Tasarımlarımı önce kendi üzerimde hayal ediyorum

Melda Akın Abra... Ankaralı, Ankara’yı seven ve Ankara’da da üretim yapan başarılı bir tasarımcı. Çocukluğunda itibaren kumaşlara ve modaya olan ilgisi, tasarım yolculuğunda başarılı işler yapmasını sağladı. Kurduğu Bluesmelly markasıyla dikkatleri çekti. Kısa süre sonra faaliyete geçirmeye planladığı Bluesmelly E-Commerce akademi ile başarılı tasarımcı ve markaların önemli yurtdışı online pazar yerlerine taşımak, onlara online satış yöntemlerini öğretecek bir akademiyi hayata geçirmek planlıyor. “Tasarımlarımı önce kendi üzerimde hayal ediyor ve neyi beğeniyorsam onları tasarlayıp üretiyorum” diyen sevgili Melda Akın Abra ile markasını, sürdürülebilir modayı ve hedeflerini konuştuk. Dahası, sohbetimizde...

Haberin Devamı

MELDA AKIN ABRA İLE 5 SORU 5 CEVAP

Tasarımlarımı önce kendi üzerimde hayal ediyorum

1-Markanızın oluşumu nasıl oldu?

Moda, tasarım ve üretmek senelerden beri yapmak istediğim bir uğraşıydı. Pandemi süreci başlangıcında Bluesmelly markasını yaratmaya karar verdim ve bu işe ilk önce beğendiğim değerli tasarımcıların ürünlerini 2020 yaz koleksiyonum için bir araya getirerek başladım. Ardından bu kış sezonu için kendi beğendiğim şeyleri hayal edip, tasarlayarak kendi kış kapsül koleksiyonumu hazırladım. İlk Kış koleksiyonumda, kışın vazgeçilmezi tivit kumaşlar, peluşlar, kürkler (sadece yapay kürk kullanıyoruz) ve inciler kullandım. Yılın rengi tütün, taba başta olmak üzere bordo, haki ve petrol renklerini kullandım. Markam Ankara’da Barners mağazasında, İstanbul’da Openhaus’da beğeniye sunuldu.

2-Tasarımlarınızda nelerden ilham alıyorsunuz?

Ben her zaman giyim, aksesuar, saç tarzı ve dekorasyona ilgi duyar ve kim ne giymiş, nasıl giymiş, nasıl bir tarza sahip, ne olsa daha iyi olur ya da nasıl olmalı diye devamlı dikkatimi çeker ve gözlemlerdim. Tasarımlarımı önce kendi üzerimde hayal ediyor ve neyi beğeniyorsam onları tasarlayıp üretiyorum.

Tasarımlarımı önce kendi üzerimde hayal ediyorum

3-Sürdürülebirliğin sizin ve tasarımlarınız için önemi nedir?

Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir moda. Son zamanlarda sıkça duymaya başladığımız kavramlardan bir tanesi. Sürdürülebilir, çevreci, dönüştürülebilir, iş gücüne ve etik kurallara saygılı, yüksek kaliteli ürünlerin hedeflendiği bir akım olarak karşımıza çıkıyor. İşte sürdürülebilir moda da tam bu noktada devreye giriyor. Zira sürdürülebilir moda, yüksek kalite ve düşük üretim rakamları sağlamayı, çevre dostu yeşil ürünler tedarik edilmesini ve böylece günümüz tüketim çılgınlığından beslenen hızlı moda endüstrisini bir miktar yavaşlatmayı hedefliyor. Maalesef moda endüstrisi çevre kirliliği konusunda lider durumunda. Tekstil endüstrisi toplam karbon emisyonunun yüzde 5’ini ve global su kirliliğinin yüzde 20’sini oluşturuyor. Sürdürülebilir moda halen yaşamımıza ya da moda endüstrisine tam anlamıyla yerleşmiş, umduğumuz kadar yaygın bir anlayış değil. Bununla birlikte çevre örgütlerinin moda endüstrisinin bu yönüne sıkça değinmeye başlaması, çeşitli belgeseller, sosyal medya ve çeşitli ünlülerin konuya ilişkin duyarlılığı sayesinde değeri anlaşılmaya başlayan bir akım. Böylece pek çok tasarımcı ve marka tamamen olmasa bile sürdürülebilirlik konusuna eğilmeye, organik kumaşları tercih etmeye ve üretim yöntemlerini gözden geçirmeye başladılar. Ben de markamda tüm bu aşamalarda elimden gelen dikkat ve özeni göstermeye çalışıyor, tüm tasarım ve üretim aşamalarında bu süreçleri en iyi şekilde yönetmeye özen gösteriyorum. Sürdürülebilirlik ve ulaşılabilir kalite önceliğim.

4-Hedefleriniz ve hayalleriniz?

Hayalimde, Bluesmelly’nin ülkemde ve yurtdışındaki önemli moda merkezlerinde tanınan ve bilinen bir tasarım markası olması. Akıllarda ‘acaba bu sezon bizleri ne bekliyor?’ sorusunu sordurabilmesidir. Bir diğer hedefim de çok kısa bir süre zarfında faaliyete geçecek Bluesmelly E-Commerce akademi ile başarılı tasarımcı ile markaların kendi ürün ve markalarını önemli yurtdışı online pazar yerlerine taşımak için onlara online satış yöntemlerini öğretecek bir akademiyi hayata geçirmek, bu konuda danışmanlık sağlayarak, başarılı kişi ve markaların oralarda yer almasını sağlamayı hedefliyorum.

5- Mottonuz?

Hep ileriye bakmak, çok çalışmak.

Yazarın Tüm Yazıları