşanmadan) aydınlatmaların yeniden bölgeyi ışıklandırmasını istiyoruz.”

SIRA ORMANLARA MI GELDİ?

Ankara’nın vadileri: Dikmen Vadisi, İmhahor Vadisi, Kıbrıs Köy Vadisi, Büyük Esat Vadisi, Şirindere Vadisi...

Gidin, gezin.
Hepsinde aynı manzara: Çöp, moloz, hafriyat.
Çok yazık.
*
Şimdi sıra bir avuçluk ormanlarımıza gelmiş.
Ayrıntısı, okurumuz Mustafa Yüksel’in iletisinde:

NASIL GİRMİŞLER?

“ODTÜ Ormanı’nın Turan Güneş’e yakın kısımlarında 3 ayrı yere moloz dökülmüş. Detaylı bir tarama yapılsa, başka yerlerde de görülebilir. Ormana nasıl girmişler? Bildiğim kadarıyla her yeri kapalı. Yağmur sonrası, daha geniş bir araştırma yapacağım.”

 

HÜRRİYET ANKARA YAZIYOR SORUNLAR ÇÖZÜLÜYOR



1 senelik eziyet 1 günde bitti

Okurumuz Emre Çetiner, 29 Kasım’daki Okur Köşesi’nde Büyükşehir Belediyesi yetkililerine seslenmiş...
Ve şu soruyu yöneltmişti:
“Bu taşların üzerinden engelliler, çocuklar, yaşlılar nasıl geçecek?”
*
YER: Batıkent Cengiz Aytmatov Caddesi.
KONU: Orta refüjler arasındaki yaya geçitleri.
GEÇİÇİ ÇÖZÜM: Kaldırım taşı dizmek suretiyle sudan/çamurdan korunmak.
*
Okurumuzun şikâyeti, Büyükşehir Belediyesi’ni harekete geçirmiş.
Yeni fotoğraflar geldi.
Emre Çetiner bir de not düşmüş.
Özetle şöyle diyor:
“2016’nın nisan ayında biten New Jersey bariyer çalışmasından sonra yaya geçitleri için neredeyse bir sene bekledik. Bu sürede yayalar defalarca yağmura, çamura, hatta kara maruz kaldı. Gün geldi, kendi çözümünü üretti. 3-4 kez Mavi Masa’ya yazdık, olmadı. Okur Köşesi’nde çıkan haberin ardından Büyükşehir Belediyesi ekipleri 1 senelik eziyetimizi, 1 günde bitirdi.
SORMAK İSTİYORUM:
Madem 1 günde bitebiliyordu bu çalışma da, neden 1 sene beklediler? Plansızlık örneği mi yoksa yayaları yok sayma mı?”

BURALARI UNUTMAYIN!

1) Batıkent Ortaokulu’nun önündeki okul/yaya geçidinin hali perişan. Burada henüz bir çalışma yapılmamış.
2) Batıkent Adnan Kahveci Parkı kavşağı da çalışma bekliyor.
3) Batıkent’teki Sabancı Yüzme Havuzu kavşağı da ekipleri bekleyen bir diğer nokta.
Büyükşehir Belediyesi’nin dikkatine!

GÖRME ENGELLİ VATANDAŞ 2 KEZ DÜŞME TEHLİKESİ ATLATTI

“Kızılay-Tandoğan arası, yani Gazi Mustafa Kemal Bulvarı burası. Büyükşehir Belediyesi’nin görme engelli vatandaşlar için yaptığı sarı izli(yapışkanlı) şeritlerin hali ortada. Benim gözümün önünde, görme engelli bir vatandaşımız 2 kez düşme tehlikesi atlattı. Büyükşehir Belediyesi yetkililerince bir çalışma yapılmasını istiyorum.”
E. Bülent DİLAVEROĞLU

GÜNÜN FOTOĞRAFI


KANEPELİ YOLCULUK

Bu fotoğraf sosyal medya’da da dolaşıyor.
Ankara’da her gün şahsi araçlarıyla trafiğe çıkanlar için paylaşmak istedim.
Bakın.
Toplu taşımaya binmeyerek neler kaçıyorsunuz.
Yakında kısır günleri başlarsa, şaşırmam.


Ekrandaki ‘Harikalar Diyarı’ yazısına bakarsak, kanepeli yolculuk Sincan Metrosu’nda.

KISA... KISA...

* Dışkapı’da özellikle Afganların olduğu işçi pazarı olarak bilinen köprü altındaki alanda sabahları bir düzensizlik hakim. Bölgede oturanlar ve çalışanlar olarak eşimizle, çocuğumuzla işçilerin arasından geçemiyoruz. Küfürleşmeler, bağırmalar, çağırmalar oluyor. Buraya bir çeki düzen verilmeli.
İlker B.

