Beştepe’de göçük zirvesi

JAPON Honda tarafından Gebze’de üretilen yeni Civic Sedan modeli ile ilgili olarak uzun zamandır süren bir sıkıntı ve tartışma var. Problem araçların tavanı taşıyan arka sütununda, yani C sütunu diye bilinen bölümde oluşan eziklerden kaynaklanıyor. Yani hiç dış bir etken olmadan aracın üzerinde ezikler ve göçükler meydana geliyor.

Haberin Devamı

Geçtiğimiz ay Japonya’nın en büyük üçüncü çelik üreticisi Kobe Steel’in ürünlerinin kalitesi hakkındaki verilerin sahte olduğunu itiraf etmesiyle, “Acaba sorun
bundan mı kaynaklandı?” sorusunu gündeme getirmişti.

Honda kullanıcıları göçüklerinin sebebinin bu olabileceğini, yaşadıkları mağduriyetin bu şekilde daha net ortaya konabileceğini belirtmişlerdi. Ancak Honda’dan yapılan açıklamada Gebze’de üretilen Civic Sedan için Kobe Steel’den bir alım yapılmadığı açıklanınca iş yine başa döndü. Konunun mağdurları internet ortamında gruplar kurup, videolar çekip sıkıntılarını anlatmaya devam etmeye başladı.

Beştepe’de göçük zirvesi

Haberin Devamı

Benim de zaman zaman gündeme getirdiğim bu sıkıntıyla ilgili son gelişmeleri ise mağdurlar gönderdikleri şu mesajla dile getiriyor:

Beştepe’de göçük zirvesi

KÖPÜKLE DÜZELTME

“Emre bey merhaba. Honda Türkiye hâlâ bizlere dönüş sağlamadığı gibi servislerle yaptığı toplantı içeriği hakkında da bilgi vermedi. Tabi ki bilgi hızla yayıldığı için yapılan toplantının içeriğinde bizim araçlarımızın öne çekilip, arka stop lambasının oradan cihazla girip köpükle düzeltileceği bilgisi verilmiş. Hatta bir kulaktan dolma bilgi de bu tadilat ücretinin yarısının müşterilerden alınacağı yönünde. Bunun akabinde biz de Honda mağdurlarının oluşturduğu grubun yöneticileri olarak Ankara da Cumhurbaşkanlığı Genel Sekreter Yardımcısı Metin Kıratlı ile görüştük ve bu olay ile ilgili gerekli bilgileri dosya halinde paylaştık. Olaydan yeni haberdar olduğunu söyleyen Sayın Kıratlı Gümrük ve Ticaret Bakanlığı ile Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı müsteşarlarını ve müdürlerinden bilgi alıp bu işin takipçisi olacağını söyledi. Dava sürecini mutlaka başlatılmasını da belirtti. Honda Türkiye’ye karşı haklı mücadelemizi sürdüreceğiz.”

Haberin Devamı

HONDA NE DEDİ?
Durumu Honda’ya sorduğumda cevapları, “Teknik ekiplerimiz bir süredir detaylı bir inceleme yapıyorlar. Genelde Honda konuyla ilgilenmiyor gibi bir algı var. Oysaki detaylı bir çalışma yürütülmekte. Çok kısa süre içinde bilgi vereceğiz” oldu. Valla çözümü basit bir konuda Honda Türkiye neden aylardır sessiz anlamış değilim. Tam tersine Japon markalar bu konularda daha hassas olurlardı. Umarım bir an önce sorun çözülür, Türkiye’de yeniden atağa kalkan Honda’nın imajı zarar görmez.

 YERLİ OTO İÇİN BİZİ İNCELEYİN

Beştepe’de göçük zirvesi

ÇİNLİ finansöre sahip Amerikan elektrikli otomobil üreticisi ‘Faraday Future’un Mercedes’ten transfer edip yeni modellerin sorumluluğunu verdiği Türk mühendis Özcan İnci ile geçtiğimiz hafta mesajlaştık. Özcan İnci Los Angeles fuarında sergileyecekleri yeni modelleri konusunda bilgi vermeye yetkisi olmadığını belirterek, “Mühendisliğini bitirdiğimiz FF91 modelinin testleri devam ediyor. Pazardaki en gelişmiş elektrikli otomobil oldu. Muhteşem bir araç. Özellikleri hiçbir rakipte yok. Bu yüzden en kısa zamanda üretime geçmeye çalışıyoruz. Yeni doğan Faraday Future markası ‘Türkiye’nin otomobili’ için güzel bir örnek, o yüzden incelenmesi lazım” yorumunu yaptı. Özcan İnci, ‘Faraday Future batmanın eşiğine geldi’ iddialarına ise, “Finansal durum çok iyi değil ama felaket de değil” cevabını verdi.

Yazarın Tüm Yazıları