* Etimesgut’a bağlı Turkuaz Vadisi Sitesi, gerek konut kalitesi, gerekse çevre düzenlemesi(peyzaj) bakımından içler acısı durumda. 6 bine yakın konutun bulunduğu bu sitenin 1’nci bölgesinde birkaç kez göstermelik ağaçlandırma yapıldı. Ancak hepsi kurudu. Büyükşehir ve Etimesgut belediyelerinin dikkatine.
D. Tuğrul YALÇINER

Yazının devamı...

Unutulan kavşak...

24 Şubat 2017

Okurumuz Mesut Kumbetlioğlu, “Unutulan kavşak” adını verdiği kavşaktaki sorunu, iletisinde şöyle aktarıyor:

ÇALIŞMA YARIM KALDI

“Geçen yıl sökülen trafik lambaları sonrası kavşak büyütülerek, oval hale(daha önce yuvarlaktı) getirildi. Sonra reklam panosu dikildi. Kavşak; trafik lambaları takılmadan, etrafındaki iki ufak boşluk doldurulmadan -fotoğraflarda görüldüğü gibi- yarım bırakıldı.

TALEBİMİZ:

1- Kavşağın eksiklikleri tamamlanarak, eskiden olduğu gibi trafik lambalarıyla birlikte güvenilir hale getirilmeli.
2- İhsan Doğramacı Bulvarı boyunca sokak aydınlatma lambaları tek tek kontrol edilmeli.

KAVŞAK NEREDE?

Bilkent 2 park Sitesi C kapısının çaprazı. Kavşağın sağ tarafı Bilkent Üniversitesi doğu kampüsüne, bulvarın devamı ise ÖSYM, YÖK ve Bilkent 3 Ufuk Sitesi’ne gidiyor.

 

ÇİRKİN-REZİL-KÖTÜ KOKULU

Çankaya’nın Emek Mahallesi 16. Sokak ile 9. Sokak köşesindeki çöp konteyneri... 

SON DERECE: Çirkin.
SON DERECE: Rezil.
SON DERECE: Kötü kokulu.
*
Bu konuyu/sorunu defalarca gerek Çankaya Belediye Başkanı sayın Alper Taşdelen’e, gerekse Çankaya Belediyesi Temizlik İşleri Müdürlüğü’ne fotoğraflı ve ispatlı olarak yazdık. 2016’nın eylül ayından beri aynı rezalet artarak devam ediyor.
Okur Köşesi ile, bu durumdan bizi kurtarmanızı istiyoruz.
E. Bülent DİLAVEROĞLU

TEK HİZMET: YAMA

Ümitköy’den ‘isminin gizli kalmasını’ isteyen bir okurumuz, “2629. Cadde’ye 15 yıldan beri göstermelik yamalar dışında hizmet verilmiyor” demiş.
Okurumuz, şöyle devam etmiş:
“Araçlar, caddenin gidiş ve geliş yönlerinde zıplayarak yol alıyor. Hizmet verilmemesinin nedeni ile ilgili bazı dedikodular var. Ancak benim amacım dedikodularla uğraşmak değil, insanca yaşayabilmek.”

SPOR YAPMAYA KORUYORUZ

Eryaman Göksu Mahallesi’nde, henüz ismi bile konmayan, binbir zahmetle yapılan parkımızda artık yürüyüş ve spor yapmaya koruyoruz.
Magandalar her gün, içki içtikleri yetmiyormuş gibi kamelyalara, çöp kovalarına zarar veriyor. Utanmadan sitelerin karşısında tuvalet ihtiyaçlarını da gideriyorlar. Ne bir güvenlik var, ne de bir sorumlu.
Metin ERGENÇ-Emekli ASB

DAMLATMA NEDENİYLE ÇIKIŞ YOK

Çayyolu Metrosu’na, 17 Şubat Cuma günü binen ve ‘Milli Kütüphane’ istasyonunda inen okurumuz Orhan Y., karşılaştığı manzarayı fotoğraflayıp, şu notu düşmüş:
“Milli Kütüphane yönünden çıkış yapacağım sırada karşılaştığım manzara beni -ve benim gibi tüm yolcuları- şoke etti. Şerit çekilerek geçiş kapatılmış ve önüne de temizlik için kullanılan araç-gereç’ler konulmuştu. Yani istasyondan Milli Kütüphane yönüne çıkış yapamadık.
SEBEBİ: Tepeden şıp şıp akan su. Sızıntı o kadar yoğun ki, yer göle dönmüştü.
Ankaralılar olarak endişeliyiz.
ÇÜNKÜ: İleride daha büyük sorun çıkarması muhtemel.

KISA... KISA...

* Çankaya Yıldızevler Mahallesi’ndeki sitemizin musluklarından 18 Şubat Cumartesi günü resmen çamur aktı. Akşam saat 18.00’den 22.00’ye kadar suyun rengi durulmadı. Bırakın içmeyi veya yemeğe koymayı; elimizi dahi yıkamaya korktuk. İçme suyu ile övünen sayın Melih Gökçek acaba açıklama yapma ihtiyacı duyacak mıdır?
Muhlis ÖZYURT

Yazının devamı...